Poljski sponzor umesto našeg kroja

S. BULATOVIĆ - Z. RADOVIĆ

01. 06. 2016. u 15:05

Zahvaljujući sponzorstvu reprezentativci na Olimpijskim igrama u Rio de Žaneiru ne nose domaća odela i opremu. Srpski tekstilci odgovaraju da bi i oni šili besplatno, ali ih niko nije pitao

Пољски спонзор уместо нашег кроја

SPORTSKA reprezentacija Srbije će na Olimpijskim igrama u Rio de Žaneiru predstavljati našu zemlju, ali ne i našu privredu. Domaće tekstilne firme nisu ni stigle do tendera za odevanje olimpijaca, jer je poljska kompanija OTCF, koja je vlasnik brenda F4 ponudila sponzorstvo. Naši tekstilci, međutim, tvrde da bi i oni rado besplatno sašili garderobu za olimpijce, ali im to niko nije tražio. Smatraju da su propustili šansu da u velikom stilu, a za male pare, nastupe na najvažnijoj sportskoj manifestaciji.

Poljski sponzori su za svakog člana našeg tima besplatno sašili i napravili po 48 komada opreme. Osim srpskih, obukli su i svoje sportiste, ali i takmičare iz Letonije.

Milorad Vasiljević, sekretar Udruženja za industriju tekstila, odeće, kože i obuće PKS ističe da je ranije bila praksa da ovaj posao rade domaći proizvođači.

- Razumem ako je u pitanju sponzorstvo, ali ima najmanje deset firmi u Srbiji koje u ovom momentu mogu da odrade taj posao - tvrdi Vasiljević. - Tu su "Mona", "Kadinjača", "Luna", "Ledžend" i još neka preduzeća iz Arilja, Pirota. Na prošlim igrama odela je šila "Zekstra". Jedna naša kompanija pravi uniforme za "Er Srbiju" i postoji šansa da ih "Etihad" angažuje za čitavu flotu. Pa, ako mogu to da odrade, zašto ne bi mogli i za srpske olimpijce.

Sa mišljenjem Milorada Vasiljevića slaže se i Đorđe Momirović, vlasnik modne kuće "Mona".

- Nesporno je da bismo mi imali kapacitete da to odradimo - tvrdi Momirović. - Istina je da mi za taj tender nismo ni znali. Sigurno bismo učestvovali, pa i sponzorisali jedan deo. Ozbiljna je referenca za firmu da opremi neku olimijsku reprezentaciju. Kažu da su kolekciju pripremali godinu dana, a siguran sam da bismo mi to uspeli da uradimo i za pola godine.

Vlasnik "Modusa", Milan Knežević, kaže da bi osim njegove firme, ovu garderobu mogle da sašiju i kolege iz "Pi-Esa" ili nekog drugog preduzeća.

- U pitanju je beznačajna količina i to nije ništa spektakularno, što mi ne bismo mogli da napravimo - kaže Knežević. - Očigledno je da su Poljaci uložili novac u nameri da se izreklamiraju, jer su novi na našem tržištu. Komercijalno odelo košta oko 70 evra i verujem da izrada kompletne opreme ne bi bila skuplja od 15.000 evra. Svakom od naših tekstilaca bi se isplatilo da je toliko novca uložio za reklamu na ovakvom događaju.


AMERIKANCE OBUKLI KINEZI

ZASTUPNICI američkog Kongresa izrazili su ogorčenje činjenicom da je službena uniforma američkih sportista za svečano otvaranje Olimpijskih igara u Londonu izrađena u Kini. Političari sa Kapitol Hila su istakli da je nedopustivo i nerazumno da se odeća za njihov tim šije u Kini, s obzirom na to da SAD ima oko 600.000 radnih mesta u tekstilnoj industriji. Nekoliko zastupnika je izjavilo da bi Američki olimpijski komitet trebalo da bude sramota, a nije ih umirilo ni što je kreator Ralf Loren američki dizajner koji je pobedio na javnom konkursu. Ni Špancima se nije baš dopala crveno-zlatna uniforma njihovih sportista, koju je dizajnirala jedna ruska kompanija.

SPONZORI KROJE DžABE

OPREMA koju će olimpijci Srbije nositi na Olimpijskim igrama u Rio de Žaneiru rezultat je sponzorskog ugovora između Olimpijskog komiteta Srbije i poljske kompanije OTCF - kaže Ksenija Turnić iz OKS. - Imajući u vidu da je oprema obezbeđena kroz sponzorski ugovor nismo imali troškove, pa samim tim nije raspisivan ni tender niti javna nabavka. Kada Olimpijski komitet ne uspe da obezbedi opremu za sportiste kroz sponzorski ugovor tada se raspisuje javna nabavka na kojoj učestvuju isključivo domaće firme. Ugovor o sponzorstvu potpisan je na period koji uključuje i Zimske olimpijske igre u Pjong Čangu 2018. pa će kompanija OTCF obući olimpijce Srbije i na ovom takmičenju.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Subotica

01.06.2016. 16:13

opet marketing! Mi srbi stvarno moramo da bolje naučimo šta je marketing!eto Poljaci nam sad oblače reprezentivce umesto neke domaće srpske firme...

MirkoKG

01.06.2016. 16:17

treba malo bolje razmisliti a ne padati na ovake stvari. Ne vidim trenutno zašto ne bih neka firma iz SRB odradila posao....a ima ih...

Zorica

02.06.2016. 04:27

Ja nemogu da verujem sta procitah ,pa stvarno mi idemo do potpunog samounistenja sledece igre ako jos budemo postojali trebamo nagraditi siptare da nam sasiju odelo to njihovoj meri, ALAL VERA

Aleksandar

02.06.2016. 09:56

Ovaj tekst zapravo otkriva sve razloge propasti srpske tekstilne industrije. Kazu, nisu znali za tender! Niste znali da se spremaju OI? Niste mogli da inicirate pregovore sa Olimpijskim komitetom? Niste mogli da posaljete ponudu, da se informisete o planovima za opremanje Omilpijskog tima Srbije? Gospoda tekstilci ocito i dalje rade u sistemu planske ekonomije.Posle im je kriva neka poljska firma koja je ocigledno svetlosnim godinama ispred srpskih tekstilaca kada je "know-how" u pitanju.

Jovan

02.06.2016. 10:41

trebasamo proveriti kako su poljaci znali za tender a nasi nisu znali i eto resenja,ja iskreno mislim da poljaci imaju bolje menadzere i da su jednostavno bili pametni

mutljavine

02.06.2016. 13:52

pitanjeglasi da li je biko tendera! ako nije, onda je na mala vrata dato poljacima a neko je strpao pare u dzep! gde je tender?