Stanodavci zakinuli državu za 233 miliona evra!

B. Caranović

12. 07. 2014. u 20:38

Članovi udruženja podstanara Srbije upozoravaju da su stanodavci u našoj zemlji veliki utajivači poreza. Ovaj manjak u državnoj kasi napravljen za samo pet godina

U Srbiji, a pogotovu u Beogradu, postoji velika grupa utajivača poreza, koji su, zasada nedodirljivi. To su stanodavci. Grupa od oko 260.000 vlasnika, koliko ih je prema poslednjem popisu iz 2011. godine, ozbiljno zakidaju državu. Prema procenama Udruženja podstanara "Velegrad", zakupodavci stanova u proteklih pet godina državnu kasu oštetili su za 233,5 miliona evra.

Ovo su saznanja koje je Udruženje podstanara pre desetak dana dostavilo Sektoru za fiskalni sistem Ministarstva finansija, apelujući da se se što pre iskoreni i ovaj oblik sive ekonomije.

Prema rečima advokata Mirka Mirkovića, zastupnika "velegrada", godišnja utaja poreza je 46,7 miliona evra! Kada se taj broj pomnoži sa pet dolazi se do ogromnog gubitka. Naime, posle pet godina zastareva ovaj prekršaj, pa je država u mogućnosti da "juri" dug u tom periodu.

- Naša država propustila je da naplati od srpskih stanodavaca, u periodu od 1. jula 2009. godine do 30. juna ove godine 233,5 miliona evra - kaže Mirković. - Po poslednjem popisu iz 2011, u Srbiji ima 122.530, a u Beogradu oko 40.000 stanova čiji su vlasnici naveli da izdaju svoje stanove pod zakup. To znači, da oni ostvaruju u njima prihod, iz zakupnine. Ogroman broj njih to čini bez pismenog ugovora, o čemu nas svakodnevno izveštavaju njihovi zakupci.

Uz ovaj broj stanova koji se zvanično izdaju, kako kaže Mirković, u Popisu je evidentirano i 136.949 stanova u Srbiji, od toga 33.915 stanova u Beogradu. U njima, navodno stanuju rođaci vlasnika stanova.

- Jasno je da su i ti stanovi izdati u zakup, za novac, a da su se podstanari predstavljali kao rođaci stanodavaca - kaže zastupnik Udruženja. - Svi oni, osim što čine nepravdu svojim podstanarima, permanentno varaju državu i uskraćuju joj ogromne fiskalne prihode, neplaćanjem poreza.

PRAVA MEĐU stanodavcima postoji prećutan dogovor da ne potpisuju ugovore o zakupu stana. Izbegavaju pismene tragove da bi izbegli plaćanje poreza na prihod iz zakupnine - kaže Mirković.
- Bez pismenog ugovora o zakupu stana sa svojim stanodavcem, podstanari su lišeni mnogih prava - uskraćeni su da imaju prijavljenu adresu stanovanja, prijave se evidenciji NSZ i zaposle se, koriste popust, upišu dete u predškolsku ustanovu, obezbede parking mesto ispred zgrade u kojoj stanuju... Stanodavac pristaje samo na usmeni ugovor, a podstanar sa tim ne može prijaviti adresu u policiji, pa to čini fiktivno, u stanu nekog svog prijatelja. Zato je policijski Registar stanovništva totalno neažuran.

Računica o ukupnoj godišnjoj utaji poreza, koju su napravili pravnici iz Udruženja podstanara, izgleda ovako:

- Ako uzmemo da je prosečna zakupnina u Srbiji samo 100 evra, onih 122.500 stanodavaca naplaćuje mesečno 12,5 miliona evra - objašnjava Mirković. - Na taj iznos bi morali da plate porez na prihod od kapitala, po stopi od 15 odsto, što čini 1,8 miliona evra, u dinarskoj protivvrednosti, mesečno. Na godišnjem nivou, to je oko 22 miliona evra. Na to treba dodati i perfidne oblike poreske utaje, odnosno izdavanje i takozvanih srodničkih stanova. Ukupna prosečna mesečna zakupnina tih 136.949 stanova, koji se samo fiktivno "izdaju" rođacima iznosi 13,6 miliona evra, po istim minimalnim kriterijumima, a utajeni mesečni porez na dohodak iznosi oko dva miliona evra. Godišnji iznos utajenog poreza je 24,6 miliona evra. Ukupan zbir godišnjeg utajenog poreza je - 46,7 miliona evra.

Iz Udruženja podstanara naglašavaju da bi stanodavce trebalo primorati da podnose poreske prijave. Tada bi oni zaključivali pismene ugovore sa svojim stanarima, a podstanari bi konačno stekli pravnu sigurnost i ostvarivali mnoge svoje interese.

NISU POPISANI

MNOGI izdati stanovi ostali su nepopisani, jer su stanodavci zabranili svojim podstanarima da otvaraju vrata popisivačima, a neki su morali da odu iz zakupljenog stana, za vreme popisa - tvrde u "Velegradu". - U centralnim opštinama Beograda - Vračar, Novi Beograd, Stari grad, Savski venac, sigurno ima mnogo više izdatih stanova, nego što ih je tada popisano. Pojedini stanodavci godinama izdaju i nekoliko stambenih jedinica i nisu ni sitni poreski obveznici. Neki, sa kojima smo kontaktirali, svesni su da moraju da plaćaju taj porez, ali to ne čine zato što ih niko nije primorao na to.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (63)

zika

12.07.2014. 20:59

Podstanari izgleda vole da im se povećaju kirije . Pa porez neće plaćati stanodavci ,to će ići preko leđa podstanara .

sale

12.07.2014. 21:03

Ala im je udruzenje svaka im cast pa normalno je da cu porez koji cu placati za izdavanje stana da prevalim na ledja stanara znaci udruzenje kopa jamu svojim ljudima ako nece ovaj stanar da plati ima koji hoce nema tu nikakve filozofije stan vredi 60000 eura da novac stoji u banci donosio bi prihod ovako ga donosi sam stan I uradite sta god hocete na kraju ce da nadrlja onaj obican nesrecnik koji ce da placa I stan I porez a udruzenje ce da trazi svoju clanarinu pa ko je ovde lud .

Saša

12.07.2014. 22:25

@sale - Teško. Rente padaju, sami vlasnici ih smanjuju samo da ne izgube podstanare. Ili će vam stan zvrljiti prazan ili ćete se odreći dela prihoda. Stan uvek možete da prodate, mada je i kupaca malo. Dakle ili manja kirija ili manja prodajna cena je jedini način da dobijete pare.

Miki

12.07.2014. 23:51

@sale - Sale,grešiš!"Može to država vrlo lako i brzo da rerši,ali je problem što imaju foteljaše sa diplomama,ali nemaju praktičare!Rešio bih to prosto-viškom stambenog prostora!Kao vlasnik imaš pravo na 40m2,za svakog člana domaćinstva imaš po 30m2,a sve ostalo je višak stambenog prostora,koje bih debelo oporezovao!Uz to bi išle drastično visoke kazne,za one koji nemaju ugovor,i sve bi se sredilo!Ali,uz ovo bih državnu kaasu punio sa porezom na luksuz!Pogledaj koliko se skupih automobila vozi u Bg...

Walker

14.07.2014. 13:07

@sale - Tipicni komunisticki nacin razmisljanja iz vremena posle drugog rata.Otimacina i represija nad onim koji imaju da bi kojekakvi neradnici u javnom sektoru vozili,o drzavnom trosku,vozili luksuzna kola i primali visoke plate za svoj nerad.

zoran

12.07.2014. 21:17

Pa donesite onaj zakon sto je Dinkic hteo da uvede, a PPV nije dao. Pristup je jednostavan, za svaki drugi i sledeci stan u vlasnistvu automatski se pretpostavli da se izdaje za godisnju rentu od npr 7% vrednosti stana, onda porez na to 20%, tj Poreska Uprava raspise porez od 1.5% vrednosti stana bez da uopste gleda ko tu stanuje.

dzoni

13.07.2014. 09:47

@zoran - pa ti si genije, odakle ti to da ako neko ima 2 ili 3 stana da ih automatski rentira, tu logiku na zalost imaju i ovi sto dolaze na vlast pa me ne bi cudilo i da se naprave takvi ludacki zakoni, nije retkost da ljudi imaju vise nekretnina, nasledi se imovina od babe, dede, pa od roditelja, pa se ozenis i desi se i da zena ima nekretninu sa svoje strane, i sad dodje neko da ti lupa poreze na nasledjenu imovinu za koju imas moralnu obavezu da prenese na sledece koleno a ne ostvarujes prihod od nje

Gordana

12.07.2014. 21:23

Kupila sam stan pre 17 godina i bivsi vlasnik se nije jos odjavio iako sam se ja uselila odmah u stan a on se izselio. Zvonila mi je policija u 5 sati ujutro trazeci njega, ko zna sta je uradio kada ga traze, ja im pokazem ugovor i uknjizbu i oni vide da sam ja to kupila i da tu stanujem i da se on o9dselio.Dolaze mu na moju adresu iz raznih banaka opomene za neplacene kredite. Trazila sam od policije da ga odjave a oni su mi odgovorili da ne mogu dok njega ne nadju.Tako bi i podstanari.

Dragan

13.07.2014. 07:17

@Gordana - Imao sam sličan slučaj. U stanu u mojoj zgradi živeo je podstanar sa istim prezimenom kao moje i vlasnik je prijavio njegovo prebivalište. Nakon njegovog odlaska iz tog stana dva puta je dolazila policija kod mene da ga traži morao sam da ih ubeđujem da nemam nikakve veze sa njim, da nije stanovao kod mene i da nismo rođaci.

vito

12.07.2014. 21:33

Ovo ne piše nikakvo udruženje podstanara. Jer će bilo kakav porez samo povećati stanarinu podstanarima tj. beskućnicima

nais

12.07.2014. 22:42

@vito - Zaboravili su da napišu da je ovo udruženje podstanara iz poreske uprave !

podstanar

12.07.2014. 21:43

Svašta.Stanodavci krivi?!Pa nek podstanari plate te poreze od 15-20% ,jer je bi za toliko skočila cena i sve je u redu.Ali drzava neće da smanji te poreze,čime bi se manje izbegavali.A takodje procedrure su kao da pravite space shuttle.Drzava zeli da porezi budu 60% i da ne bude nemira!!

Saša

12.07.2014. 22:23

@podstanar - Nećeš moći da rentiraš stan tada, ionako je mala potražnja. Ipak će vlasnici morati da smanje apetite, ako misle da im neko stanuje. Ako ne - prodaja.

Lepi Brena

12.07.2014. 22:39

@podstanar - Kakav li si ti podstanar kada tako misliš, sigurno imaš prisan odnos sa gazdom, pardon, stanodavcem. Potpisati ugovor i biti prijavljen na adresu vlasnika stana je skoro pa nemoguće..

Lazar

12.07.2014. 22:22

Stanodavci treba da osnuju Udruzenje stanodavaca i da naprave evidenciju o podstanarima - kako se ponasaju,da li redovno placaju, da li upropascuju stan, da li smetaju ostalim stanarima praveci buku i slicno. Svuda u svetu postoje takva udruzenja i ako neko ima problem sa stanarima on obavesti udruzenje koje prvo pomaze stanodavcima tj. stiti stanodavca od agesivnih stanara a pored toga vodi evidenciju o stanarima i njihovom ponasanju u koju svaki stanodavac moze da ima uvid.To je bas neophodno.

Dragan

13.07.2014. 07:26

@Lazar - Slažem se sa tvojim komentarom, stanodavci su češće žrtve podstanara koji imaju puno mogućnosti da naprave štetu stanodavcu ili da mu ne plate kiriju ili troškove, mada se u javnosti stalno čuje obrnuto. Nekim stanodavcima je izdavanje nekretnine jedini izvor prihoda na primer ako neko nema posao a izdaje kuću ili stan nasleđen od roditelja i nije u redu da se to oporezuje.

Saša

12.07.2014. 22:23

Tako je, podstanari! Ovo je krivično delo utaje poreza. Država da je pametna, propisala bi obavezu zaključenja ugovora o zakupu stana i dostavu poreskoj službi 15 dana po potpisivanju, pod pretnjom kazne od 100.000 din. U oglasima imate naznake "manji troškovi" za stanove koji se izdaju, sto znači da je vlasnik stana još i subvencionisan da plaća male komunalije kao sirotinja.

Pavle

12.07.2014. 22:47

A što se podstanari bune, skočiće im cena uzdavanja za iznos poreza i opet će oni to da plate.

Računica

13.07.2014. 01:00

@Pavle - Neće, ovo su bolja vremena za podstanare. Samo neka kažu gazdi, plaćam isto, a na vama je obaveza da platite porez. Onda gazda bira: ili gubi podstanara uz rizik da mu stan bude prazan (sve manje ljudi iznajmljuje stan) ili da pristane 40e poreza na 200 evra kirije+podstanar mu plaća komunalije.

Bgd011

13.07.2014. 00:41

Pa neka onda uvedu zakon kao u Grčkoj. Ako je stan namenjen za izdavanje, onda stabodavac pri kupovini ili zidanju staba oslobodjen poreza na imovinu. Pred državom se odredjuje se visina stanarine. Stanar plaća dogovorenu stanarinu, ali vlasnik stana ne sme podizati cenu stanarine, a po gotovo ne, ako zeli time da izbaci stanara. Ali ako npr. sa 200 podigne na 250 evra, pa stanar iazdje, ne sme da sledećem stanaru smanji kiriju, već mora izdavati po toj većoj zbog koje je predhodni izabačen.

smrca

13.07.2014. 01:05

e ovako..bila sam i podstanar i stanodavac !! Sa svojim "gazdama" iskreno nisam imala problema, čak naprotiv odličnu komunikaciju.. A kao stanodavac imala sam raznih iskustava , prvi podstanari su mi ostavili stan u extra stanju... sve je bilo čisto i uredno, onako kako im dadoh stan.. ali svi sledeći su bili gori od gorih..svi vođeni teorijom nije moje..boli me d. Da prijavim nekog ne pada mi napamet,jer dok se sam ne odjavi ja mogu da se slikam i primam pretnje od njihovih "progonitelja"

Gazda Nesa

13.07.2014. 03:02

Slazem se.Treba da placaju porez ali isto tako podstanari moraju da imaju neke obaveze.Na primer, mora da se sam prijavi na adresu i na svoje ima da placa racune za telefon , vodu,struju, komunalije i kad se odseli to mora da se prenese na drugoga.Mora da se tu nadje neki sistem, a ne ovako, izadju iz stana, ne plate racune, uniste ti sve jos duguju kiriju i nikom nista. Takodje mora da bude obavezan depozit u iznosu od 2 kirije koji se posle refundira ako je sve u redu.

mrki

13.07.2014. 04:20

zar ne vidite da je rijec o najprostijem najprovidnijem spinovanju. drzava ne pokusava da napravi pare skidanjem viska radnika sa budzeta ili ne daj Boze pokretanjem domace proizvodnje i podsticanjem domacih preduzeca. drzava pokusava da oguli kozu sa ledja svojim drzavljanima, izmedju ostalog i ovakvim potezima.

Mutavi

13.07.2014. 06:23

Samo kod nas je stanarina manja od kamate u banci ! Nema problema. Samo kadaće se omogućiti nekome ko daje u zakup stan. Da od potpisivanja ugovora obaveze prelaze na podstanara ( TELEFON, STRUJA, INFOSTAN), kada neplati dva meseca da mora napolje a ne da se po sudu natežeš sa njim kad da izađe. Samo navalite KOMUNISTIČKI . Kome je loše nek se vrati odakle je došao. Gde piše za bilo kog da mora živeti u velikim gradovima.

Zoki

13.07.2014. 06:30

Prvo, porez placa podstanar. Drugo, ovi nemaju pojma kako se obracunava porez. Bruto 1 (kirija+racuni) umanjen za 20% je osnovica, pa onda 20% porez na tu osnovicu. A podstanar treba da plati Bruto 1 + porez.

Dragan

13.07.2014. 12:39

@Zoki - Daleko smo mi od pravne Drzave. kada bi se to tako resavalo mnogi problemi bi cekali zakupce stanova, morali bi da prevedu elektricno brojilo , vodomer,tel prikljucak,kablovsku itd na svoje ime a to im sigurno nije u interesu. plus ostali troskovi oko ugovora i poreza koji bi sigurno isao njima na teret. To je realna slika naseg drustva.

ekvator

13.07.2014. 06:34

Nemojte da budete podstanari uzmite kredit i kupite stan. Pa ako je moguće folirajte banku za rate kredita. Kad prestaneš plaćati IŠ NAPOLJE.Gospodo nema socijalizma, nema upravljanja tuđim kapitalom. Sve to fino ali podstanar mora da izvršava svoje obaveze.

Pera Mikic

13.07.2014. 10:14

@ekvator - A obaveze mogu biti samo one koje su definisane zakonom i dogovorene u ugovoru. Nema ugovora - nema ni obaveza.

Persa

13.07.2014. 11:52

@ekvator - I obrnuto, Peramiko, i obrnuto. Nema ni obaveza ako sa ugovorom mogu da se ubrišem.

1234

13.07.2014. 08:27

Nije problem platice se porez za izdavanje stana...al ce mesecna kirija biti veca od 50-100eura....pa ko hoce neka izvoli.... :)

goran.s

13.07.2014. 09:17

Niko podstanarima na brani da prijave poresku utaju ! Problem nije u tome vec u "komunalijama". Po sadasnjem zakonu i praksi podstanare ugovorom o zakupu komunalne i druge dazbine(fiksni tel) ne terete licno,pa ih isti masovno izbegavaju. A posto niko ne pita odakle bi oni to platili ,jer polovina u svojoj firmi nije prijavljena,drzava se elegantno izvukla iz svega. Kada bi neko u administraciji hteo da radi,mnogo toga bi se lako ispravilo. Pitanje je da li zakupci stvarno to i zele.

Rajko

13.07.2014. 09:52

Nudim tom gospodinu Mirkovicu da mu prodam svoj stan od 100.000 evra, pa da mi ga izda za 100 evra mesecno, ne mora ni porez da placa.

Pera Mikic

13.07.2014. 10:12

@Rajko - Nema potrebe. Zadrzi stan, izdaj ga za koliko di dusa iste, ali posteno plati porez.

Persa

13.07.2014. 11:49

@Rajko - Meni duša ište da mi država obezbedi pravnu sigurnost u izdavanju. Ako misli da sam joj dužna da je plaćam. Jel' može?

Rajko

13.07.2014. 15:16

@Rajko - @Pera Mikic, ne izdajem stanove, samo nudim gospodinu Mirkovicu mogucnost da i on profitira.

Roki

13.07.2014. 10:09

Te pare sam 20 godina mogao da krckam na letovanj u inostranstvu sa svojom porodicom. Mogao sam da kupim umetničku sliku. Mogao sam da kupim nakit i zlato. Zašto kad pišete ovakav članak ne napišete zašto je onda ustavni sud rekao da je porez na imovinu neustavan. Baš iz ovakvih razloga koje sam nabrojao. Drugo kad sam kupio ovaj stan zaposlio sam celokupnu domaću industriju nameštaja, bele tehnike. Da ne kažem o problemima režija i kako izbaciti porodicu sa decom u sred zima koja ne plaća...

nislija

13.07.2014. 11:54

@Roki - Šta vredi što je ustavni sud presudio da je porez na imovinu nesustavan , u Nišu su povećali poreze na imovinu i do 300 % . Tako da i vlasnik stana ili kuće plaća kiriju državi što stanuje u sopstvenom domu . Kako se država odnosi prema svojim građanima , građani su super prema državi !

Marijana

13.07.2014. 10:14

Godinama pratim jednog prijatelja koji je ostao bez posla, ali srećom nasledio jednosoban stan u Beogradu i nekako preživljavao. Uredno je prijavio i plaćao porez. Kada mu se oženio sin, nije bilo izbora nego da mu ustupi taj stan. Imao je i još uvek ima ogroman problem sa Poreskom upravom. Prvo, morao je da plaća porez i kada je stan bio prazan između dva stanara. Nekada je to bilo mesec dana, nekada dva. Još veći problem je što sada ne može nikako da ih ubedi da više ne izdaje stan.

zoran

13.07.2014. 10:51

A što država meni duguje 20 godina što sam plaćao stambeni dinar kroz platu a stan nikad nisam dobio pa sam morao da živim sa roditeljima.Prvo država da vrati naše pa onda da oporezuje.

nole

13.07.2014. 10:56

ova novinarska prica je veoma glupa i bez poznavanja cinjecica.Npr.Nemacka,koja nam je uzor jos ne pominje ovu vrstu poreza jer bi se sve prevalilo na racun podstanarske sirotinje.Drigo,retki su zakupci koji nisu zakinuti i osteceni.Kirije su uglavnom daleko ispod ekonomskih a kojekakva udruzenja podstanara su obicni prevaranti koji po sistemu kojekakvih NVO i sl.parazitiraju na praznim pricama

Ego

14.07.2014. 11:42

@nole - Vi ste o Nemačkoj sami izumeli da se to tamo neplaća.Nije vam tačno,probajte da živite tamo i da izbegavate plaćanje državi - izum socijalizma.

Kole

13.07.2014. 11:06

Drzava samo treba na svaki stan, preko prvog stana, da naplacuje mnogo veci porez i to je to. Ne treba da ulazi u detalje - da li se izdaje ili ne izdaje stan? Drugi ili treci stan, to je kapital koji vlasniku donosi dobit i tu porez mora biti veci. To je trzisno resenje, a drzava nema vreme ni ljude da proverava detalje.

ikai

13.07.2014. 18:46

@Kole - kada tako poznajes trzisne vrednosti jedne drzave,a sta si ti to doprineo poboljsanju drzavnog prihoda.sta si ti stvorio radom da bi drzavi doprineo placajuci porez.ne reci samo da ti je kapital znanje.kada bi mnogi manje mislili o drzavnim porezima,a vise radili,mnogi bi i kucu gradili.zato ako drzava pocne oporezivati sve i svasta,unistice i onaj zdravi deo drzave.ostace otimaci svega i svacega i sirota-jos sirotinjskija raja

Pancevac

13.07.2014. 11:51

Plate i penzije smanjuju a nista ne cine da efikasnije naplate porez.U Pancevu vec godinama par stotina nelegalnih,divljih prevoznika prevozi putnike,pravi konkurenciju lokalnom legalnom prevozniku i ne placaju ni dinar poreza.Inspekcije i policije osim poneke akcije to tolerisu,verovatno uz procenat.

pancevac

14.07.2014. 14:35

@Pancevac - Lokalni prevoznik nema dovoljno autobusa za normalan saobracaj.Grad Pancevo nije odvojio ni dinar za remont niti jedne garniture bivseg `Beovoza` iako vise od pola grada gravitira zeleznickom prevozu.

Mirko

13.07.2014. 12:09

Nadam se da to Udruženje zna da porez UVEK plaća krajnji kupac, korisnik ili potrošač. Prijava stanovanja mora znači da se "kupi". Pa ko voli, nek izvoli. Uzgred rečeno, i ja sam od onih ko je decenijama uplaćivao u stambeni fond i ništa nisam dobio. Do 55. godine sam bio podstanar, dok mi roditelji nisu otišli na onaj svet...

Lana

13.07.2014. 13:30

Stanar mi ne placa ni stanarinu, ali zato Izvrsitelj stavi zabranu na moju penziju za Infostan. Takodje EPS, umesto da iskljuci struju, Izvrsitelj dugovanja za struju stalno skida sa moje penzije. Telekom bar iskljuci telefon, ali napravljena dugovanja od mene naplate. Tako, najbolje bi bilo da Poresko angazuju Izvrsitelja da i porez skine sa moje penzije.

Milan

13.07.2014. 15:57

Gazde ništa ne rade, samo čekaju prvi da uzmu novac od sirotinje... U ovoj oblasti nema reda otkad znam za sebe pa sumnjam da će se i uskoro urediti. Velika je muka podstanarska. Gubi država mnogo, gazde se bogate na sirotinji (izm. ostalih na studentima iz sela koji moraju da žive u gradu jer su jedino tu fakutleti)... Onda postanari ne mogu ovde ni kod lekara jer nisu prijavljeni tu, ne mogu da izvade markicu za prevoz, ne mogu da glasaju... Razvijeni svet je to uredio, a ovde kao da je 15 vek

ikai

13.07.2014. 18:53

@Milan - pa kada se od stanarine moze obogatiti,sto neuzmes kredit za stan,izdas ga,i od stanarine otplacujes rate kredita.mnoga sirotinja je zakorovila svoju ocevinu i dedovinu,dosla u grad,a da na imanju cuva stado to mu je iz ponizenja.gospodo,mnogi su izabrali sirotinjski zivot u gradu,nego tezacki na selu.posto znas kako je uredio to razvijeni svet,raspitaj se malo bolje,pa ce ti i 15. vek biti mnogo dalji.

Vitomir

13.07.2014. 17:59

Mnogo, mnogo stari problem koji kao da niko u državi ne rešava. I ne samo porez stanodavaca. Ali tu su radno stanovništvo, neprimenjivi zakoni nepodmitljive poreske vlasti koji će da reše problem.

ikai

13.07.2014. 18:38

pa gospodo dusebriznicii,i pobornici placanja poreze.pre nego sto napisete komentare,a vi ste prethodnici vlasti,koji hoce da utvrde reagovanje na buduce propise,raspitajte se kako je to utvrdjeno u evropi u koju zarko zelite da udjete.poznavaoci moji prava i poreskih propisa,utemeljivaci poreskih propisa,osim sto biste udarali poreze na sve i svasta,pokusajte da zaradite bar sobicak.kazete gladni podstanari,ima ih,ali ih ima cija su imanja zarasla u korov,a on zivi i "gladuje"u tudjem stanu.

ja

13.07.2014. 19:03

A sta je sa pravima stanodavaca,npr.imas ugovor overen u sudu sa podstanarom,napravi dugove za sve i svasta zapali preko noci,ti tuzis dobijes tuzbu i nikom nista jer on nema nista da se zapleni na ime duga ili platu.sta u tim situacijama gde je tu drzava mene da zastiti i nadoknadi moju stetu.

Ego

14.07.2014. 11:35

@ja - Razumem vaš problem,al ga država neće da razume.Potrebno je doneti zakon po kojem bi stanodavac imao ugovor i sa istim plaćao porez,prijavio podstarara EPS,voda,komunalije i dr. samim tim podstanar bi prijavljivao adresu,ostvarivao sva prava iz socijalnog,plaćao račune na svoje ime a u slučaju neplaćanja to nebi štetilo stanodavca već bi ostajao dužnik državnim JP,a oni bi mogli da se naplate iz davanja države,itd.itd.Da postoji interes države,postoji al izgleda da to vlast ne zanima.

ikai

13.07.2014. 19:27

sada se digla hajka na ljude koji imaju 2-3 stana kao veliki utajivaci poreza,zbog njih drzava propada.hajka i otimacina bila je i `45.kada je drzava otimalo od domacina,a imanja davala na upravljanje onima koji nisu bili sposobni nista stvoriti.zato smo i propali.u komsiluku kao podstanari zivi bracni par ekonomisti sa2 dece,ne rade i kukaju.na selu imaju roditelje 80 g.stari koji ih uzdrzavaju,placaju stanarinu,skoluju decu...oni dipl.ekon. uzdrzava ih seljak od 80g.neka crknu od gladi.sramota

Udruženje stanodavaca Srbije

14.07.2014. 13:17

Kao prvo, Udruženje stanodavaca Srbije od nedavno POSTOJI. Kao drugo, nadležne institucije i organi su ti koji treba da se bave pitanjem ko plaća ili ne plaća porez i zašto. Kao treće, stanodavci će plaćati porez tek onda kada se steknu određeni uslovi i kada budu bili zakonsko-pravno zaštićeni i sigurni. Do rešenja koje će zadovoljiti sve zainteresovane strane može se doći jedino pregovorima a ne medijskim eksponiranjem, prepucavanjem i senzacionalističkim istupanjem u javnosti.

banat1

14.07.2014. 18:35

izajem stan vec 15 godina vise od pola stanara mi nije platilo bar 2 kirije i tpliko svih racuna -infostan,bez dugogodisnjeg sudjenja nema resenja u ovoj drzavi i to u korist stanara i advokata.Devastirenje stanova je svakodnevica,skoro niko vise ne kreci za sobom,neispravni i polupani stekeri,otpatci od hrane,prljav ves,pokvareno i polomljeno pokucstvo,potapanje stana i komsijskih plafona je redovno,krsenje javnog reda i mira...Sto znaci da mi plati NE mora,a da cutim moram...

Lacko

14.07.2014. 19:20

Interesantno da udruženje podstanara traži da vlasnici plaćaju porez jer to bi ipak na kraju oni plaćali. Vlasnici bi jednostavno za visinu poreza povećali cenu zakupa i kao u svim drugim situacijama cenu plaća krajnji potrošać. Ali apsolutno podržavam kao stanodavac da se uvede red i u ovoj oblasti. Država treba da zaštiti i podstanare i stanodavce a ne samo da uzme porez. Naravno da to sadašnja administracija nije u stanju.

miraculix

15.07.2014. 11:51

pre svega su katastrofalne razne apsurdne odredbe i odsustvo reda u zakonima po tom pitanju.shto bih nekome dao stan i strrahovao da ne mogu da ga izbacim ako pravi lom i dugove?zashto banka moze da ih izbaci a ja ne?struja, tel. grejanje, infostan mora direktno zakupac na svoje ime da vodi.prijava prebivalishta ne moze biti privilegija nekog ko na tom prebivalishtu ochigledno nema nikakvih prava.drzava je ovim katastrofalnim stanjem odgovorna za taj haos!

vetvet

08.12.2015. 00:04

Opet pobrkane žabe i babe. Valjda udruženje podstanara treba da brine o podstanarima, a ne o stanodavcima. Valjda treba da brinu o uslovima, načinu i kvalitetu izdavanja stanova. kakve veze oni imaju sa poreskom upravom? Da li ovo udruženje treba da brine i o nesavesnim podstanarima, u smislu da ih pritegnu na izmirenje svojih obaveza. A to izgleda nemaju nameru ni da razmatraju. Oni su ipak udruženje podstanara.