Carina na nemačke polovnjake?
01. 03. 2016. u 22:01
Posle otklanjanja zastoja u radu agencije za bezbednost saobraćaja Srbije, nove muke uvoznika automobila. Pojedini proizvođači ne izdaju potvrdu da je vozilo iz EU, što automatski znači novi namet

POSLE otklanjanja problema vezanih za overu dokumenata potrebnih za uvoz korišćenih automobila, nastalih u Agenciji za bezbednost saobraćaja početkom godine, uvoznici "polovnjaka" su na novim mukama. Naime, pojedini nemački proizvođači vozila prestali su da izdaju potvrde o tome da je vozilo proizvedeno u Evropskoj uniji, neophodne za oslobađanje od carine!
To automatski znači da se plaća 12,5 odsto na putnička i 10 odsto na teretna, polovna vozila, iako je zvanično carina na uvoz kako novih tako i polovnih vozila iz EU, u Srbiji ukinuta.
- Zasad "Audi" i BMV, a očekujemo da će uskoro to uraditi i ostali nemački proizvođači ne žele da izdaju ove potvrde sa obrazloženjem da smo suviše malo tržište da bi se time opterećivali - objašnjava nam Predrag Sajić iz preduzeća "V8", jednog od naših najuglednijih uvoznika polovnih vozila. - Jednostavno ne izdaju potvrdu "Eur -1" i uvoznik nepotrebno plaća carinu, koje je, po važećim zakonskim propisima, inače bio oslobođen.
Treba precizirati da zastupnici ovih proizvođača u Srbiji nemaju pravo da izdaju te dozvole, ali da na nova vozila neće biti uvedena "carina na mala vrata".
- Kod nas koji se bavimo uvozom novih automobila je to nešto drugačije papirološki odrađeno - kaže za "Novosti" dr Milan Vukasović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila. - Problem sa polovnjacima je nastao zbog toga što nedostaje jedan papir kojim se dokazuje da je vozilo koje je faktički iz EU i proizvedeno u EU.
U Srbiji se na jedan novi proda oko pet polovnih automobila. Prošle godine je prodato oko 22.000 novih, a uvezeno više od 100.000 polovnjaka.
Ako bude dobre namere, kaže za "Novosti" Vukasović, problem će biti veoma brzo rešen, a ako ne, zna se ko će na kraju platiti ceh - kupci.
U pojedinim preduzećima koja se bave uvozom polovnih vozila kažu da su taj problem već rešili tako što već na auto-placevima gde kupuju automobile obezbeđuju potrebnu dokumentaciju i izjavu prodavca da je vozilo proizvedeno u EU.
-Bilo je raznih zloupotreba obrazaca "Eur-1" i to je razlog zašto su pojedine nemačke kompanije prestale da izdaju te obrasce. Mi nemamo nikakvih problema ni na carini ni prilikom plaćanja neophodnih dažbina - kaže jedan od uvoznika polovnih vozila koji nije želeo da mu pomenemo ime smatrajući da je "cela priča svesno tempirana" od strane "pojedinih interesnih grupa".
Раде
01.03.2016. 22:30
Треба уверити тим обрасцем српске царинике и власт да је мерцедес и БМВ немачки производ.Они сумњају да то праве кинези или турци
@Раде - Informisi se pre nego sto pokazes svima koliko nemas pojma o tematici.
@Раде - Uvesti carine od 500% na svu robu iz EU i SAD. Osloboditi carina japansku, ju\nokorejsku, kinesku i rusku robu. Tojota je bolja od VW, Leksus od Mercedesa i BMW, Nisan od Renoa, Citroena i Pežoa ...
Pa pocnite da uvozite kola iz Rusije, kakvi ste vi to trgovci ako uvozite samo iz Nemacke i Italije?Mali hint za vas: zbog devalvacije rublje, tamo je moguce kupiti godinu-dve dana star Ford Focus ili VW Polo limuzinu za 4-6000eur.Uostalom, proverite: www.auto.ru
@DEKI - generalno lepo zvuci ali nije realno.Rusko trziste ima veliku kolicinu modela poznatih fabrika ali po znatno drugacijim standardima jer njihovo trziste ne zahteva nikakav eu standard koji mi zahtevamo.U rusiji mozes naci potpuno nov auto koji je euro 3 ili euro 4Jos pre par godina sam hteo da uvezem jedan auto odande i nije bilo moguce.Plus 99% putnickih automobila tamo je benzi-dizel jako retko
Komentari (6)