DOBRA PRIČA IZ SRBIJE: Srpsko ulje stiglo do Kine

M. N. S.

06. 07. 2016. u 15:01

Kompanija "Viktorijaoil" na listu zemalja u koje izvozi dodala i najveće tržište u Aziji. Savladali izazove transporta osetljivih namirnica na daleko tržište

ДОБРА ПРИЧА ИЗ СРБИЈЕ: Српско уље стигло до Кине

ULjE "iskon" stiglo je do Kine. Kompanija "Viktorijaoil" ne samo što širi svoje poslovanje u zemljama gde je već godinama prisutna, već osvaja i nova tržišta. Ove godine, uljara koja je deo poslovnog sistema "Viktorija grupe" uspela je da osvoji najveće azijsko tržište - Kinu, gde su plasirani prvi kontingenti njihovog jestivog suncokretovog ulja i sirovog sojinog ulja.

Prošle godine "Viktorijaoil" je povećala prihode od prodaje za 41 odsto, a izvoz je zabeležio rast od 10,8 miliona evra. Sada su posredstvom svog kineskog partnera izvezli prvi kontingent flaširanog rafinisanog suncokretovog ulja u bocama od jednog litra i pet litara. Uspešno savladavši sve izazove koje nosi transport sirovog sojinog ulja na ovako udaljeno tržište, izvezli su i prvu isporuku od od 500 tona.

- Dobar rezultat fabrike "Viktorijaoil", pored najvišeg kvaliteta proizvoda i usluga, podrazumeva i maksimalnu popunjenost proizvodnih kapaciteta i sposobnost da se brzo i efikasno preorijentišemo s prerade jedne uljarice na drugu, u skladu s poslovnim potrebama - kaže Srđan Popov, direktor kompanije "Viktorijaoil". - Savremena tehnologija prerade i proizvodni i skladištni kapaciteti, u čije je unapređenje mnogo uloženo u poslednjih deset godina, omogućavaju nam da efikasno postignemo najviši kvalitet proizvoda uz punu uposlenost kapaciteta. Da bismo u aktuelnim tržišnim uslovima očuvali konkurentnost naših proizvoda u svim kanalima prodaje, neophodno je da uz sve to postižemo i nižu cenu proizvoda od konkurencije. Efikasnost naše operative u otkupu, skladištenju, logistici i preradi uljarica je na najvišem nivou.

ENERGIJA Prvi čovek ove uljare Srđan Popov ističe da su investicijama u obnovljive izvore energije uspeli da postignu energetsku efikasnost. - Postoje dva kotla na biomasu koji uglavnom sagorevaju suncokretovu ljusku koja se dobija tokom procesa ljuštenja zrna koje prerađujemo. Ovim smo postigli neophodnu ekonomičnost proizvodnje i energetsku nezavisnost, a sa aspekta zaštite životne sredine izbegli smo korišćenje mazuta kao goriva i osigurali minimalni nivo emisije štetnih čestica u vazduh.

Prema njegovim rečima, "iskon" je prepoznatljiv potrošački brend ove kompanije kao jestivo suncokretovo ulje vrhunskog kvaliteta.

- Naše rafinisano suncokretovo ali i repičino ulje prisutno je u Srbiji i regionu, i kroz privatne robne marke najpoznatijih trgovačkih lanaca - naglašava Popov. - Značajni izvoz, osim u segmentu rafinisanih ulja, "Viktorijaoil" postiže i u plasmanu sirovih ulja, sačme i lecitina. Ovo našu kompaniju već nekoliko godina zaredom pozicionira u red najvećih izvoznika u Srbiji.

U regionu, "Viktorijaoil" je odavno prepoznatljiva po odnosu cene i kvaliteta, a to su omogućila zaista velika inicijalna ulaganja u fabriku ulja. Investicije u rafineriju, pogon za punjenje i ambalažiranje ulja, ali i u energetsku efikasnost i skladišne kapacitete realizovane u prethodnom periodu, kao rezultat imaju odličnu prodaju i na domaćem i na inostranom tržištu.

"Viktorijaoil" najveći izvoz realizuje u zemljama u neposrednom okruženju, Austriji, Slovačkoj, Sloveniji, Grčkoj i Albaniji, a na inostranom tržištu proda više od polovine ukupne proizvodnje. Godišnje preradi 230.000 tona suncokreta i 85.000 tona soje i uljane repice koje u najvećoj meri otkupljuje od domaćih poljoprivrednika, pretvarajući ih u gotove i polugotove proizvode. Zahvaljujući tome, ova kompanija je jedan od najvećih neto izvoznika u Srbiji.


DOKAZANI KVALITET

UZ tradicionalno uspešan plasman rafinisanog suncokretovog i repičinog ulja, "Viktorijaoil" u poslednje vreme beleži značajan porast tražnje za sojinim, a naročito suncokretovim lecitinom za potrebe konditorske industrije.

- Lecitin proizveden u našoj uljari nalazi se u slatkišima "Medele", "Pionira", "Soko Štarka", "Svislajona", ali i velikih evropskih konditora - kaže Nikola Vujačić, izvršni direktor i direktor operacija "Viktorija grupe". - Kvalitet proizvoda, bilo to rafinisano ili sirovo ulje, lecitin ili sačma, jeste ono na čemu uvek insistiramo. Uz sve implementirane standarde kvaliteta, često veliki prodajni lanci i internacionalne kompanije šalju svoje nezavisne inspekcije iz inostranstva za proveru usaglašenosti naše proizvodnje s kriterijumima zahtevanih standarda.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Maja M.

06.07.2016. 16:12

Сао да питам: да ли је уље које извозе истог квакитета као ово на тржишту Србије?

prijatelj

07.07.2016. 19:28

@Maja M. - U uljari ima jedna proizvodna linija, na jednom mestu je sav suncokret i na jednom mestu je sva soja, isto vazi i za ulje i za ostalo. Zbog toga ne postoji ni mogucnost izlaska ulja slabog kvaliteta iz fabrike. Ono sto treba da pitamo vlasnike a Boga mi i Vucica je: "Koliko sirovina se nabavlja u Srbiji a koliko u inostranstvu, recimo u Ukrajini? I zasto to vlast dozvoljava? Zasto uljare u Srbiji moraju da uvoze suncokret i soju tj zasto su srpske njive zarasle u korov?