Ukida se kombi prevoz

Z. RADOVIĆ

23. 11. 2016. u 21:00

Od februara zabranjuje se komercijalni transport od 6 do 9 osoba. Iz malih preduzeća tvrde da nisu konkurencija autobusima

Укида се комби превоз

Foto A. Stanković

OD februara sledeće godine ukida se kombi-prevoz putnika od kuće do neke od evropskih metropola. To je predviđeno novim zakonom o prevozu putnika, koji je usvojen 2015. godine, a čija primena počinje za tri meseca. Poslovno udruženje prevoznika pozdravlja nove propise, dok se u agencijama koje korisnicima nude uslugu putovanja od vrata do vrata nadaju da će se nadležni ipak predomisliti. I jedna i druga strana imaju svoje argumente, a svi za svoje smatraju da su "jači".

Činjenica je da ni do sada kombi-prevoz putnika u vozilima koja imaju do devet sedišta nije bio legalan, ali su inspekcije gledale kroz prste. Savo Tošić, iz "Tera travela", tvrdi da njegova firma posluje četiri godine, ali da druge kolege rade i duže od dve decenije.

- Ovaj način prevoza je opšteprihvaćen i godinama ga koriste studenti, žene sa decom, poslovni ljudi. To je specifična kategorija, jer bi oni da nema nas koristili svoje automobile. Zato nismo čak ni konkurencija auto-prevoznicima - tvrdi Tošić. - Primenom ovog zakonskog rešenja biće oštećena naša firma, ali i država, jer ostavlja bez posla 80 ljudi. Najveći gubitnici su ipak putnici. Nadležni se pravdaju da će time suzbiti sivu ekonomiju, a mi smatramo da će ona samo procvetati.

Goran Aleksić, direktor Poslovnog udruženja prevoznika "Srbijatransport", ističe da u svetu postoji jasna razlika između putničkih vozila i autobusa, koji po propisima imaju više od devet sedišta. Ona vozila koja imaju od šest do devet spadaju u kombije i vlasnicima te kategorije nigde nije dozvoljeno da se bave komercijalnim prevozom putnika u međunarodnom saobraćaju.

PODACI
* 43.000 KOMBI-vozila je registrovano na teritoriji Srbije
* 24.000 PUTNIKA mesečno prevezu kombiji u inostranstvo

- Problem sa kombi-vozilima je što za volanom sede ljudi koji imaju B kategoriju i koji nisu profesionalni vozači - priča Aleksić. - Ne zna se ni koliko vremena voze, da li prave pauze, kao ni da li su uopšte psihofizički sposobni za vožnju, jer ne idu ni na specijalizovane sistematske preglede.

ARGUMENTI MINISTARSTVA

- OBAVLjANjE javnog prevoza putnika, u domaćem i međunarodnom saobraćaju, podrazumeva ispunjavanje strogih uslova vezanih za bezbednost saobraćaja, poslovnu, finansijsku i tehničku sposobnost tih pravnih lica - ističu u Ministarstvu saobraćaja. - Putničko vozilo ne može učestvovati u međumesnom i međunarodnom prevozu jer, navedena vozila nemaju tahografe, pa nije moguće utvrditi vreme rada i odmora vozača u javnom prevozu, čime se ugrožava bezbednost saobraćaja i učesnika. Ni Evropa ne poznaje ovu kategoriju vozila u međunarodnom prevozu putnika.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (11)

mijat311

23.11.2016. 21:15

Ovaj vid prevoza je značajan posebno za manja područja u okolini gradova i spas za siromašni sloj stanovnika i usamljenih starijih osoba,jer ovaj prevoz omogućava lako stizanje do bolnice,marketa i slično,što se ne može velikim autobusima.Slažem se da zakonske regulative na tom polju moraju bolje da se regulišu.

lud ko struja

23.11.2016. 21:47

Koristim usluge kombi prevoza i veoma sam zadovoljan uslugama, brzina, tačnost itd. Pre ovoga sam koristio autobuski prevoz i masu puta sam video da vozaci nemaju odmor, da na dužim relacijama (medjunarodni preovz) vozi samo jedan vozac tako da je slabo pravdanje za navedeni argument ne zna se koliko voze vozaci kombija, a da ne govorima o duzini vremena prevoza sa autobusom, 3 do 4 sata jeduze vreme prevoza i vece je maltretiranje putnika.pozdrav

Sremac

23.11.2016. 22:07

Kombi do 9 putnika je svrstan u kategoriju automobila,bar ovde gde ja zivim,ne znam tu u Srbiji...ja u svom automobilu mogu da vozim koga hocu i ne moze niko da mi zabrani to...problem resen...

Jedаn od Vukovа

23.11.2016. 23:42

А зашто би се то укидало? Чим толико дуго већ функционише, има потребе. Ако нема у закону, нека мењају закон.

Beograđanin

24.11.2016. 10:14

Ne može sa B kategorijom da se bavi prevozom putnika. Neka lepo polaže i bude kao svugde u svetu, ako hoće da se bavi tom profesijom.

goksi

24.11.2016. 16:01

@Beograđanin - Kategorija se određuje prema vozilu koje se vozi - do 8 putnika B kategorija.Taksisti (takođe sa B kategorijom) se verovatno bave prevozom krompira.

Dji...djidji...dji

25.11.2016. 14:36

TAj prevoz je naredak, kao što je Uber, Cameo....A aj napredak nekom smeta...

Em

25.11.2016. 23:02

Nisam za ukidanje ali za vecu regulaciju kombi prevoza, to svakako. Jedno vreme sam morala redovno do Budmpeste da putujem, koristila sam prevoz i Gea i Terra tursa i svega sam se nagledala. Poslednji put sam vozaca cekala na aerodromu satima, agencija nije znala da mi kaze kad stize, a kad je dosao zaudarao je na alkohol i tad sam rekla nikad vise. Voze vise smena bez pauze jer ih gazde maltretiraju, vozila nekad ispravna nekad neispravna...sve u svemu, kontrola treba da postoji.

nix

08.12.2016. 00:18

pa šta ako se ukine jedna profesija?kao da nekoga treba da je briga za to?i to još neregulisana profesija!ovo i ovako govorim zato što je ista ova naša država, u periodu od 2006godine, pa na ovamo potpuno iskorenila i moju bivšu profesiju.bavio sam se servisom i prodajom mobilnih telefona. to sam radio od 1997 do 2012 godine. sa tim zanatom sam othranio porodicu, dvoje dece i lepo sam živeo. naravno, krvavo puno sam radio, neretko 7 dana nedeljno, često i po 16 sati dnevno. pa kad neko

pedja

24.01.2017. 09:15

Imam kombi registrovan na moje ime i imam pravo da vozim koga hocu u njemu! Kombi je iz fabrike izasao kao putnicki i nije napravljen u garazi u drugoj ulici pa levo nego je kao takav registrovan i potpuno legalan i potpuno ispravan! Koliko vidim,bune se samo prevoznici koji su u drzavnom vlasnistvu i cije autobuse mozemo videti duz puteva kako stoje pokvareni jer od kada su dosli oslobodioci ni jedan dinar nije ulozen u njih!

nesa nesa

01.02.2017. 19:51

uredno imam prijavljenu radnju za kombi prevoz putnika.iplacam sve dazbine a posla nema jer svaki klinac kupio i vozi na crno e tu treba povesti racuna aovi iz vlade pricaju nebuloze jer stite neke njihove tajkune i gde ste vi narode culi da je kombi prevoz napravio neki udes ne nija.!!a autobuski prvoznici i pojedine agencije koje imaju autobuse svakodnevno ima po neki udes u zemlji i inostranstvu nazalost sa smrtim ishodom . da skratim oce nas male da uguse nacisto.!! lobisti dali pare. !!!!!!