Lopovi bi ukrali i vagone

Z. RADOVIĆ

11. 05. 2016. u 15:15

Lopovi "odnose" sa pruga sve što stignu, a ne prezaju da opustoše i gradilišta. U proteklih devet meseci šteta narasla na oko 350.000 evra

Лопови би украли и вагоне

Foto I.Marinković

DOK su majstori ruske kompanije "RŽD internacional" popravljali prugu između Male Krsne i Velike Plane, sa gradilišta su odneti bakarna užad, signalni ormani i tegovi u vrednosti većoj od 70.000 evra!

Ovo nije prvi put da kradljivci pustoše duž pruge, dok se ona rekonstruiše. Ruska kompanija koja je angažovana na ovom poslu i ranije je upozoravala da "lopovluk postaje prepreka i smetnja na putu razvoja brzog i bezbednog železničkog saobraćaja". Jer, sličan problem su imali i tokom radova na deonici od Pančevačkog mosta do Pančeva, kada su nekoliko puta pokradeni skretnički elementi.

Dejan Đuričanin, direktor Centra za unutrašnju bezbednost i zaštitu u "Infrastrukturi železnica Srbije" kaže da su na meti lopova najčešće šine i kolosečni pribor, kablovi i oprema sa postrojenja kontaktne mreže. U proteklih devet meseci u ovoj firmi su obračunali štetu od krađa koja je procenjena na oko 350.000 evra!

Stevan Nedeljković, koji je zaposlen u "Ganc garaži", pri "Srbija vozu", u kojima se vozovi remontuju, kaže da su radnici zabrinuti zbog učestalih krađa.

- Ako lopovi ovako nastave, ostaćemo bez plata - upozorava Nedeljković. - Ne mogu svi vagoni koji stignu na popravku u radionicu, da se smeste unutra, pa neki preko noći ostanu ispred. Ujutru ih zateknemo potpuno opustošene. Lopovi skidaju vrata, prozore, izvaljuju sedišta. Čupaju sve što u sebi ima aluminijuma ili mesinga i što mogu da ponesu. Čuo sam da je pre nekoliko dana ukradeno 30 papuča za kočenje sa voza koji je stajao na stanici u Batajnici. Izvukli su i naponski kabl koji spaja vagone i dug je više od 30 metara. A mnoge krađe ostanu neprijavljene, jer se ljudi plaše za svoju bezbednost. Apelujemo na sve nadležne u preduzeću, Ministarstvu saobraćaja i Vladi Srbije da nam pomognu.

Nedeljković kaže da policija dođe, popiše šta nedostaje i uzme otiske, ali nema informacija šta se dalje desilo i da li su našli krivce. Javna je tajna da sve što lopovi odnesu završi kod otkupljivača sekundarnih sirovina. Kada im lopovi donesu plen, niko nije u obavezi da dokaže poreklo "robe". Zakon pušta otkupljivača da trguje po sopstvenom moralu.

GRAFITI

OSIM krađa, veliki problem koji ruži srpske vozove su i grafiti. Teško je proceniti koliku štetu železničkim preduzećima pravi njihovo ispisivanje. U "Srbija vozu" kažu da su direktni troškovi skidanja grafita prošle godine na vozilima putničkog saobraćaja bili oko 200.000 dinara. Ove godine je čišćenje stakla sa prozora devet garnitura BG voza koštalo oko 300.000 dinara. Međutim, tim troškovima treba dodati indirektnu štetu zbog isključenja vozila iz saobraćaja, nanošenja antigrafitne zaštite preko završne boje ili primenu specijalne završne boje, koja omogućava naknadno skidanje grafita i povećane troškove pripreme za ponovno bojenje prilikom remonta vozila.


KRAĐA JE JEDAN OD NAJČEŠĆIH RAZLOGA OŠTEĆENjA SAOBRAĆAJNE SIGNALIZACIJE

ZNAKOVI - krov na SVINjCU

PROBLEM sa lopovima imaju i u JP "Putevi Srbije". Jedan od najčešćih razloga oštećenja saobraćajne signalizacije je upravo krađa delova ili kompletnih saobraćajnih znakova. Oni neretko završe kao krov neke šupe ili svinjca. Ovo preduzeće štetu trpi i zbog ispisivanja grafita na saobraćajnim znakovima, oštećenja zbog vremenskih nepogoda ili prilikom saobraćajnih nezgoda.

Na auto-putu Beograd - Zagreb naša ekipa je prošle nedelje naišla na čak tri saobraćajna znaka koji su polomljeni. Oštećeni su putokazi iznad kolovoza na portalnom nosaču u zoni saobraćajne petlje Sremska Mitrovica, posle naplatne rampe u smeru ka Beogradu, kao i na izlazu sa auto-puta u smeru ka Sremskoj Mitorivci, gde nedostaje deo znaka sa nazivom ovog grada. Deo znaka nedostaje i na putokazu kod isključenja za Šimanovce.

U "Putevima Srbije" kažu da će oštećena signalizacija na ulasku i izlasku sa auto-puta kod Sremske Mitrovice biti zamenjena novim znakovima, koji su u izradi. Putokaz za Šimanovce će, kako tvrde, biti uklonjen, jer je prošlog meseca ispred njega ugrađen novi portalni nosač sa novim znakovima, pa je došlo do privremenog dupliranja istog stepena obaveštenja.

U "Putevima" kažu da njihova služba svakodnevno proverava stanje saobraćajne signalizacije na državnim auto-putevima, dok i minimalno jednom nedeljno kontrolišu ostale državne puteve prvog i drugog reda.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (8)

ss

11.05.2016. 15:51

Pa znase ko krade po prugama gvozdjusiju i ko skraba po vozovima stoga drzavo i institucije izvolte potrazite ih i polako postavljajte kameru po kameru i nece te imati tolko stete !

crna trava

11.05.2016. 18:42

@ss - OPED lopovi ,tesko se njima kada rtebaju da vuku zeljezo ,treba ih sazaljavati .jer oni nemogu da kradu PAPIRE pa da grade vile.

miki

16.05.2016. 11:59

@ss - Mom komšiji su ukrali registrovana kola, a kada je u SUP-u prijavio krađu rekli su mu da znaju ko je ukrao ali da više ne podnose prijave tužilaštvu jer ono ne reaguje zato što im EU zabranjuje da gone lopove pošto im država nije obezbedila posao , stan i socijalnu pomoć.Smo napred u Evropu do sopstvenog uništenja.

Токyo

11.05.2016. 16:59

Jednom prilikom sam video grupu žena na nekoj poljani koja je pekla paprike na obrnuto okrenutom okruglom znaku za zabranjeno parkiranje. Eto u koje se sve svrhe može iskoristiti ukradeni saobraćajni znak.

Sofer

11.05.2016. 19:13

Da postoji iole malo interesovanja da se to resi,resilo bi se za 24 sata.Zna se ko krade i gde to zavrsava.Nema interesovanja za tako nesto.Naravno uz adekvatne kazne propisane zakonom...Ali... tu smo gde smo.

Dotakli smo dno

12.05.2016. 00:43

Nekome ukradeno moraju prodati, a drzava uporno godinama okrece glavu od takvih otpada gde se vrsi otkup.