Fijat sprema otkaze?

P. ŽIVKOVIĆ M. LUKOVIĆ

14. 06. 2016. u 18:46

Rukovodstvo kragujevačke fabrike automobila najavilo ukidanje treće smene. Trećini radnika će biti i ponuđen dobrovoljni odlazak iz kompanije

Фијат спрема отказе?

Pogon Fijata u Kragujevcu

RUKOVODSTVO kompanije "Fijat-Krajsler automobili Srbija" na sastanku sa reprezentativnim sindikatima kragujevačke fabrike zatražilo je reorganizaciju proizvodnje tako što bi, umesto u tri smene, "fijat 500 L" bio proizvođen u dve!

Vest je silno uzburkala duhove ne samo u Kragujevcu i Šumadiji jer bi to moglo da znači da je trećina, od oko 3.000 radnika koliko ih sada radi u ovoj fabrici - višak!

- Imali smo sastanak sa direktorkom FCA Srbija Silvijom Varneti - potvrđuje za "Novosti" Zoran Marković, predsednik Samostalnog sindikata u FCA Srbija. - Ona nam je i saopštila stav kompanije da se celokupna proizvodnja organizuje u dve umesto u tri smene.

Reorganizacija bi trebalo da počne odmah i da bude završena do kraja jula.

- Danas ćemo imati prvi sastanak sa rukovodstvom kompanije da vidimo o kom broju radnika se tačno radi i koji su uslovi za odlazak - kaže Marković.

Iz kompanije "FCA Srbija" "Novostima" je stiglo zvanično saopštenje u kome se ističe da je u Kragujevcu održan sastanak između rukovodstva kompanije i predstavnika sindikata, kako bi se ispitala trenutna situacija na evropskom automobilskom tržištu.

U istom saopštenju se tvrdi da tržište u Evropi beleži blagi rast i da model "fijat 500 L" ima dobre rezultate, pa čak i da je ukupna potražnja za modelom stabilna, dok su predviđanja da će volumeni ostati na istom nivou u narednih nekoliko godina, učvršćujući poziciju i ostvarene rezultate.

Ipak, kaže se u saopštenju, u skladu sa zahtevima tržišta, kompanija je spremna da "prilagodi svoje proizvodne kapacitete sprovođenjem strukturalnih promena u organizaciji fabrike, prebacujući proizvodnju iz tri u dve proizvodne smene".

U saradnji sa sindikatima, kompanija radi na dobrovoljnim odlascima, koji bi se odmah realizovali. Ovo je u cilju minimiziranja socijalnog uticaja na zaposlene.

- Ja sam i ranije upozoravao u više navrata da imamo poteškoća u radu poslednjih meseci i da su radnici sve češće na prinudnim odmorima - kaže predsednik sindikata Marković. - Upozoravao sam da nam je drugi model neophodan i tražio od Vlade Srbije, koja je suvlasnik kompanije, da bar postavi predsednika Nadzornog odbora jer od januara, posle odlaska Miloša Petrovića, nemamo čoveka na toj poziciji.

Marković objašnjava i da je jedini spas proizvodnja drugog modela jer se "fijat 500 L" pravi već četiri godine i da je proizvodnja oko 90.000 vozila godišnje mala u odnosu na instalirane kapacitete.

- Očekujemo i reakciju gradskih struktura, Vlade Srbije, jer se zna šta ova fabrika znači ne samo za porodice 3.000 zaposlenih, već i za veliki broj radnika koji rade kod dobavljača delova i opreme - kaže Marković.


STABILAN IZVOZ

REORGANIZACIJA neće uticati na kontinuitet u poslovanju, dobre performanse kompanije, kao i na nivo volumena i konsolidovano liderstvo u izvozu kompanije "FCA Srbija".

FCA potvrđuje svoju posvećenost na srednjoročnom i dugoročnom planu u zemlji, kaže se između ostalog u saopštenju "FCA Srbija". Ova kompanija je neprikosnoveni lider na listi izvoznika iz Srbije sa oko 1,2 milijarde evra ostvarenih na godišnjem nivou.



ZAPOSLENO 3.200 LjUDI

KOMPANIJA "FCA Srbija" je osnovana 2008. godine "Fijat-Krajsler grupacija" je vlasnik 67 a Republika Srbija 33 odsto kapitala i u njoj radi 3.200 ljudi. Do sada je u nju uloženo oko 1,3 milijarde evra od čega više od 1,1 milijardu u nabavku najsavremenije opreme. Fabrika u Kragujevcu ima kapacitet od oko 300.000 vozila godišnje. Model "500 L" je u komercijalnoj proizvodnji od 2012. godine. Prošle godine napravljeno je nešto više od 100.000, a ove godine se očekuje produkcija od oko 90.000 vozila.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

sreski spijun

14.06.2016. 18:56

Nije 1200 vec 3200 radnika. Mozda ste hteli da kazete 1200 je visak. Kako nam dobro ide a bice i 500 E plata...ko doceka naravno.

Раде

15.06.2016. 01:50

било је великих прича и обећања да ћемо ми бити власници 51%, да ће се извозити 500.000 аутомобила да ће се увести још који модел и да ће неки коперанти отворити погоне овде и још неки наши привредници постати коперанти...дуг је списак обећања ,на крају...

друг Чабор

15.06.2016. 07:11

ову производњу талијанског крша треба затворити, а људе пребацити да праве тракторе, прикључне машине, оружије...оно што знамо да правимо! Аутомобиле озбиљно праве само Швабе, Јапан и Кореја, а сви остали нестају у следећој деценији...

Šima Košmoš

15.06.2016. 07:51

A kad potroše pare koje su dobili za svakog radnika od države, pokupiće pinkle i otići iz Srbije. A ionako su imali gradsko građevinsko zemljište za džabe i bili oslobođeni poreza. Radili bez troška, a sad kad 500L ne bude imao više prodaju, odoše oni iz kragujevca, jer neće nijedan novi model praviti ovde, to je očigledno. Nažalost

Ja Sam

15.06.2016. 08:39

Nema vise onih para sto je država dala za radnike od toga su dobijali plate a Fiat imao besplatnu radnu snagu neka u edukaciji nov proizvod ili neka idu

Filip

17.06.2016. 09:47

Srbija ulozila 500 miliona evra, godisnje dbijala oko 4 miliona evra i sada se stavlja lokot u kapiju!?!Svetski prvaci smo za glupost!Dajte FIAT-u 10.000 evra za svako ukinuto radno mesto?