Ilić: Kapaciteti aerodroma Nikola Tesla dostigli maksimum, koncesija za razvoj

Beta

13. 02. 2017. u 18:40

Vlada Srbije i Aerodrom "Nikola Tesla" objavili su javni poziv za koncesiju tog aerodroma budući da su postojeći kapaciteti dostigli maksimum i neophodno ih je proširiti, kaže pomoćnik ministra građevinarstva, Zoran Ilić

Илић: Капацитети аеродрома Никола Тесла достигли максимум, концесија за развој

Aerodrom Nikola Tesla
Foto: N. Fifić

Vlada Srbije i Aerodrom "Nikola Tesla" objavili su javni poziv za koncesiju tog aerodroma budući da su postojeći kapaciteti dostigli maksimum i neophodno ih je proširiti, izjavio je danas pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zoran Ilić.

On je rekao i da se od budućeg koncesionara očekuje da uloži nekoliko stotina miliona evra u razvoj aerodroma, saopštilo je ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

"Vlada se opredelila za koncesiju pošto je obim saobraćaja dostigao dobar nivo za svega nekoliko godina - putnika, robe i avio-operacija", rekao je Ilić.

Prema njegovim rečima, za nekoliko godina to sve neće moći da bude ispraćeno jer je aerodrom došao do kraja kapaciteta.

Ilić je dodao i da je beogradski aerodrom i sada profitabilan, ali da ne može iz sopstvenih prihoda da finansira velike investicije za budući razvoj.

On je rekao da će biti potrebna alternativna pista, kao i razvoj terminalnih kapaciteta za prihvat i otpremu putnika i robe.

Ilić je istakao da su "aerodromi dobar posao" i da su svi ozbiljni operateri uvek zainteresovani za javno-privatna partnerstva ili koncesije, a reč je o globalnim "igračima" zainteresovanim za aerodrome širom sveta. "Verujemo da će tako biti i kad je u pitanju Aerodrom 'Nikola Tesla'", rekao je Ilić.

On je naveo da su prema procenama konsultanata postojeći kapaciteti aerodroma od pet do sedam miliona putnika godišnje, a u narednih 25 godina beogradski aerodrom bi uz investicije mogao da ima najmanje 17 miliona putnika.

Aerodrom "Nikola Tesla" je u 2016. imao 4,9 miliona putnika, a Ilić podseća da je u toku rekonstrukcija Terminala 1 koji će obezbediti kapacitete za dodatnih dva miliona putnika.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

Vukasin

13.02.2017. 19:57

Nastavak neoliberalne ekonomske politike, sa idejom da sve sto imamo dobro i profitabilno moramo da prodamo strancima. Sta mislite, kako cete proci na izborima takvi?

Strašno sam ljut

14.02.2017. 08:07

@Vukasin - Zahvaljujući "kratkoj pameti" glasača, koji padaju na bajke da šef radi 30 sati dnevno,uključujući i "posete" zapuštenim školskim seoskim WC-ima, opet će ga birati jer ON treba, očigledno, da dokrajiči započeto. Da rasproda ono malo što je još u Srbiji preostalo. Njive, pašnjake, jezera i reke, a možda, na komad ili đuture, i nas stanovnike. Kao npr. "Juri" i sličnim izrabljivačima! Živi bili pa videli!

N:N

15.02.2017. 20:53

@Vukasin - Gospodo sta je sporno? Svi Vi gresite DA vase misljenje je jedno realnost drugacija . Koje mi to nase investitore imamo. Pa nije ovo socijalizam pa drzava da vodi posao svuda. Ni jedan od nasih tkzv bisnismena nije sposoban. Da jesu nesto bi napravili i uradili zadnjih 50 god. Jos uvek zivite u iluziji, zato ko moze i zna neka uradi bolje pa cak i ako je stranac.

crno-beli svet

13.02.2017. 20:00

Gde ste sada novinari da istrazite malo za koga je ovo namesteno.Zasto se prodaje "zlatna koka"???Aerodrom nije zaduzen,donosi odlican profit,a daje se na "koncesiju".Ajde da se odmah kladimo da ce se pojaviti ALIBABE, prijatelji velikog vodje,i da ce svaki novinar koji bude postavljao pitanja o tom biti proglasen drzavnim neprijateljem.Radе sta hoce.

Никола

13.02.2017. 21:03

Зашто држава запоставља нишки аеродрум када највећи број наших исељеника и гастербајтера је јужно од Београда?Њима је ближи Ниш а и многи из Македоније и из јужне српске покраине Косова би га користили.Зашто Београд не дозвољава и гуши развој нишког аеродрума?

Рашо

13.02.2017. 22:23

Уложимо новац, подигнемо и направимо нешто и кад почне да доноси добит дамо другом. То вам је економија по АВ!

Pregalac Crna Gora

14.02.2017. 00:59

Koncesija ne znači prodaja.Aerodrom Beograd sa sadasnjim kapacetima nemože da opskrbi vise od 5 do 6 miliona putnika. U prosloj godini je vec premasio 5 miliona putnika. Istraživanje tržista je pokazalo da ukoliko bi kapacizeti bili povecani na 10 miliona putnika godisnje aerodrom bi ubrzo dostigao i taj broj putnika. Koncesija je dobar nacin da bi se obezbedio dalji razvoj aerodroma a da i država ubira benefite.

Боки

14.02.2017. 14:25

Све је на продају.Када све продамо што вреди боље ћемо живети као најамници код тих газда ,него као газде у сопственој кући.