Prodaja kola porasla za četvrtinu

P. ŽIVKOVIĆ

13. 05. 2016. u 14:15

Ohrabrujući podaci iz automobilskog sektora u Srbiji u prvom kvartalu 2016. Dostignuta 2012. Razlog - povoljni krediti i trgovina staro za novo

Продаја кола порасла за четвртину

AKO je prodaja novih automobila u jednoj zemlji najbolji pokazatelj ekonomskog stanja onda je Srbija na dobrom putu.

Jer, rezultati prodaje vozila u prvom kvartalu ove godine su, kako za "Novosti" kaže dr Milan Vukasović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila, ohrabrujući.

- Rekao bih čak i spektakularno dobri jer je rast u odnosu na prodaju u prva četiri meseca nešto veći od 20 odsto - kaže dr Vukasović. - Prodali smo više od 8.000 vozila u prva četiri meseca, što je definitivno znak da je tržište živnulo.

U aprilu je prodato 2.469 vozila što je tek nešto niže od marta (2.761 vozilo) kada je u Beogradu održan sajam automobila.

Srpska asocijacija uvoznika novih automobila pomno prati kretanja na tržištu i vrši stalne analize. Iako je izostala podrška države u kriznim vremenima (sistem prodaje staro za novo, smanjenje zahvatanja iz cene goriva) mehnanizmi tržišnog poslovanja su, doduše presporo, jer kriza traje od 2008. godine, počeli da daju rezultate.

- Više je razloga za porast prodaje - ocenjuje dr Vukasović. - Došlo je vreme i da firme ali i pojedinci koji su kupili nova kola 2008. (u prva četiri meseca te godine je prodato čak 20.587 novih vozila) obnove svoj vozni park. Ali i ljudi su počeli da kupuju ono što im treba jer su shvatili da je kontrola troškova jako važna.

RUSIJA UKOLIKO Rusija uskoro, kao što se očekuje, omogući bescarinski uvoz "fijata 500 L" bez carine to bi automatski značilo i ukidanje uvoznih dažbina na vozila iz Rusije.Putnički program bi bio jeftiniji za 12,5 a privredni za 15 odsto. To bi posebno pogodovalo našoj maloj privredi jer bi vozila GAZ (kombi, laki kamioni) bila veoma konkurentna.

Dr Vukasović kaže i da na svako poslovanje, pa i prodaju kola utuiče i opšta ekonomska situacija.

- Stabilizacija ekonomskih i političkih prilika u Srbiji, nagoveštaji iz EU da nam se ekonomija oporavlja, raste, jasno je, odrazili su se i na prodaju automobila.

Veliki doprinos dale su i banke i lizing kuće koje su značajno snizile kamate, omogućile duže vremenske rokove za otplatu kredita.

- Uoči sajma sam, početkom marta, rekao da će mnogo toga zavisiti od banaka i lizing kuća i to se i desilo. Ponudili su povoljnije kredite, i dinarske, bez učešća, bez kamate, na duže vremenske periode i to se i te kako osetilo.

Ukoliko se nastavi trend prodaje automobila od dve hiljade mesečno to bi značilo da bi na kraju godine bila dostignuta cifra od oko 24.000 prodatih, novih automobila.

- To bi značilo i da bismo na godišnjem nivou imali taj rast od 15-20 odsto - zaključuje dr Milan Vukasović.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Nebojsa007

14.05.2016. 11:48

Kamo srece da svi mogu da kupe nova kola. Da privatnici podignu plate tvrdim da bi svi radije kupili novi auto a ne ovako neki polovan krs koji je presao minimum 300000km ili je bio sav razbijen.

radojko

14.05.2016. 16:13

Situacija je sve bolja ,ljudi kupuju nova kola,ide se na odmor ,vauceri se traze,gradi se u celoj zemlji,investicije rastu,strani invenstitori otvaraju radna mesta.Gde ces bolje mesto ,no ovde u Srbiji.