Manje zvezdica, manje i gostiju
26. 03. 2016. u 12:00
Da li je ekspanzija hotelijerstva u prestonici završena. Beogradu nedostaju samo objekti sa pet zvezdica, ali i kongresni centar

"Kortjard" smanjuje broj radnika
EKSPANZIJA hotela u Beogradu, poslednjih godina, dostigla je, očigledno, svoj vrhunac. Borba za svakog gosta postala je surovija, a slaba popunjenost i nelojalna konkurencija počele su da se ogledaju kroz otkaze. Tako su nedavno, dva prestonička hotela - "Radison blu" i "Kortjard" - otpustili tridesetak zaposlenih. Među njima su bili kuvari, menadžeri, sobarice...
Loše poslovanje, kako saznajemo, bio je razlog što se hotel "Radison blu" oprostio sa dvadesetak radnika, a jedan od glavnih problema je njihova loša lokacija - prekoputa Beogradskog sajma. Niko od nadležnih, međutim, juče nije hteo da komentariše otpuštanje.
Hoteli u Beogradu rade tržišno i na osnovu broja gostiju imaju i adekvatnu radnu snagu, smatra Georgi Genov, direktor Udruženja hotela i restoratera Srbije. Svakako, slaba popunjenost glavni je razlog uručivanja radnih knjižica.
- U januaru i februaru u beogradskim hotelima popunjenost je bila 27 i 28 odsto - ističe Genov. - Možda je do otpuštanja došlo i zbog racionalizacije, ili su primili više ljudi nego što im je bilo potrebno. Iako broj turista raste, povećava se i broj novih hotela. A kapaciteti se popunjavaju u odnosu na tražnju, pa ako ne pojačamo aktivnosti na sadržaju i promociji Beograda, doći će do propadanja. Više ne preporučujemo otvaranje hotela, osim onih luksuznih sa pet zvezdica. Neregulisano je i pitanje neregistrovanih apartmana, kojih ima dosta, i hostela. Trebalo bi i ta oblast da se uredi, jer i oni odvlače dosta gostiju.
Da Beogradu nedostaje dobar kongresni centar, jer je Sava centar gotovo na izdisaju, potvrdio nam je i Genov. To bi povećalo popunjenost hotela za najmanje 20 do 30 odsto.
- Ukoliko se ne počne s renoviranjem Sava centra, postojeći hoteli neće imati prostora da funkcionišu, a novi se neće otvarati - kaže Tomislav Momirović, generalni direktor "Mona hotel menadžment". - Otpuštanje radnika je prvi korak, sledeća faza će biti zatvaranje. Radi se na promociji grada, ima pozitivnih koraka, ali moramo kongresni centar što pre da stavimo u funkciju kakvu je imao pre.
Prema Momirovićevim rečima, cene u hotelima često nisu srazmerne investicijama. Hoteli koji su na dobrom mestu mogu i da budu popunjeni, ali "Radison blu", iako je dobar, lep i arhitektonski odlično urađen, nema odgovarajuću lokaciju.
SVE PO PLANU
U hotelu "Kortjard" rekli su nam da je prilikom otvaranja takvog hotela praksa da se broj zaposlenih poveća za 10 odsto u odnosu na optimalni broj, kako bi se postigao što kvalitetniji nivo poslovanja. Pola godine posle otvaranja, ističu, oni su taj proces okončali i sveli broj zaposlenih na optimalni nivo za potrebe hotela.