Obnova posle 40 godina

N. V.

15. 07. 2016. u 18:31

U Vreocima počela obnova 77,6 kilometara pruge Beograd - Bar, vrednost radova 80 miliona evra. Od Resnika do Valjeva vozovi će ići 120 kilometara na čas

Обнова после 40 година

PRUGA Beograd - Bar posle četiri decenije dočekala je obnovu. Na železničkoj stanici Vreoci u petak su počeli radovi na pruzi Resnik - Valjevo u ukupnoj dužini 77,6 kilometara, što će biti prva faza rekonstrukcije pruge ka Crnoj Gori, koja je deo evropskog saobraćajnog Koridora 11. Kako je rekla ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, planirani rok za završetak radova je jun 2018. godine, a ugovorna vrednost projekta je oko 80 miliona dolara.

Izvođač radova su "Ruske državne železnice" ("RŽD internešnel") i one će sprovesti rekonstrukciju trupa pruge, gornjeg stroja koloseka, dva tunela i 17 mostova, kontaktne mreže, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge, uključujući i 10 stanica.

Mihajlovićeva je navela i da će se nakon završetka radova od Resnika do Valjeva putovati oko 75 minuta, a sada to putovanje traje oko dva sata i 20 minuta. Ona je dodala i da je vrednost trenutnih projekata u putnoj infrastrukturi oko 3,5 milijardi evra, a u železničkoj oko 1,5 milijarde evra.

Najavljeno je da će maksimalna brzina kretanja putničkih vozova biti uvećana do 120 kilometara na čas. Građevinsko-montažne radove izvode srpske kompanije-podizvođači. Početku radova, osim Zorane Mihajlović, prisustvovao je i prvi potpredsednik "Ruskih železnica" Aleksandr Mišarin i rukovodstvo Železnica Srbije".

Radovi na rekonstrukciji na ovoj deonici odvijaće se u skladu sa aneksom ugovora koji su u decembru 2015. godine potpisali "RŽD internešnel" i "Infrastruktura železnice Srbije".

Pruga Beograd - Bar je po dužini najveća u Srbiji, njena dužina do granice sa Crnom Gorom iznosi 287 kilometara.

VIJADUKT I TUNEL "ČORTANOVCI" "RŽD internešnel" će izgraditi vijadukt u plavnom delu reke Dunav i tunel "Čortanovci". Novi vijadukt biće dvokolosečni, obuhvata dva mosta, od kojih je svaki dugačak oko tri kilometra. Dužina novog tunela "Čortanovci", koji se sastoji od dve cevi spojene evakuacionim prolazima, iznosiće 2,2 kilometra.

Tu se saradnja "Ruske državne železnice" i preduzeća "Infrastruktura železnice Srbije" ne završava. Ova dva preduzeća potpisala su petak u Vladi Srbije aneks ugovora o ruskom kreditu za gradnju i rekonstrukciju pruge Stara Pazova - Novi Sad, koja je deo železničke pruge Beograd - Budimpešta.

Ukupna vrednost sporazuma je oko 338 miliona dolara, od kojih je više od 258 miliona vredna izgradnja tunela i vijadukta, a plan je da radovi počnu u prvom kvartalu 2017. godine. "RŽD internešnel" je saopštio da će realizacija projekta doprineti povećanju saobraćaja, a brzina putničkih vozova dostizaće 200 kilometara na čas.

Jedna od tačaka sporazuma koji je danas potpisan i projekat za izgradnju jedinstvenog dispečerskog centra za upravljanje saobraćajem vozova (DCUS) u Srbiji.

- Izgradnja DCUS u Beogradu daće mogućnost da se sa upravljanja saobraćajem "na osnovu činjeničnog stanja" pređe na preventivno upravljanje, koje omogućava da se prognozira situacija na železničkoj pruzi, uzimajući u obzir sve faktore rizika - navodi se u saopšetnju.

Dokument su u prisustvu potpredsednice Vlade Zorane Mihajlović potpisali generalni direktor "RŽD internešnel" Sergej Pavlov i v. d. generalnog direktora "Infrastrukture železnice Srbije" Dušan Garibović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

milan

15.07.2016. 20:43

Zanimljivo da se radi ponova obnova i rekonstrukcija iste deonice radjene i 2004 godine

Miša

18.07.2016. 18:52

Obnovljena posle poplava, prošle godine puštena u maju, a pre nekoliko godina kompletno sa skidanjem podloge od kamena????