Nasrtljivci iz telefona ganjaju kupce

D. Marinković

09. 03. 2016. u 15:26

Prodavci ne odustaju da telefonskim putem prodaju raznu robu. Zakon u ovojoblasti nejasan i neprecizan, pa trgovci imaju odrešene ruke da gnjave građane pozivima iz kol-centara

Насртљивци из телефона гањају купце

"DOBAR dan, zovem vas iz firme... imamo specijanu ponudu i danas smo upravo vas izabrali"... Gotovo da ne prođe nedelja a da nam na fiksni telefon ne stigne neočekivani poziv sa veoma primamljivom ponudom. Prodaja putem kol-centra sve je masovnija u Srbiji, pa je tako sve više firmi koje svoje potencijalne kupce pozivaju telefonom.

Protiv nasrtljivog poslovanja postoje propisi, ali su nejasni i neprecizni po pitanju sankcija, tako da su prodavcima odrešene ruke prilikom zloupotrebe telefonskih podataka. Goran Macura, načelnik Odeljenja za opšti nadzor u Sektoru tržišne inspekcije, kaže za "Novosti" da je Zakonom o zaštiti potrošača regulisano neposredno oglašavanje "na daljinu" i da je netačno da je takvo oglašavanje zabranjeno.

- Da bi se trgovac neposredno obratio potrošaču telefonom, elektronskom poštom ili drugim sredstvima komunikacije na daljinu, dužan je da pribavi saglasnost kupca za takvo obraćanje, a zatim da se prilikom svakog poziva predstavi i na jasan i nedvosmislen način potrošača obavesti da ga poziva iz komercijalnih razloga - naglašava Macura. - Prema odredbama ovog zakona, zabrana takvog oglašavanja odnosi se na ono koje se sprovodi bez prethodnog pristanka potrošača.

Ukoliko su građani uznemireni pozivanjem anonimnih trgovaca, koji im nude robu i usluge za koje nisu dali saglasnost, a naročito posle njihovog izričitog zahteva da prestanu sa takvom praksom, građani mogu da se obrate tržišnoj inspekciji.

- Napominjemo da, ukoliko ima osnova, tržišna inspekcija će pokrenuti postupak inspekcijskog nadzora po službenoj dužnosti uzimajući u obzir navode iz prijava građana - dodaje Macura. - Takvo nasrtljivo ponašanje se i prekršajno sankcioniše, a propisane novčane kazne iznose od 300.000 do 2.000.000 dinara.

U potrošačkim organizacijama kažu da nije zabranjeno da nas razni trgovci zovu telefonom i nude svoj proizvod po "specijalnoj ceni", ali je, kaže zakon, i te kako zabranjeno da to čine protiv naše volje. Trgovac ima pravo na jedan poziv, ako ponovo pozove, posle treba pozvati nadležnu inspekciju.


POKLON KOŠTA

Potencijalni kupci se najčešće pozivaju na prezentaciju proizvoda gde "ne moraju ništa da kupe" ukoliko to ne žele. Posebno je aktuelna prodaja uz "besplatnu" večeru, pod uslovom da se okupi najmanje četvoro-petoro potencijalnih mušterija...

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Rešeno

09.03.2016. 19:52

Zbog ovih sam odjavio fiksni telefon. Neka Telekom slobodno tuži ove kompanije za izgubljenu preplatu, od mene više nema 600 dinara.

Aleksandar

09.03.2016. 21:35

Ako nemate vremena, samo kazete: "Hvala, nisam zainteresovan/a" i spustite slusalicu. Ako imate vremena, pustite da se prodavac umori pricajuci, trazite jos detalja, glumite kao da ste zainteresovani, a onda ponovite gornju recenicu i spustite slusalicu. Deluje! Nikada vas vise nece pozvati.

janko

11.03.2016. 09:35

ovakvi ko Aleksandar su ubeljivo najgori oblik.To su Vam oni sto nikad ne znaju sta hoce i dta zele.Zamlate koje ionako ne znaju gde i kako.Ko jos ima vremena za takvo nesto??? Kad mene pozovu ja odgovorim Ne nisam zainteresovan dali je to posten odgovor.Ljudi mi se uvek zahvale na iskrenosti i nikad me vise ne pozovu.