Ima li Srbija previše benzinskih pumpi?

P. Živković

02. 12. 2013. u 08:39

Ima li Srbija preveliki broj benzinskih stanica u odnosu na 2,2 miliona vozila koji se svakodnevno kreću drumovima. Na Koridoru 10 se očekuje gradnja još sedamdesetak. Pada prodaja goriva

SRBIJA sa 7.565.761 stanovnikom ima oko 2,2 miliona vozila na svojim drumovima (automobili, motocikli, autobusi, kamioni, privredna vozila), koja se “napajaju” na više od 1.100 benzinskih stanica i TNG punionica.

Ima li ih previše, što bi rekli “na svakom ćošku”, ili nam se to samo čini jer ih često viđamo i tamo gde ne bi trebalo da se nalaze?

- Po našoj poslednjoj analizi, u Srbiji ima tačno 1.115 benzinskih stanica, a da li je to mnogo, ili malo, ne mogu reći, jer nema pravila koliko treba da ih bude po kilometru. U svakom slučaju je previše za ovaj nivo prometa derivata, koji iz dana u dan, iz godine u godinu beleži pad - kaže za “Novosti” Tomislav Mićović, generalni sekratar Udruženja naftnih kompanija Srbije.

Benzinske pumpe su kod nas nicale kao pečurke devedesetih godina. Sada ih je nešto manje, ali sa završetkom Koridora 10, na kome se trenutno nalazi 37 benzinskih stanica očekuje se izgradnja još sedamdesetak!

Treba odmah napomenuti da je kod nas tržište naftnih derivata već više od dve godine liberalizovano. Svaka kompanija sama određuje cenu u svojoj maloprodajnoj mreži, ali vozači od toga nemaju neku korist, jer najveći igrač NIS, diktira cene, pa se svi trude da cenovno budu “tu negde”.

Ako se poredimo sa regionom, BiH takođe ima previše benzinskih stanica kao i Srbija s obzirom na broj stanovnika, putnu mrežu, broj registrovanih vozila. U Republici Srpskoj ima 389 i još 695 u Feredaciji BiH. U Hrvatskoj, koja ima znatno manje stanovnika i broj registrovanih vozila, ali sa neuporedivo boljom putnom mrežom, toči se na 798 benzinskih stanica. Slovenci imaju manje od 600. U Makedoniji poslednjih godina sve ih je više, pa prema poslednjim podacima 967. Bugari imaju nešto više od 2.500, a Rumuni 2.458, razvijena Austrija 2.716.

CENE I PROMET

CENE goriva razlikuju se od pumpe do pumpe i to u okviru iste kompanije. “Naftaši” to objašnjavaju konkurencijom, rastojanjem između pumpi, prometom... Tako, gorivo može da bude skuplje na onim benzinskim stanicama gde je promet veći, što nema ekonomske logike. Vozače, zato, čeka “šišanje” na pumpama duž auto-puteva.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

bager

02.12.2013. 09:06

Tekst i " analiza " na nivou osmaka i neprosvecene osobe,,cak i oni s planine ne bi se pitali zasto ima toliko pumpi a zasto nema svako selo ili varosica bar jednu pumpu,,,ja to zovem ,mlacenje prazne slame

stalker

02.12.2013. 10:47

Ne smeta mi što pumpi ima na svakom ćošku .Ali mi smeta što među njima postoji dogovor da drže maksimalne cene . Cene nafte na svetskom tržištu od letos padaju , dinar je stabilan , a cene derivata nisu pale ni za dinar . Poseban bezobrazluk je oko cene TNG-a. Najavljuje mu se cena od 100d za litar . Zbog tog bezubrazluka i đon-obraza kod rafinerija i pumpadžija imamo najskuplje gorivo u regionu .

Anja

02.12.2013. 16:15

Naravno da je benzijskih pumpi previse u ovoj zemlji. Novi Beograd je na buretu baruta, a i u unutrasnjosti Srbije je previse pumpi, treba masu pumpi prekontrolisati i zatvoriti.

Buha Radivoje

02.12.2013. 20:26

Posto pada prodaja goriva, podignite cene, ako se gradi jos 70 pumpi, podignite cene, ako kurs evra raste podignete cene, ako kurs evra pada podignete cene, ako sneg blokira puteve podignete cene, u svakom slucaju samo podizete cene,neopravdano, a to se vidi po standardu nasih trgovaca derivatima koji zive kao seici.

uporna

02.12.2013. 22:13

Zakonska regulativa je omogucila izgradnju pumpnih stanica, gde god vam padne na pamet. Planom generalne regulacije mreze benzinskih stanica propisani su uslovi koje treba da zadovolji lokacija na kojoj ce biti izgradjena benzinska stanica. Uslovi su takvi, da uz malu podrsku vlasti, pumpa moze da nikne, gde god pozelite. A analize, ma kome to treba... Ko se jos bavi ozbiljnim analizama sta ovoj zemlji treba, kad naftni derivati pune razne dzepove (ne)odgovornih ljudi.