Nemačke železnice zainteresovane za projekat niških mašinaca
05. 11. 2016. u 09:33
Naredne tri godine radiće se na razvoju specijalne tehnologije koja treba da podigne kvalitet teretnog železničkog transporta ali i efikasnost i kapacitet prevoza

PROFESORI sa niškog Mašinskog fakulteta zajedno sa kolegama iz Bremena, Asena i Sofije naredne tri godine radiće na razvoju specijalne tehnologije koja treba da podigne kvalitet teretnog železničkog transporta ali i efikasnost i kapacitet prevoza kroz automatizaciju teretne vuče na evropskim železnicama. Za ovaj projekat dobili su od EU preko programa Horizont 2020 blizu milion evra.
Zanimljivo je da je prvi put partner i privreda, odnosno kompanija "Harder Digital Sova" iz Niša koja se bavi optičkim nišanima za namensku industriju.
- Ovo nije pisanje radova već se ovde traže konkretni i praktični rezultati. Moraćemo da napravimo proizvod koji će biti primenjiv u zemljama Evropske unije jer oni i finansiraju naša istraživanja. Za takav proizvod koji ćemo od početka do kraja osmisliti, zainteresovane su Nemačke železnice i Dojče bank - kaže prorektor prof. dr Vlastimir Nikolić sa Mašinskog fakulteta, koji je koordinator projekta.
On ističe da će na projektu biti angažovani studenti doktorskih studija koji će radeći na ovom projektu steći značajna iskustva. Dragan Nikolić, glavni inženjer u "Hardver Sova digital", kaže da je za njih ovo veliki izazov jer će se njihova vojna tehnologija koristiti i za razvoj železničkog saobraćaja.
- Naš zadatak u ovom poslu je da razvijemo hardver, odnosno specijalne kamere koje će i u noćnim uslovima prepoznavati prepreke na pruzi na udaljenosti od jednog kilometara. Zatim će partneri sa fakulteta raditi na razvoju softvera - pojašnjava Nikolić. - Prvi put konkretno se sarađuju sa naučnim insistucijama na ovaj način.
Ova kompanija sa nemačkim kapitalom upošljava 90 radnika a svoju proizvodnju više od 90 posto izvozi širom sveta.
PRIMENA
- Istraživanja i inovacije su u cilju razvoja različitih naprednih tehnologija koje bi mogle da se ugrade u napredne železničke proizvode ili bolja automatizacija železničkog saobraćaja. Kada se posmatra infrastruktura Evrope nažalost zna se da je Srbija iza tih standarda ali ovim projektom treba da doprinesemo da se situacija popravi, kaže prof. dr Danijela Ristić - Durrant sa Univerziteta u Bremenu