Lakše do reklamacije
13. 10. 2014. u 20:00
Visoke kazne za trgovce koji ne poštuju zakon o potrošačima. Obaveza radnji da obezbede prijem pritužbi potrošača
PRODAVCI u Srbiji su dužni, kako je predočeno novim Zakonom o zaštiti potrošača, da na prodajnom mestu vidno istaknu obaveštenja o načinu i mestu prijema reklamacija, kao i da izdaju pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrde prijem reklamacije, objašnjavaju u Asocijaciji potrošača Srbije (APOS).
Trgovac je, takođe, dužan da obezbedi prisustvo ovlašćene osobe za prijem reklamacija, odnosno pritužbi kupaca i to svakog dana u toku radnog vremena, kažu u APOS.
- Sve radnje, i manje, imaju tu obavezu, tako da se moraju organizovati, to je nešto što je i do sada u suštini postojalo, samo nije bilo na ovako jasno, precizno i uočljivo napisan način, predočeno u Zakonu - objašnjava za „Novosti“ Jovanka Nikolić, pravnik APOS-a. - Ali se podrazumevalo da svaki manji, srednji ili veći prodajni objekat mora da ima nekog za obraćanje građana kao kupaca robe. Mora postojati neko kome ćemo se obraćati za problem u vezi sa proizvodom koji smo platili.
Prisustvo lica se omogućava, dodaje Nikolićeva, i kada je zaposleno jedno lice, tada se precizira radno mesto i zaduženje za prijem, a tu se, recimo, uklapa i prva i druga smena dve različite osobe na istom radnom mestu.
Zakon navodi da se evidencija o primljenim reklamacijama vodi u obliku ukoričene knjige ili u elektronskom obliku. Uz to, prometnici su obavezni da tu evidenciju čuvaju najmanje dve godine od dana podnošenja.
- Pored podataka o podnosiocu i datumu prijema reklamacije, u evidenciju prodavac obavezno unosi podatke o robi, opis odstupanja od kvaliteta i zahtev potrošača koji je naveden u reklamaciji - navode u APOS. - Trgovac će morati da evidentira i precizne podatke o svom odgovoru na reklamaciju, a to podrazumeva odluku o odgovoru potrošaču, datumu kada je dostavljena, ugovorenom primerenom roku, načinu rešavanja reklamacije...
BEZ LIČNIH PODATAKA
APOS navodi da prodavac nikako ne sme od kupca da traži jedinstveni matični broj ili broj lične karte.
- Ukoliko se to ipak dogodi kupci uvek mogu da se pozovu na Zakon o zaštiti podataka o ličnosti - kažu u APOS-u i dodaju da potrošači kada krenu da izdaju reklamaciju, treba da se naoružaju pravim informacijama.
Maja
13.10.2014. 22:56
Кад би се овако дорадили сви закони...
Nema od toga nista. Godinama unazad se kao radi na zastiti potrosaca i sve mislis sad mozes da ostvaris svoja prava ali nista od toga. Primer Delhaize, vozaju te ne odgovaraju na mail-ove i telefonske pozive. Nekoliko puta sam naleteo na neispravne proizvode i svaki put im prijavio ali od njih nista. Predmet u Premia kiseloj vodi, pero koske i najlon u Premia pilecim prsima, ekser u Premia korama za picu, budjav Premia toaletni papir... Vise mi ne pada na pamet da kupujem njihove proizvode.
Jadni trgovci, zar pored minimalne plate i prekovremenog radnog vremena, moraju da trpe razne musterije. Narod ko narod, zeli da kupi jeftinu tj, bofl robu a onda jos i da se reklamira. Pola Kineza ce zatvoriti radnje, ( a i nece mi biti zao), ali ce zato veliki uvoznici da haraju. Jos nesto, a sta ce biti sa pijacom i robu kupljenu na pijaci. Razmislite malo o tome... Lako je udariti po trgovcima, oni su tu gde jesu i inspekcija samo kontrolise, te kasa gprs cene prijave radnika ...
Iskreno mlacenje prazne slame. Niti izmena zakona o zastiti potrosaca nece doneti nista vise nego poskupljenje proizvoda kao i ranije. Zbog par nesavesnih trgovaca na kraju se ispostavilo zakon o zastiti potrosaca je napravio vise stete nego koristi. Posto distributere nemogu da zauzdaju jer im drzava sama sa svojim losim zakonima onemogucava draznje lagera rezervnih delova koji nisu namenjeni prodaji,svaki deo za zamenu mora da se uveze a to je gotovo nemoguce u roku ni od 45 a ne 30 dana
Komentari (1)