Račune za struju naduvali potrošnja ali i ljudski faktor
06. 03. 2014. u 18:50
Ukupan broj reklamacija za struju bio je 40.802, od čega je 16,084 bilo opravdanih, što je za 2,5 odsto povećan broj reklamacija
Ukupan broj reklamacija za struju bio je 40.802, od čega je 16,084 bilo opravdanih, što je za 2,5 odsto povećan broj reklamacija, rekao je pomocnik ministra energetike Dejan Trifunović na konferencijni za novinare na kojoj je predstavljen Izveštaj Radne grupe za kontrolu uvećanih decembarskih računa za struju i gas.
Radna grupa je utvrdila da je jedan od uzroka bio povećana potrošnja struje iz objektivnih razloga, jer je spoljna temperatura u decembru bila niža od prosečne za sedam stepeni Celzijusa, pa je i potrošnje struje bila veća za 24 odsto, rekao je Trifunović.
On je naveo da je bilo i problema sa očitavanjem brojila, posebno zbog produženja obračunskog perioda u pojedinim privrednim društvima a u nekima, kao što je Jugoistok Niš, bila je isključena logička kontrola, što je doprinelo da se u nekim slučajevima oštampaju milionski računi za struju. Radna grupa, kako je naglasio, zbog tih propusta traži uspostavljanje jačih kontrolnih procedura, kao i da se do 1. aprila izvrši hitna revizija ugovora između EPS snabdevanja i pet privrednih društava za snabdevanje.
"Radna grupa traži i uspostavljanje personalne odgovornosti zbog propusta i da do 1. juna bude preispitan postojeci tarifni sistem za električnu energiju", kazao je Trifunović.
Prema njegovim rečima, ukupan broj reklamacija u januaru bio je u predviđenom limitu, bilo je ukupno 13.181 reklamacija od kojih je 4.859 opravdanih, što je dva i po puta manje nego u decembru.
Pomocnik ministra energetike za naftu i gas Petar Stanojević naveo je da je na račune za gas bilo 920 reklamacija, što je 0,4 odsto ukupnog broja potrošača, kojih ima 242.000.
Na povećane račune za gas za decembar uticale su niže spoljne temperature, kašnjenje očitavanja mernih uređaja kod 15 od ukupno 33 distributera, a kod dva distributera je utvrđeno da su obračunavali veći iznos PDV-a od 10 odsto, rekao je Stanojević.
Kvalitet gasa je bio u predviđenim granicama, osim u četiri mesta - Bačkoj Topoli, Vršcu, Kanjiži i Zrenjaninu, zbog umešavanje domaćeg gasa, koji je niže toplotne moći, ali je potrošnja bila ispravno obračunata, istakao je Stanojević. On je rekao da će se domaći gas mešati sa ruskim uvoznim gasom, dok god imamo domaći gas, ali da postoji problem kvaliteta tog domaćeg gasa koji ulazi u sistem, istakavši da bi oni koji ga isporučuju morali da ga dovedu do parametara koji su zadati, po pravilima o radu transportnog sistema.
Stanojević je rekao da bi od 1. jula ove godine trebalo da počne naplata penala za lošiji kvalitet prirodnog gasa. On je naveo da je Naftna industrija Srbije (NIS) obećala je da će se do kraja godine i kvalitet domaćeg gasa u potpunosti uskladiti za propisanim vrednostima.
"Računamo da od kraja ove godine nećemo imati gas nepropisnog kvaliteta i ako to ne budemo imali, nećemo moći ni tržšte gasa da otvorimo," dodao je Stanojević.
Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kazao je da su decembarski računi za gas i struju uvećani zbog zbira grešaka i okolnosti. On je dodao da će udružanje potrošača insistirati na nastavku kontrole kvaliteta i transparentnosti računa za struju i gas.
Papović je dodao da ne veruje da će potrošači biti zadovoljni izveštajem Radne grupe za kontrolu decembarskih računa, ali je dodao da bi trebalo da budu zadovoljni što će kontrole ubuduće biti redovne.
Goran
06.03.2014. 19:06
Išao sam da pokušam da reklamiram moj račun za struju koji je bio uvećan za 3000 dinara. Kad sam pokušao da uđem u prostorije EPS-a sačekala me je ogromna gužva tako da nije bilo teorije da dočekam red. Umirio sam se gledajući na TV-u kako ljudi i ne moraju da reklamiraju jer će oni sami revidirati napumpane račune. Naravno od toga nije bilo ništa. Neko mi je ukrao skoro 30 evra. Ko je kriv? Ko je lopov? Ako nije ministarka energetike odgovorna za sve ovo, ne znam ko bi drugi?!
Gradjanin predje pešački na crveno i mora da plati kaznu. EPS napravi 16000 krivičnih dela izdavanja lažnog računa i nikom ništa. Pljačkamo dalje i vodićemo računa da nas sledeći put ne uhvatite u kradji.Živela kriminalizovana Srbija gde je pljačka gradjana oblik "uspešnog poslovanja"
Treba napustiti sistem očitavnja brojila od strane EDB i prepustiti samim potrošačima da očitavaju utrošenu el. energiju. Oni mogu kontrolisati brojila svakih 3 meseca i time utvrđivati da li neko prijavljuje manje od očitanog. Time bi se stalo na put krađi i raznim špekulacijama. Takođe treba napustiti i sistem objedinjene naplate. Svako ko pruža usluge domaćinstvima neka šalje svoje račune. I neka se uvedu vodomeri za svaki stan posebno. Dosta je bilo ukupne potrošnje i lopovluka.
Komentari (3)