Jedan pravac, a karta u sto cena
23. 02. 2016. u 16:50
Domaći autobuski prevoznici imaju različite računice u formiranju cenovnika svojih usluga. Putovanje od Novog Sada do Beograda košta od 310 do 710 dinara, zavisno od prevoznika

PUTNICI koji na međugradskim linijama često koriste određene vrste prevoza, mogu značajno da uštede, ako se dobro informišu. Usluga koju autobuski prevoznici pružaju ne razlikuje se mnogo, koliko se "šarene" cene koje naplaćaju. Problem je, međutim, što građani ne mogu baš lako da saznaju koliko će ih putovanje koštati, jer tog podatka na sajtovima većine autobuskih stanica u Srbiji nema.
Nije, međutim, svejedno u koji će autobus putnik ući kada, na primer, od Novog Sada, putuje do srpske prestonice. Jer, u zavisnosti od prevoznika, cena karte varira od 310 do čak 710 dinara u jednom pravcu! Pitanje je, naravno, da li se prevozniku koji nudi najpovoljniju cenu uopšte isplati da vozi za te pare, ali to je već sfera koja se odnosi na konkurenciju prevoznika, što putnike ne treba mnogo da zanima.
Mirko Vučinić, direktor poslovnog udruženja "Panon transport", kaže da novosadska autobuska stanica jedina objavljuje podatke o prevoznicima sa cenama putovanja na svakoj relaciji.
- Trebalo bi da svi objave koliko putovanje košta i koliko traje, pa da putnik može da bira s kim će se voziti - smatra Vučinić. - To bi moralo da bude javno i transparentno. U Makedoniji je svaka stanica obavezna da ponudi internet prodaju, a time i da objavi cene karata. Putnik, dakle, sam bira šta mu je bolje. Sistem mora da bude podređen korisniku.
Iz Novog Sada ima 12 polazaka dnevno za Niš, a u zavisnosti od termina putovanja i prevoznika, vožnja sa staničnom uslugom, košta od 1.580 dinara "Auto kodeksom", do 2.030 dinara, koliko naplaćuju "Kanis" i TP "Simplon". To su podaci objavljeni na sajtu JGSP "Novi Sad". Ove informacije, međutim, putnici ne mogu pronaći na internet portalima ostalih stanica, ukoliko putuju iz Beograda, Niša, Užica... Jedini način je da se o ceni karata raspitaju telefonom, što je, ipak, poprilično komplikovano.
Zamenik direktora Beogradske autobuske stanice, Dragan Vučićević, kaže da iz prestonice do Novog Sada ima oko stotinu polazaka dnevno, a da ne postoje dva sa identičnim cenama.
- Ne možemo objaviti cene za svaki polazak, jer ih ima baš mnogo. One ne bi mogle da stanu ni na panoe koji su istaknuti na stanici - smatra Vučićević. - Ljudi koji često putuju tačno znaju koliko košta karta i biraju polaske koji im odgovaraju.
BROJKE
* 644 PREVOZNIKA posluje kod nas
* 100 POLAZAKA Beograd-Novi Sad
Предлог
23.02.2016. 17:17
Направити сајт и апликацију за аутобусе. Сваки путник из било ког дела земље да зна када креће бус, колико траје путовање, да ли се плаћа пртљаг, када стиже. Осим тога, људи који чекају на пролазним станицама, могу да провере у које је време аутобус ушао у последњу станицу па да знају колико треба да чекају. Дешава се да због саобраћајне несреће, застоја, одрона или снега, аутобус касни по неколико сати. Путници који чекају на пролазним станицама да могу да провере шта се дешава и не чекају џаба
ni da li se vozite u krsu ili u novom autobusu... Izvolite, pa birajte.
Tekst je odličan, ali trebali ste napisati cene i za druge gradove u Srbiji ! Mene npr. interesuje koliko kosta najjeftinija karta iz Beograda do Šapca ?
E, nakon ovoga nece vise biti monopola nad trgovinama... lepe vesti...
Pametan covek nece izabrati prevoznika na osnovu cene nego pre svega na osnovu ispravnosti i kvaliteta voznog parka i postovanja reda voznje. Ako je autobus star, bez ispravnog klima uredjaja, sa malim prostorom za noge izmedju prljavih i neudobnih sedista, slabom zvucnom izolacijom, bez pouzdanog interneta, ... i ako uglavnom nikada na vreme ne dolazi na odrediste zalud njegovom vlasniku mala cena prevoza. Ljudi koji putuju uglavnom se raspitaju koje prevoznike treba izbegavati i zbog cega.
Komentari (5)