Kinezi u Ikarbusu prave buseve na električni pogon

P. Ž.

29. 03. 2017. u 15:48

"Jinlong" zainteresovan za poznatu zemunsku fabriku autobusa. Kineski gigant spreman je da isplati dugove "Ikarbusa", revitalizuje postojeće kapacitete i da uloži još najmanje 30 miliona evra

Kинези у Икарбусу праве бусеве на електрични погон

Foto: P. Živković

NAJVEĆI proizvođač električnih autobusa na svetu kineski "Jinlong" zainteresovan je za kupovinu većinskog dela vlasništva zemunskog "Ikarbusa" u kome bi vrlo brzo počela i proizvodnja električnih autobusa.

Kineski gigant spreman je da isplati dugove "Ikarbusa", revitalizuje postojeće kapacitete i da uloži još najmanje 30 miliona evra u otvaranje linije za elektrobuseve.

Kineska delegacija, koja već nekoliko dana boravi u Beogradu, već mesecima proučava "Ikarbus", pregovarala je i sa Vladom Srbije, i kako su danas istakli na konferenciji za novinare, blizu su odluke da realizuju kupovinu.

- Srbija ima sjajne diplomatske i svake druge odnose sa nama. Imamo i preporuku naše vlade i pokrajinske vlade Gvangku - kaže Koni Li, partner u "Jinlong" kompaniji. - "Ikarbus" i Srbija imaju veliki potencijal.

Veliku ulogu u poslu ima CSEBA Kinesko-jugoistočno evropska poslovna asocijacija. "Jinlong" je kompanija koja pravi 60.000 autobusa godišnje.

- Njima je želja da Beograd bude mesto iz koga će plasirati svoja vozila u Evropu - istakao je predsednik CSEBA Mario Rendulić.

TAKSISTI Kinezi su obavili i razgovore sa svim beogradskim taksi udruženjima jer oni proizvode i taksi na struju. Beograd je prvi u regionu kupio električne autobuse i ima razvijenu trolejbusku mrežu što je veoma bitno - kažu Kinezi.

Kinezi bi prvo revitalizovali postojeće pogone, sačuvali sve ugovore "Ikarbusa" sa "Mercedesom", "MAN" i drugima a zatim uložili oko 30 miliona evra u novu liniju. Ceo proces bi mogao da bude okončan za šest meseci, jer kako Kinezi ističu, Vlada Srbije s kojom kontaktiraju poslednjih meseci sve veoma brzo radi.

- Bitno je da postignemo dogovor sa bankama poveriocima "Ikarbusa" jer je dug oko 14 miliona evra - kažu Kinezi. - Želimo da platimo i da počnemo što pre da proizvodimo. Prisustvovao je i glavni finansijer "Jinlonga" Jingksio Hu.

- Mi smo iznenađeni kako "Ikarbus" u sadašnjim uslovima proizvodi veoma kvalitetne autobuse. Očekujem da brzo završimo sve razgovore na obostrano zadovoljstvo - kaže Hu.

Konferenciji za novinare nije prisustvovao niko iz menadžmenta "Ikarbusa" jer im za davanje izjava treba i saglasnost Vlade Srbije, ali smo nezvanično saznali da u zemunskoj firmi mnogo očekuju od ove ponude jer se radi o izuzetnoj kompaniji.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Djordje Miskovic

29.03.2017. 16:03

Bolje i Kinezi nego da trune i propada (dovoljno je Ikarbus bio na subvencijama dtžave)

Laza

29.03.2017. 17:45

"U regionu nema fabrika koje su preživele privatizaciju... " - Pitam se šta se desilo sa Dačijom?

Darko

31.03.2017. 09:02

@Laza - Pa tamo se politicari ne ugradjuju i ne stavljaju"svoj politicki" kadar da vodi firme ka propasti jer tamo narod odmah skoci na noge kad se vidi neka zloupotreba ,dok kod nas narodna uravnilovka

Dejan X

29.03.2017. 18:50

Nigde se nesponju radnici, koliko im treba, koliko nameravaju da plate te ljude... Sve je to lepo, i da preuzmu Ikarbus i spasu ga, ali na prvommestu treba da bude radnik.

Jedаn od Vukovа

29.03.2017. 19:52

И мени Икрбус дугује, тако да навијам за ово!!

ostaobezposla

29.03.2017. 20:12

Koliko se sećam još 2015 pompezno se najavljivala saradnja sa Mercedesom . Šta bi sa tim projektom ?

Marks

22.03.2019. 08:03

Kako to da smo pre 50 godina sami ptavili fabrike i i normalno funkcionosali , a radnici primali plate prema radu bez eksplotacije.Danas dajemo fabrike strancima uz to i po 10000evra za svakog zaposlenok.A zarada minimalna uz veliki iskcrpljujuci rad i radnici bez ikakva sindikalna prava.Dokle ce trajati ova prodaja i preda naroda i drzave.