Modernizacija železnice iz ruskog kredita
24. 03. 2014. u 21:22
Na deonici Beograd - Pančevo u utorak počinju radovi na modernizaciji pruga koji se finansiraju iz ruskog kredita. Kada se završe radovi ovom prugom će se voziti 120 kilometara na sat
Radovi na modernizaciji srpskih pruga, koji se finansiraju iz ruskog kredita u iznosu od 800 miliona dolara, počinju u utorak na deonici Beograd - Pančevo. Otvaranju gradilišta prisustvovaće Tomislav Nikolić, predsednik Srbije, ali i visoka delegacija iz Rusije, koju predvode Maksim Sokolov, ministar saobraćaja, i Vladimir Jakunjin, generalni direktor „Ruskih železnica“.
Vrednost posla na deonici Pančevački most - Pančevo glavna je 69 miliona evra, od kojih je Srbija uplatila učešće od devet miliona evra. Reč je o deonici dužine 15 kilometara, čijom će modernizacijom, izgradnjom drugog koloseka i elektrifikacijom biti povećana brzina vozova na 120 kilometara na sat. Projekat obuhvata i uređenje železničke infrastrukture na pruzi i u stanicama Krnjača, Ovča, Pančevački most, Krnjača most i Sebeš.
Na modernizaciji pruge Beograd - Pančevo biće angažovana srpska kompanija „Energoprojekt niskogradnja“. „RZD internašnal“, firma „Ruskih državnih železnica“ zadužena za realizaciju ovog projekta, i „Energoprojekt“ potpisali su u Beogradu podizvođački ugovor o izvođenju zemljanih radova i izgradnji objekata na trasi. Vrednost ugovorenih radova je oko 15 miliona dolara. Prema ugovoru, „Energoprojekt niskogradnja“ će tokom dve i po godine izvoditi sledeće radove: izgradnja zemljanog planuma i ispusta, tri mala mosta i jedan nadvožnjak, pet propusta, železničke stanice Krnjača, zatim perona u stanicama Krnjača, Ovča, Pančevo glavna i stajalištima Srnjača most i Sebeš, kao i tehničke zgrade u stanicama Pančevo glavna i Krnjača.