Velja Ilić: Prolaz za “Južni tok“
07. 11. 2013. u 21:25
Ministar građevinarstva Velimir Ilić o Koridoru 11, legalizaciji, novim propisima: Već sledeće nedelje „zeleno svetlo“ gasovodu. Staviti tačku na divlju gradnju, to je krivično delo
MINISTARSTVO građevinarstva izdaće lokacijsku dozvolu za gasovod „Južni tok“, najverovatnije, sledeće nedelje - potvrdio je za „Novosti“ ministar Velimir Ilić.
Čeka se samo, kako kaže, da Vlada Srbije usvoji izmene prostornog plana za ovaj infrastrukturni projekat. Ilić obećava da će i građevinska dozvola biti izdata u najkraćem roku da bi radovi, kako je najavljeno, mogli da počnu između 20. novembra i 20. decembra, u zavisnosti od obaveza predsednika Srbije i Rusije, čije se prisustvo očekuje na otvaranju gradilišta.
- „Južni tok“ je trenutno najveća investicija i sve što je u nadležnosti Ministarstva koje vodim odrađeno je na vreme. U poslednjih godinu dana nijedan projekat nije čekao zbog nas. Naprotiv, sve dozvole za koje smo nadležni izdate su najkasnije u roku do 30 dana.
* Srbija se, ipak, za godinu dana nije pomerila sa začelja svetske liste po izdavanju građevinskih dozvola...
- Ministarstvo izdaje dozvole samo za velike infrastrukturne objekte, a sve ostalo je nadležnost lokalnih samouprava i to je pitanje za njih. Novi zakon o planiranju i izgradnji, koji je u proceduri, predviđa da se građevinska dozvola dobija na jednom šalteru, najkasnije u roku od 30 dana i da je startu besplatna. Ako taj rok lokalne samouprave ne ispoštuju investitor ima pravo da se žali Ministarstvu i ministar može da izda dozvolu odmah.
* Kada će početi izgradnja deonica Koridora 11 od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga za koje je zadužen kineski „Šandong“?
- Vrednost tog posla koji se finansira iz kineskog kredita je oko 340 miliona dolara, a obaveza Srbije je učešće od deset odsto. Ugovor o zajmu trebalo bi u Skupštini da bude ratifikovan 19. novembra. Tih 10 odsto učešća je predviđeno budžetom za narednu godinu, ali su Kinezi spremni da počnu radove i pre nego što se uplati avans. Projektna dokumentacija je završena, dozvole su spremne i izgradnja prvog tunela može da počne do kraja ove godine, a radovi bi punom parom krenuli na proleće.
* Kritikuju vas zbog predloga da se izda koncesija za auto-put Beograd - Požega, jer se koncesionaru za izgrađenih 50 kilometara ustupa pravo naplate putarine i na delu od 103 kilometra koje gradimo iz kredita.
- Država ne može više kreditno da se zadužuje, a auto-put mora da se izgradi. Vrednost posla je oko 600 miliona evra. Na delu od Surčina do Obrenovca treba da se urade most na Savi i petlje. Na toj deonici od 17 kilometara sa skupim objektima, od naplate putarine ne može da se isplati investicija. Deo od Preljine do Požege u dužini od nešto više od 30 kilometara, najskuplji je, jer ima 3.700 metara tunela i 3.500 metara nadvožnjaka. Ako saobraćaj raste, što očekujemo, može da se smanji broj godina koncesije ili da se od tog viška otplaćuju krediti.
* Može li Srbija da se zaštiti od plaćanja penala koncesionaru ako ne bude ostvaren projektovan broj vozila?
- Taj rizik ne postoji. Ne pravimo mi koncesioni ugovor već nezavisni pravni i finansijski konsultant, koji se bira na tenderu. On daje predlog i mi ga prihvatamo ako nam odgovora ili ga u pregovorima sa koncesionarom korigujemo.
* U utorak se otvaraju ponude kineskih kompanija koje su potencijalni koncesionari...
- To su tehničke ponude, a za finansijske imaju još 40 dana. Sada ćemo da raspišemo tender za konsultanta, tako da ceo proces može da bude završen za oko četiri meseca.
* Kako teče upis u katastar nelegalnih objekata?
- Imam veliki problem. Građani, poslanici, novinari mešaju upis u katastar nepokretnosti i legalizaciju, a to su dva zakona. Zakon o upisu nelegalnih objekata je osmišljen veoma dobro, ali je uništen u parlamentu jednim amandmanom - da se traži mišljenje suseda, i to sada usporava proces. Isto i kod Zakona o legalizaciji, jer je većina u parlamentu prihvatila predlog, koji nije prošao Vladu, da mogu da se legalizuju i objekti izgrađeni bez dozvole posle 11. septembra 2009. godine.
* Da li je time država poslala poruku da nema kraja bespravnoj gradnji?
- Bespravna gradnja je krivično delo još od 2003. godine, ali se divljim neimarima neko stalno dodvorava. Može opet da se desi da Ustavni sud obori Zakon o legalizaciji. Ustav i zakoni moraju da se poštuju. Ne smemo više da produžavamo agoniju divlje gradnje, već treba da se podvuče crta.
Kole
07.11.2013. 22:01
Ne vredi Veljo, ne da ti ministarka da pocinjes Juzni tok. Nju ne sme niko da pipne, zasticena je. Cik je pomeni ako smes.
Lepo, samo zasto ste cekali da Putin podvikne?
Veljo pazi sta radis,nemoj opet da se zakucas u hrast.
Bilo je i krajnje vreme da vlada usvoji izmene prostornog plana za Juzni tok. Blizi se decembar i gradnja Juznog toka treba da pocne.
Sve je dobro,samo brze malo!!!
Komentari (4)