Ukida se kombi prevoz
23. 11. 2016. u 21:00
Od februara zabranjuje se komercijalni transport od 6 do 9 osoba. Iz malih preduzeća tvrde da nisu konkurencija autobusima

Foto A. Stanković
OD februara sledeće godine ukida se kombi-prevoz putnika od kuće do neke od evropskih metropola. To je predviđeno novim zakonom o prevozu putnika, koji je usvojen 2015. godine, a čija primena počinje za tri meseca. Poslovno udruženje prevoznika pozdravlja nove propise, dok se u agencijama koje korisnicima nude uslugu putovanja od vrata do vrata nadaju da će se nadležni ipak predomisliti. I jedna i druga strana imaju svoje argumente, a svi za svoje smatraju da su "jači".
Činjenica je da ni do sada kombi-prevoz putnika u vozilima koja imaju do devet sedišta nije bio legalan, ali su inspekcije gledale kroz prste. Savo Tošić, iz "Tera travela", tvrdi da njegova firma posluje četiri godine, ali da druge kolege rade i duže od dve decenije.
- Ovaj način prevoza je opšteprihvaćen i godinama ga koriste studenti, žene sa decom, poslovni ljudi. To je specifična kategorija, jer bi oni da nema nas koristili svoje automobile. Zato nismo čak ni konkurencija auto-prevoznicima - tvrdi Tošić. - Primenom ovog zakonskog rešenja biće oštećena naša firma, ali i država, jer ostavlja bez posla 80 ljudi. Najveći gubitnici su ipak putnici. Nadležni se pravdaju da će time suzbiti sivu ekonomiju, a mi smatramo da će ona samo procvetati.
Goran Aleksić, direktor Poslovnog udruženja prevoznika "Srbijatransport", ističe da u svetu postoji jasna razlika između putničkih vozila i autobusa, koji po propisima imaju više od devet sedišta. Ona vozila koja imaju od šest do devet spadaju u kombije i vlasnicima te kategorije nigde nije dozvoljeno da se bave komercijalnim prevozom putnika u međunarodnom saobraćaju.
* 43.000 KOMBI-vozila je registrovano na teritoriji Srbije
* 24.000 PUTNIKA mesečno prevezu kombiji u inostranstvo
- Problem sa kombi-vozilima je što za volanom sede ljudi koji imaju B kategoriju i koji nisu profesionalni vozači - priča Aleksić. - Ne zna se ni koliko vremena voze, da li prave pauze, kao ni da li su uopšte psihofizički sposobni za vožnju, jer ne idu ni na specijalizovane sistematske preglede.
ARGUMENTI MINISTARSTVA
- OBAVLjANjE javnog prevoza putnika, u domaćem i međunarodnom saobraćaju, podrazumeva ispunjavanje strogih uslova vezanih za bezbednost saobraćaja, poslovnu, finansijsku i tehničku sposobnost tih pravnih lica - ističu u Ministarstvu saobraćaja. - Putničko vozilo ne može učestvovati u međumesnom i međunarodnom prevozu jer, navedena vozila nemaju tahografe, pa nije moguće utvrditi vreme rada i odmora vozača u javnom prevozu, čime se ugrožava bezbednost saobraćaja i učesnika. Ni Evropa ne poznaje ovu kategoriju vozila u međunarodnom prevozu putnika.
mijat311
23.11.2016. 21:15
Ovaj vid prevoza je značajan posebno za manja područja u okolini gradova i spas za siromašni sloj stanovnika i usamljenih starijih osoba,jer ovaj prevoz omogućava lako stizanje do bolnice,marketa i slično,što se ne može velikim autobusima.Slažem se da zakonske regulative na tom polju moraju bolje da se regulišu.
Koristim usluge kombi prevoza i veoma sam zadovoljan uslugama, brzina, tačnost itd. Pre ovoga sam koristio autobuski prevoz i masu puta sam video da vozaci nemaju odmor, da na dužim relacijama (medjunarodni preovz) vozi samo jedan vozac tako da je slabo pravdanje za navedeni argument ne zna se koliko voze vozaci kombija, a da ne govorima o duzini vremena prevoza sa autobusom, 3 do 4 sata jeduze vreme prevoza i vece je maltretiranje putnika.pozdrav
Kombi do 9 putnika je svrstan u kategoriju automobila,bar ovde gde ja zivim,ne znam tu u Srbiji...ja u svom automobilu mogu da vozim koga hocu i ne moze niko da mi zabrani to...problem resen...
А зашто би се то укидало? Чим толико дуго већ функционише, има потребе. Ако нема у закону, нека мењају закон.
Ne može sa B kategorijom da se bavi prevozom putnika. Neka lepo polaže i bude kao svugde u svetu, ako hoće da se bavi tom profesijom.
Komentari (11)