Pruga temelj prevoza u gradu

T. SPALEVIĆ

12. 02. 2015. u 21:06

Miroslav Stojčić, novi generalni direktor “Železnica Srbije”, najavljuje proširenje “BG voza”

Пруга темељ превоза у граду

OKO 300.000 putnika moglo bi u Beogradu dnevno da se preveze vozovima. To je plan gradskih vlasti prezentovan novom rukovodstvu "Železnica Srbije". Ovo preduzeće je već formiralo radni tim i pregovori sa Beogradom su započeti. Linija "BG voza" proširiće se od Batajnice do Ovče, od Batajnice do Resnika, a u perspektivi su i remonti pruga do Lazarevca i Mladenovca, kao i izgradnja do Surčina.

- Stručnjaci u gradu su shvatili da treba iskoristiti potencijal "Železnica Srbije", da valja obnoviti pruge koje već imamo, što je za pet ili šest puta manja investicija od izgradnje metroa - kaže, za "Novosti", Miroslav Stojčić, novi generalni direktor "Železnica Srbije". - "BG voz" je jedna sličica u našem poslovanju koja uspešno svetli, i taj model planiramo da ponudimo i ostalim lokalnim samoupravama, poput Novog Sada, Niša, Kraljeva, Užica... Gradovi treba da finansiraju te projekte, a naše je da obezbedimo putnicima poštovanje reda vožnje. To u Beogradu savršeno funkcioniše. Planiramo remont pet garnitura, da opremimo stajališta informacionim sistemima. Jer i stanice su ogledalo jednog grada.

Segment putničkog saobraćaja, kaže novi direktor, mora da bude slika "Železnica". Ta slika u javnosti je sada, izuzimajući "BG voz", katastrofalna.

Naš korisnik mora da zna kada će da stigne na svoje odredište - navodi Stojčić. - Velike probleme imamo oko krađa, grafita... Mi znamo koje su to lokacije, Zemun Polje, deo između Rakovice i Resnika i za to nam je potrebna podrška MUP. Ali, nećemo mi da budemo inicijatori nezadovoljstva putnika, zato što voz nije stigao na vreme ili zato što je garnitura prljava. To mora da se menja. Putnički saobraćaj prvo moramo da podižemo na lokalnom nivou, tu dnevnu migraciju, da radnike prevozimo na posao, studente i đake do fakulteta i škola. Realno je da sa novim redom vožnje imamo bolju organizaciju na elektro-deonicama, jer stižu nam nove garniture. Ključna je saradnja sa lokalnim samoupravama i sa drumskim prevoznicima oko jedinstvenog tarifnog sistema.

DRUGI OPERATERI

NA pitanje kada bi drugi operateri mogli da krstare našim prugama, Stojčić kaže:

- Čuli smo za primer Makedonaca. Njihova vlada je zabranila pristup stranim operaterima na prugama do ulaska u EU. Srbija prvo mora da osposobi nacionalnog prevoznika tako da može da izdrži konkurenciju. Naš je cilj da povećamo tržišno učešće. Ono je devedesetih godina bilo 30 odsto, danas je na nivou od 12 odsto.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

Rade

12.02.2015. 21:57

Zašto je pravac prema Surčinu na zadnjem mestu , kada je Sučinski put najopterećeniji u zemlji .

Jao

13.02.2015. 07:29

Kakve neznalice. Pruga moze da sluzi samo kao prigradsko-gradska zeleznica, a ne kao gradski prevoz. Ali, ko to ovim priucenim kadrovima da objasni. Beogradu treba metro.

Vasa

13.02.2015. 09:59

Po GUP-u do 2021. bilo je predvidjeno da pruga ide i do Obrenovca! A sada taj pravac niko ne pominje?

GUP

14.02.2015. 12:12

@Vasa - se menja po potrebi. I rade se "prostorni planovi posebne namene", sto znaci da ovi "eksperti" mogu da rade sta im padne na pamet. Uz svesrdno aplaudiranje stranackih kadrova.

Pruga da

14.02.2015. 09:24

ali, pruga metroa, a ne zeleznice. Svuda u svetu zeleznica se koristi za prigradski sabracaj i ima vezu sa gradskom zeleznicom, odnosno, metroom. Daleko ste vi od toga, i najbolje bi bilo da nam kazete koliki su troskovi tih vasih eksperimenata, a kolika je zarada?

Izvinite

14.02.2015. 12:05

koji su to "strucnjaci u gradu"? Ja znam samo gomilu neznalica sa falsifikovanim diplomama.

Auuuh covece

14.02.2015. 12:10

kako njima objasniti da zeleznica i metro nema nikakvih slicnosti. Metro je, po definiciji nezavisni sinski sistem koji funkcionise potpuno drugacije od zeleznice. Zajednicko im je samo sto koriste sine. Pogledajte projekat beogradskog metroa, pa cete videti kakva je uloga planirana za zeleznicu i sta je metro. Ali ko, vama priucenim kadrovima to da objasni.

Brojke ne lazu

14.02.2015. 12:15

Bg voz dnevno preveze 25000 putnika i za to koriste 9 garnitura. Pet gradskih autobusa preveze isti broj putnika dnevno. Koliki su troskovi zeleznice, svima je poznato. To je neisplativ sistem za gradski prevoz i sluzi samo za promociju "naprednih" ideja.

I do sada

14.02.2015. 16:35

su zeleznice imale kojekakve diletante, ali ovaj je, od pocetka, pokazao da je najveci.