NE PRIHVATAJU REKLAMACIJE: Trgovci nerado vraćaju novac
22. 09. 2016. u 17:55
Najveći broj žalbi potrošača ove sezone odnosio se na kvalitet obuće, posebno patika i to onih skupljih modela
.jpg)
DA li je moguće rešiti reklamaciju na našem tržištu. Najveći broj žalbi potrošača ove sezone odnosio se na kvalitet obuće, posebno patika i to onih skupljih modela. U potrošačkim organizacijama kažu da neki prodavci po tom pitanju izlaze i ne izlaze u susret kupcima, a neki su razradili ozbiljnu taktiku kako da ne prihvate čak ni opravdanu reklamaciju potrošača, kada se samo posle dve, tri nedelje nošenja patike odlepe, rašiju ili se pojavi prelom na đonu.
Većina reklamacija potrošača upravo se odnosi na tzv. nesaobraznu obuću, odnosno obuću lošeg kvaliteta, koja više nije za upotrebu već nakon par meseci, a često i posle nekoliko dana nošenja. Trgovci po pravilu uglavnom odbijaju te reklamacije tvrdeći da je došlo do mehaničkog oštećenja nepravilnom upotrebom, i da je obuća bila odgovarajućeg kvaliteta.
- S obzirom na to da se tada spor između trgovca i potrošača svodi na sukob "reč protiv reči" potrebno je uraditi nezavisno ispitivanje obuće, koje bi pokazalo šta je uzrok oštećenja, loš kvalitet ili nepravilna upotreba - kaže za "Novosti" Dejan Gavrilović, predsednik Udruženja "Efektiva".
Nakon pozitivne ekspertize, moguće je ponovo obratiti se trgovcu. Ako ni to ne bude prihvaćeno, ostaje kao poslednja mogućnost pokretanje sudskog postupka.
- Često nam se dešava da trgovci odbiju kao neosnovanu reklamaciju, zatim nezavisna kuća analizom utvrdi loš kvalitet obuće, ali trgovac i dalje ne prihvata zamenu ili povraćaj novca, jer pretpostavlja da potrošač neće ići dalje, odnosno da neće ulaziti u sudski postupak - dodaju u "Efektivi".
- S obzirom na to da tržišna inspekcija tu nema nikakve ingerencije, sudski postupak ostaje jedino preostalo rešenje.
Sudski sporovi se mogu pokretati preko udruženja za zaštitu potrošača koja su finansirana od strane Ministarstva trgovine i koja za tu namenu obezbeđuju besplatnu pravnu pomoć.
- Problem je što većina potrošača ne želi da uđe u sudski postupak zbog relativno male vrednosti robe, a i ne veruju u pozitivan ishod - zaključuje Gavrilović.
- Bez volje potrošača ne možemo da pokrećemo spor. Trgovci inače imaju potpisane ugovore sa firmama koje rade veštačenje obuće koja je predmet prigovora. Rezultat tog veštačenja često je navodno neadekvatno održavanje. Time trgovac dobija alibi da prigovor potrošača odbije, bez obzira na to što sam nalaz veštaka nije obavezujući za trgovca i što on ne mora da postupi po njemu. Retko se događa da trgovac izvrši zamenu.
sasa
22.09.2016. 18:06
uzmes druge,tj ukrades,do 15000 dinara se ne ide u zatvor
@sasa - Истина је да се не гони по службеној дужности крађа до 15000 дин.,али је увек могуће гоњење по приватној тужби,па је могуће ипак завршити у затвору.
@sasa - Ko ce tebe goniti po privatnoj tuzbi bre?
Kupio sa Adidas 12.000 odlepile su se nakon mesec dana.Dobio sam u zamenu druge ali isti slucaj...Z nase trziste stize losa klasa obuce dok se naplacuje po najvisem cenovniku...Trebala bi drzava da prepise sve Evropske zakone umesto sto ih izmislja...
@Ribolovac - Pa uzmi pa zalepi sam te patike,i neces imati problema,nemoj da nam sekiras nase gazde.Razdrmajte se malo da bi nam krenulo bolje.
Komentari (23)