Sve više žalbi na falš robu
14. 01. 2014. u 21:22
Tržišnoj inspekciji tokom 2013. godine prijavljeno 5.460 žalbi potrošača na kvalitet proizvoda u srpskim prodavnicama tokom. Najveći problem obuća, kućni aparati i mobilni telefoni
KUPCIMA u Srbiji u poslednjih godinu dana najviše problema zadavao je kvalitet obuće, kućnih aparata, frižidera, šporeta, mašina za veš, ali i raznih elektronskih uređaja, najčešće mobilnih telefona. Broj pritužbi potrošača tokom 2013. godine povećan je za oko 20 odsto, Tržišna inspekcija primila je 5.460 pritužbi, a prethodne 2012. dobila je 4.462 prijave.
- Više od polovine pristiglih prijava, tačnije 2.900 odnosi se na prigovore po pitanju robe, najčešće, kako zakon kaže "njene nesaobraznosti prema ugovoru", odnosno odstupanja od kvaliteta i to kod obuće, odeće, tehnike - kaže za "Novosti" Goran Macura, načelnik Sektora tržišne inspekcije Srbije. - Slede zatim razne pritužbe na usluge, 1.860 prijava kako zanatske, tako i druge vrste, te na kraju oko 1.550 prijava za bespravan rad.
Macura naglašava da je većina trgovaca spremna da odgovara na pritužbe potrošača, i rešava prigovore na korektan način. Svakako da postoje i oni drugi, nesavesni a takvih je prema evidenciji iz prijava podnetih Tržišnoj inspekciji u 2013. bilo 270, a u 2012. takvih prijava je bilo 212.
Vesna Novaković, načelnica Sektora za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine ističe da raste broj žalbi potrošača. U prvih 11 meseci 2013. godine, za koje su do sada prispeli podaci od Regionalnih savetovališta potrošača, bilo je ukupno 12.209 prijava, za 35 odsto više nego prethodne godine.
Različiti podaci o broju pritužbi između potrošačkih organizacija i inspekcija uslovljeni su time što tržišna inspekcija ne rešava reklamacije potrošača, već samo zakonsku obavezu trgovca da odgovori u roku od 15 dana. Zato mnoge prijave koje se tiču reklamacija idu udruženjima potrošača.
- Svakodnevno se kupci žale na slab kvalitet obuće i probleme u postupku rešavanja reklamacija i ukazuju na već tipizirane odgovore akreditovanih laboratorija za obuću - kaže Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača. - Najčešće tvrde da je do oštećenja došlo zbog nepravilnog nošenja ili održavanja obuće. Svojim mišljenjem laboratorije otežavaju kupcima da reše reklamacije i onda kada je potpuno jasno da je u pitanju fabrička greška.
Potom, dodaje Bogosavljević, sledi neispravnost mobilnih telefona dobijenih u paketima, visoki računi usluga, nemogućnost raskida ugovora, odbijanje davaoca usluge da primi neispravan aparat na popravku, da ga predaju servisu i da posle popravke pozovu potrošača da ga preuzme.
goxinis
15.01.2014. 19:10
a sta je sa robom kupljenom putem interneta,tj. u raznim tv,tele,krava ... shopovima?Ko njih kontrolise za placanj dazbina i na koji nacin se ostvaruje reklamacija i garancija?Jer niko ne izdaje fiskalni racun. N E M A !!! Tu je " izeo vuk magarca " , a neko uz'o debele para za legalizaciju takvog vida prodaje.
Svaka šuša se bavi trgovinom,ali bez ikakve odgovornosti.Najveći štos je rasprodaja i silni popusti.Nema veze sa realnošću.Pa kod nas poskupljuje i roba koja se prodaje kao Second hands.
Komentari (2)