Peter Hofinger: Osiguranje podstiče privredni rast

D. I. K.

09. 03. 2017. u 17:03

Član Upravnog odbora Vienna Insurance grupe Peter Hofinger o planovima kompanije na srpskom tržištu, o uslovima poslovanja i mogućnostima razvoja ove delatnosti

Петер Хофингер: Осигурање подстиче привредни раст

Foto Tanjug / Rade Prelić

JOŠ 1990. godine doneli smo stratešku odluku da proširimo svoje poslovanje u centralnoj i istočnoj Evropi. A da je ta odluka bila dobra, govori i podatak da smo 2016. godine gotovo polovinu naše ukupne premije od devet milijardi evra ostvarili upravo na tim tržištima. Verujemo da će ekonomski rast ovog regiona, kao i potražnja za osiguranjem, nastaviti da rastu. Zato je naša dugoročna strategija da se širimo na ovim tržištima. U skladu sa tim, kupili smo i AXA osiguranje u Srbiji, u želji da povećamo tržišno učešće na najmanje 10 odsto u kratkom vremenskom periodu, kaže Peter Hofinger, član Upravnog odbora Vienna Insurance grupe, u okviru koje posluje "Viner štediše osiguranje" u Srbiji.

* Kakvi su konkretni planovi za srpsko tržište?

- Planiramo da nastavimo sa profitabilnim rastom stavljajući još veći fokus na klijenta, smanjenje troškova, promenu modela poslovanja i digitalizaciju. Mi smo poznati po tome da gotovo polovinu našeg portfolija čine životna, a polovinu neživotna osiguranja, što je pokazatelj stabilnosti kompanije. U skladu sa potrebama tržišta, vidimo potencijale za rast u segmentu neživotnih osiguranja kod osiguranja od prirodnih katastrofa i osiguranja od auto-odgovornosti. Takođe, veći fokus ćemo staviti na segment malih i srednjih preduzeća, kao i na osiguranje od odgovornosti. Radićemo i na životnom osiguranju i dobrovoljnom zdravstvenom osiguranju koji imaju najveći potencijal za rast. Pored toga, dalje ćemo unapređivati saradnju sa bankama, a posebno sa našim strateškim partnerom Erste bankom.

DELOTVORNIJE SU PORESKE OLAKŠICE * Smatrate li da bi osiguranje od posledica prirodnih katastrofa trebalo da bude obavezno?
- Statistički podaci poslednjih godina govore da se u svetu dešavaju sve veće štete koje su uzrokovane prirodnim katastrofama. U poplavama 2014. godine samo dva odsto oštećene imovine bilo je osigurano, a ukupna procenjena šteta bila je oko 1,5 milijardi evra. Uglavnom je osigurana imovina bila u vlasništvu kompanija. U međuvremenu, ništa se nije promenilo. U cilju unapređenja ove situacije, bilo je predloga od osiguravajućih kompanija da osiguranje od prirodnih nepogoda bude obavezno, kao što je to u Rumuniji. Ipak, smatram da bi mere podsticaja od strane države, kao što su poreske olakšice ili subvencionisanje premija, dale bolje rezultate.

* Kada je bilo teže za poslovanje u Srbiji - 2003. kada ste ušli na srpsko tržište, ili sada?

- Tržište osiguranja i uslovi poslovanja u Srbiji svakako su se promenili u odnosu na one od pre 14 godina. Na početku, susreli smo se sa velikim nepoverenjem u osiguravajuće kuće zbog loših iskustava građana sa finansijskim institucijama. Danas je kredibilitet osiguravajućih kompanija znatno veći i poverenje građana je u porastu. Vremenom, porasla je i svest građana o koristima koje im osiguranje može doneti, što nam je svakako olakšalo poslovanje. Ipak, nizak životni standard ljudi utiče da ovo tržište i dalje zaostaje čak i za zemljama u okruženju. Promena se desila i kada je reč o broju učesnika na tržištu osiguranja, tako da imamo sve jaču konkurenciju. Svakako, i novi zakon o osiguranju, donet 2015. godine, dao je dodatni podsticaj za razvoj tržišta osiguranja. Sve te promene, doneće nove izazove u poslovanju i nova prilagođavanja.

Tržište Srbije i dalje spada u slabo razvijena u pogledu osiguranja. * Je li to šansa ili ograničavajući faktor rasta?

- Činjenica je da je tržište Srbije slabo razvijeno, ako se posmatraju statistički podaci. Učešće ukupne premije u BDP je 2,6 odsto, što je daleko iza evropskog proseka od 6,89 odsto, dok je premija po glavi stanovnika u Srbiji svega 105 dolara za razliku od evropskog proseka od 1.634 dolara. Mi u ovim ekonomskim pokazateljima vidimo veliku šansu za rast. I ovo tržište osiguranja raste, polako. To potvrđuje i procenat učešća premije životnog osiguranja u ukupnoj premiji, koji je pre desetak godina bio jedva devet odsto, a prošle godine oko 21 procenat. Iskreno se nadamo da će u skorijoj budućnosti i država prepoznati ovaj potencijal i svojim merama doprineti da se industrija osiguranja brže pokrene, što će doprineti rastu ukupne privrede na duži rok.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije