Prvo spisak, pa u kupovinu
01. 08. 2016. u 19:30
Koliko su promenjene navike naših kupaca. Sve veći broj ljudi kupuje na akcijama

POTROŠAČKO tržište i navike kupaca u Srbiji drastično su promenjene. Uz ceger, u ruci je potrošačima obavezno i lista neophodnih namirnica. Srpski potrošač triput meri svaki dinar pre nego što ga potroši, planira, obilazi prodavnice, kupuje na akciji, i to mahom osnovno.
- Bez obzira na to što potrošač ima malo novca i što su cene u velikim marketima niže, on ipak sve čećše ide u manje radnje u komšiluku - pokazuju poslednja istraživanja. - Danas naš potrošač nije više spreman da ide tako često u velike kupovine i megamarkete.
Građani štede tako što ređe odlaze u takozvane velike kupovine. Ispitivanja tržišta pokazuju da je svaka peta kupovina izostala. Ali ono što naše kupce razlikuje od ostalih potrošača jeste da su naši ljudi veći optimisti i traže daleko više za manje para.
Potrošač danas uglavnom prati akcije i sniženja koje nude veliki trgovinski lanci i češće odlazi u planske nabavke u više prodajnih objekata. Oni tako neophodne dnevne namirnice mahom nabavljaju u prodavnicama u komšiluku ili "usput". Analize pokazuju da što potrošači imaju manje novca, sve više traže i očekuju od trgovaca i proizvođača.
U manjim trgovinama uz namirnice sve više se kupuju piće, kućna hemija, sredstva za ličnu higijenu...
- To je trend koji je verovatno dugoročan i tu Srbija nije nikakav izuzetak - naglašava Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača. - Veliki tržni centri će, prema proceni stručnjaka opstati, ali samo oni koji su dobro pozicionirani i koji ponude potrošačima dodatnu uslugu.
Pater f
02.08.2016. 13:26
Bolje i jeftinije je trgovati na akcijske cene nego ulaziti u dozvoljene minuse,poček ili kreditna kartica.
Komentari (1)