Od „Železnica” nastaju tri firme

T. Spalević

01. 02. 2014. u 08:00

Ministarstvu saobraćaja upućen je predlog restrukturiranja „Železnica Srbije”, koji predviđa formiranje jednog krovnog preduzeća i dva zavisna - za infrastrukturu i za prevoz

"Železnice Srbije" uputile su Ministarstvu saobraćaja predlog restrukturiranja ovog državnog preduzeća. Ukoliko plan dobije "zeleno svetlo" Vlade Srbije, "Železnice" će od 1. juna biti transformisane u jedno krovno-kontrolno i dva zavisna preduzeća - jedno za infrastrukturu i drugo za prevoz robe i putnika. To će biti početak tržišnog poslovanja srpskih železnica, kaže Dragoljub Simonović, generalni direktor.

Simonović kaže da je uslov za transformaciju rebalans budžeta u toku ove godine, koji bi predvideo sredstva za izmenjenu strukturu železnica. Ubuduće bi država subvencionisala infrastrukturu i putnički prevoz na onim linijama, koje su od interesa za državu, a nisu rentabilne za železnicu. Na taj način će "Železnice Srbije" započeti poslovanje po evropskim principima, a u narednom periodu postepeno će biti otvoreno tržište i za druge domaće ili strane operatere u robnom i putničkom saobraćaju, koji dobiju licencu Direkcije za železnicu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Toza Matroz, Dopisnik

01.02.2014. 11:20

Ako u ova preduzeca postavite crnogorske Afrikanere, onda ste vec bankrotirali pre negoste poceli da radite. Ne cinite takve greske jer ce vas to skupo da kosta. Cak su I crnogorske komsije nepozeljne.

Dragan Popovic

02.02.2014. 09:22

Nemam nista protiv da nastanu 3 firme,ali pod uslovom da ohmah nakon toga sve 3 nestanu. Narod se odavno preorjentisao na alternativne oblike prevoza (avion, autobus, automobil) koji su neuporedivo brzi, tacniji, pouzdaniji, udobniji i bezbedniji tako da danas ne mogu da kazem ko je veca budala: onaj ko putuje vozom ili onaj ko u njemu radi. Ukinuti zeleznicu, lokomotive, vagone, kontaktnu mrezu i sine staviti pod presu pa istopiti u zelezari a stanice iskoristiti za nesto pametnije.

Putnik

02.02.2014. 09:42

Znači, Železnice će utrostručiti broj ćata -to se do danas uvek događalo kod reorganizacije mnogih društvenih ili državnih preduzeća. Svaka od firmi imaće svoje direktore, uporavne i nadzorne odbore, brojne sekretarice, čata i ćatinica -a sve na trošek kvaliteta rada i na teret poreskih obveznika Srbije.Taj Simonović je trebalo odavno da dobije "pedalu" ako ništa drugo onda zbog zapošljavanja sedamdesetak svojih rođaka na železnici! Sada, radi nešto tek da se kaže Simonović nešto uradio!