PUTARI UPOZORAVAJU: Godišnje se u Srbiji ukrade kilometar auto-puta

FoNet

17. 11. 2016. u 10:12

Sa puteva i auto-puteva ukrade se oko milion evra signalizacije, radnih tabli i obaveštenja što je dovoljno da se izgradi jedan kilometar auto-puta

ПУТАРИ УПОЗОРАВАЈУ: Годишње се у Србији украде километар ауто-пута

Ilustracija

BEOGRAD - Godišnje se u Srbiji sa puteva i auto-puteva ukrade oko milion evra signalizacije, radnih tabli i obaveštenja što je dovoljno da se izgradi jedan kilometar auto-puta, upozoravaju putari navodeći da se krade sve - od kamena, rizle, do soli za posipanje.

Rukovodilac Putne mreže Puteva Srbije Zoran Stojsavljević rekao je za RTS da se bukvalno sve krade sve što se može poneti, od putne signalizacije, putne galanterije, opreme na putevima.

On je ukazao da je to problem koji traje duži niz godina za koji očigledno nema adekvatnog rešenja.

"Podnosili smo krivične prijave i prijave nadležnim organima, saobraćajno-putnoj inspekciji, upravi saobraćajne policije, neki su individualni slučajevi rešavani, ali u većini nije došlo do rešenja", naveo je Stojsavljević.

Na novom auto-putu od Ljiga do Preljine, za desetak dana od kada je otvoren za saobraćaj, ukradeno je dva kilometra zaštitne ograde.

Da bi se skinula ta dva kilometra ograde potreban je jedan šleper žice da se natovari i odnese, a da bi se postavila dva kilometra žičanog pletiva koje je odneto, potrebno je četiri radna dana za jednu dobro uigranu ekipu, rekao je Stojsavljević.

On je podsetio da je kada je novosadski auto-put pušten u opticaj na teritoriji Vrbasa preko noći nestalo dva i po kilometra žice, tako što su je zakačili traktorom i odvukli u polje, zarorali i odvezli.

Na obilaznici oko Beograda, na deonici Batajnica–Dobanovci svi natputnjaci su goli, sve je odneto - elasto-odbojna ograda, mostovska ograda i pešačka ograda.

Stojsavljević upozorava da sve ovo što se dešava na putevima direktno ugrožava bezbednost saobraćaja, odnosno ugroženi su ljudski životi a ko ugrozi život, to je teško krivično delo i za to mora da odgovora.

"Mi godišnje damo više od milion evra samo za zamenu oštećene signalizacije, milion i po evra dajemo za putnu galanteriju, poput žičanog pletiva, stubova, ograde na mostovima", istakao je Stojsavljević.

Rukovodilac Putne mreže Puteva Srbije apelovao je na građane da učestvuju u čuvanju opreme i prijave vandale koji to rade.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Tomi

17.11.2016. 10:51

Lepo: Kad nestane milion evra, dakle kilometar autoputa, to je krađa, naravno. Ali kad se kilometar autoputa naplati 7 miliona € (Ljug-Preljina) ? E, to je onda "investicija u budućnost" (vladajuće garniture).

Upravo tako

17.11.2016. 17:22

@Tomi - "Deonica duga 40km kostala 300 mil eura" izjavila miniterka Mihaijlobic na otvaranju deonice auto puta Ljig-Preljina, dana 01.11.2016 godine...Dakle, svuda u svetu je to oko 1 mil a kod nas malo skuplje?!

Mile DAMJANOVIC

17.11.2016. 11:37

Kilometar autoputa kosta 1 000 000€, istina.... Ali kada na na istom Tom autoputu Imate mostove, nadvoznjake, petlje, Tunele, pteusmaravanje recnih korita itd onda ta Cena nije viese ista..... Onima kojima je tesko razumeju moze i ovako.... Osnovna Cena Mercedesa je oko, recimo 50 000 €, a Sa dodatnom opremom i boljim komfortom i preko 100 000 €.....

Na Egnatiji

18.11.2016. 08:59

@Mile DAMJANOVIC - ima 70 km mostova i 50 km tunela, kroz Epir, a koštalo je 4 miliona po kilometru.

nais

17.11.2016. 11:44

Umesto da se konstantuje šta se i koliko krade ,treba da se pređe na sprovođenje zakona . Oni koji kradu su lopovi-kriminalaci-vandali za njih postoje zakoni i sudovi na kraju i zatvori . Vrlo prosto , zakon važi za sve građane bez razlike !

stalker

17.11.2016. 13:50

Ovaj clanak nije za ekonmsku rubriku već za hroniku . Ovo je čist kriminal ,lopovluk i pljačka . Država treba da se pozabavi izgranjom zatvora ,troškovi su manji od ove štete ,ne samo na autoputevima nego i na svim drugim javnim i privatnim dobrima .

Зоран

17.11.2016. 16:23

Има решење и те како само је држава неспособна да то реши.Треба крађу и уништавање сигнализације и опреме на путу третирати као диверзију и најтеже кривично дело.За таква дела треба да буде казна затвора најмање 5 год па нагоре.За те пет година да не леже у затвору на терет грађана већ да раде на изградњи путева и друге инфра структуре.Па ко воли нека изволи.Полиција такође мора много боље да ради свој посао .