Koridor 11: Za kvadrat zemlje do 4.000 dinara
13. 01. 2017. u 20:01
Počela eksproprijacija zemljišta na trasi od Surčina do Obrenovca, na Koridoru 11 ka Crnoj Gori. Maksimalan iznos otkupa samo za vlasnike najboljih placeva

PRE nekoliko dana počela je eksproprijacija zemljišta na kojem će biti izgrađena deonica od Surčina do Obrenovca, a vlasnici zemlje i objekata preko kojih će preći auto-put dobiće skoro 13 miliona evra! U “Putevima Srbije” kažu da će do marta biti otkupljeni placevi u zoni mosta preko Save, dok je rok za otkup ostalih parcela početak jula.
Za kvadratni metar, pretežno poljoprivrednog zemljišta, u Obrenovcu građani će dobijati od 1.500 do 1.800 dinara. Koliko para sleduje Surčincima mnogo je teže odrediti, jer na teritoriji tri katastarske opštine u ovoj lokalnoj samoupravi postoji čak osam klasa zemljišta različite namene. Vlasnicima najbolje pozicioniranih građevinskih parcela sleduje i do 4.000 dinara po kvadratnom metru.
- Ukupna površina zemljišta na deonici Surčin-Obrenovac, koja je predmet rešavanja imovinsko-pravnih odnosa je 199 hektara, a cena zemljišta zavisi od vrste i kulture - objašnjava, za “Novosti”, Goran Tomić, izvršni direktor za pravne poslove “Puteva Srbije”. - Situacija u Obrenovcu je jednostavna i uglavnom je u pitanju građevinsko zemljište u Mislođinu i Bariču. Surčin je posebna priča, jer su podaci o eksproprijaciji i kategorijama navedeni na 26 strana. Put će proći kroz Boljevce i Jakovo, a u ovim mestima ima meštana koji smatraju da poseduju građevinsko, a ne poljoprivredno zemljište. Za nas je prilikom plaćanja naknada jedino merodavno šta piše u listu nepokretnosti u katastru.
Prema rečima predsednika opštine Surčin Stevana Šuše auto-put će zauzeti oko 130 hektara zemlje u ovoj opštini. To podrazumeva deo od Bežanijske petlje do obilaznice u Surčinu, odnosno oko 12 kilometara puta.
- Zbog auto-puta, po prvobitnom planu, oko 10 domaćinstava u Surčinu će morati da se iseli - kaže Šuša. - Ipak, postoji mogućnost da se taj broj još više smanji, odnosno da još nekoliko kuća na ovoj deonici bude sačuvano. Niko od građana Surčina kojima je nadoknada ponuđena, nije ulagao žalbu niti tražio veću novčanu sumu od one koja je dogovorena.
Prvi čovek Surčina kaže da deo od Vojvođanske ulice na Bežaniji, do Ulice Jurija Gagarina na Novom Beogradu još nije spomenut u ugovoru sa Kineskom firmom, ali da postoji mogućnost da i on bude uključen u projekat.
PUT DIŽE CENE
Predsednik opštine Stevan Šuša smatra da će Surčin imati višestruku korist od izgradnje ovog koridora.
- Zbog bolje povezanosti i dostupnosti, industrijske zone placevi u ovom delu grada će dobiti na ceni - očekuje prvi čovek Surčina. - Zatražićemo i dodatnu izmenu prvobitnog plana koridora, koji bi uključio izradu dodatnog kraka auto-puta iz pravca Jakova, da građani brojnih prigradskih mesta u ovom delu ne bi gubili vreme prolazeći kroz naseljene delove Surčina, već da se direktno uključuju na auto-put.
Bole
13.01.2017. 20:56
Dinara ili evra?
Pozurite dok nije pocela sezona,jer mnogobrojni beogradski Crnogorci da komatnije putuju na svojoj djedovini u Crnoj Gori,jer Srbi iz Srbije i onako ne letuju tamo,vec u prijateljskoj Grckoj.Taj izmisljeni Korido11 kojeg nema na evropskoj mapi puteva,koristice uglavnom beogradskim Crnogorcima zaposlenim u Srbiji.
Žali bože troška za još jedan ogroman most pored živog i ne mnogo opterećenog ostružničkog.Nego nije mi jasno je l stvarno ideja da neko iz Beograda ide preko Surčina za Čačak ?
@zmau - Da nisi mozda mislio auto put do Terazija.Sve sto dolazi iz pravca Madjarske a ide ka Cacku ce tuda prolaziti.
Kad će poceti pripreme za deonicu Čačak - granica?
Komentari (11)