Strujni udar na 8 fotelja
24. 01. 2017. u 13:14
Zbog uvećanih decembarskih računa za električnu energiju u utorak smenjeni direktori i šefovi u EPS. Kazna i za beogradsku agenciju "Sekvester", čiji su radnici očitavali potrošnju

ŠTELOVANI računi za struju smenili su u utorak osmoro direktora i šefova u "Elektroprivredi Srbije". Oni su platili ceh preuveličanih iznosa na decembarskim uplatnicama, a sve to koštaće i agenciju "Sekvester", čiji su radnici bili zaduženi za očitavanje potrošnje.
EPS je dosad, kako tvrdi njen prvi čovek Milorad Grčić, primio 1.880 prigovora za pogrešno ispostavljene decembarske račune. Kada se ovaj broj reklamacija uporedi sa 3,6 miliona korisnika, to je, smatra Grčić, zanemarljivo:
- Ovaj broj reklamacija je ispod proseka za decembar u prethodne tri godine. EPS ima cilj da reši problem svakog korisnika. Svi oni mogu da pošalju reklamacije do kraja januara, jer je i naš cilj da rešimo svaku žalbu. Sigurno je da nisu svi računi pogrešni. Definitivno je u pojedinim slučajevima bilo grešaka i nepravilnosti, kao i grešaka i nemara i u okviru samog postupka očitavanja. Bilo je i grešaka koje su napravili ljudi u elektrodistribucijama, bilo da oni pripadaju ODS "EPS Distribuciji" ili EPS-u. Biće smenjeno osmoro direktora i šefova, odgovornih upravo za brigu o korisnicima.
To su Sonja Milojević, direktor Sektora za brigu o korisnicima, Miomir Papović, direktor Odseka za tehničke usluge Jagodina, Mile Milošević, rukovodilac Sektora za brigu o korisnicima TC Kraljevo, i Vojkan Vučković, rukovodilac Sektora za brigu o korisnicima TC Kragujevac. Iz "EPS Distribucije" smenjeni su Žarko Šantrić, direktor Sektora za podršku tržištu i smanjenje gubitaka Beograd, Srđan Đurović, direktor Ogranka Kraljevo, Miloš Petrović, šef Službe za kontrolu mernih mesta Ogranka Niš, i Dobrica Milošević, direktor Ogranka Jagodina.
Za očitavanje potrošnje od prošle godine zadužena je agencija za posredovanje pri zapošljavanju "Sekvester". Taj posao poslednjih 16 godina ne rade zaposleni EPS-a, iako na spisku imaju na hiljade radnika viška. Grčić tvrdi da će i "Sekvester" snositi posledice, i to finansijske, jer je tako precizirano u njihovom ugovoru:
- Do sredine 2015, kada je počeo proces centralizacije u EPS-u, svaka distribucija raspisivala je svoje tendere i angažovala agencije. Sada sve te agencije rade zajedno. U otvorenom postupku javne nabavke angažovan je konzorcijum čiji je nosilac "Sekvester", koja očitava brojila po ceni od 39,9 dinara, za celu Srbiju.
On demantuje da je cena veća u odnosu na onu koju je EPS plaćao ranije. Očitavanje brojila se u gradovma naplaćivalo tek 10, a u nepristupačnim delovima maksimum je iznosio 30 dinara. Taj posao je više nego primamljiv, jer po cenama koje sada plaća EPS za 3,6 miliona brojila, to je milion evra mesečno.
- Postoje razne spekulacije o ceni čitanja, i tvrdim da sadašnja cena nije veća u odnosu na ranije iznose. U prethodnom periodu, pre korporativizacije, cena čitanja je bila 61 dinar, a u nekim delovima ED Čačak i do 145 dinara, odnosno i više od 300 dinara. Određene elektrodistribucije su raspisivale tendere, gde se čitačima plaćalo na sat. U planinskim delovima za neke zaseoke bilo je potrebno nekoliko sati da očitaju jedno, dva ili tri brojila, i ta cena je bila "astronomska". Napravili smo dobar posao i ozbiljnu uštedu.
Milorad Grčić

KONTROLA
- Unutrašnja kontrola nastavlja da radi, i bavićemo se ovim pitanjem duži vremenski period, jer želimo da sve ono što pripada distribuciji i brizi o korisnicima dovedemo na najviši nivo. Kontrola već ima neke rezultate, i biće smenjeni oni koji su odgovorni - istakao je Grčić.
ISTERALI NAŠU EKIPU IZ "SEKVESTERA"
POKUŠAJI da telefonom dobijemo odgovorne u agenciji "Sekvester" nisu uspeli, jer se niko ne javlja, pa se naša ekipa uputila u utorak ka njihovim kancelarijama. U prostorijama u Palmotićevoj ulici, njihova službenica nam je pokazala vrata i oštro naredila - "Izlazite napolje". U sedištu firme u Đušinoj ulici nisu bili toliko neljubazni, već su nas saslušali i uzeli kontakt telefone, jer direktor i vlasnik Dejan Jeremić nije u kancelariji. Ni Jeremić, niti iko iz njegove firme u utorak nije kontaktirao s redakcijom "Novosti". U decembru 2016. njima je kasnila plata dva meseca, jer rukovodioci u niškoj distribuciji, kako je izjavljivao Jeremić, nisu prepoznali lizing kao oblik zapošljavanja.
ANKETA: HOĆETE LI SE ŽALITI NA UVEĆANE RAČUNE?
Predrag Kudurović (56), ekonomista
- Upravo idem sa računima, naravno povećanim, sad sam ih platio. Ne planiram da se žalim, jer smatram da nemam kome, moj trud oko toga ne bi imao smisla.
Radomir Stević (63), penzioner
- Neverovatno mi je da nekome stignu uvećani računi a nekome ne. Meni je povećan za 3.000 dinara, ali ne želim da se žalim, jer podnošenje prigovora bio bi dugačak proces.
Tamara Agatonović (34), prodavac
- U proseku račune plaćamo 5.000 dinara, ali nisam primetila da mi je ovaj bio veći, jer pratimo koliko trošimo. Da mi je stigao uvećan račun sigurno bih se žalila.
Milivoje Ilić (65), činovnik
- Do sada nisam dobio uvećan račun, ali čuo sam šta se dogodilo nekim potrošačima. Ukoliko mi stigne veći račun za januar, neću razmišljati već ću uložiti žalbu.
Ja
24.01.2017. 13:31
A odgovornost ministara,premijera?!Ko je te ljude postavio tu??!!
@Ja - ma sta rece...ko je postavio cistacice i kurire...ajde jedi taj budjavi sendvic ...imaces 2,8 %...
Tek je postao direktor i vec ima problema.
Treba ga smeniti! Pozdrzavam!
Svaka čast! Smene su neophodne ako posao ne rade odgovorno!
Komentari (33)