NOVOSTI SAZNAJU: U Jat sleće 50 miliona dolara

T. SPALEVIĆ

21. 06. 2013. u 21:29

Otkrivamo šta sadrži ponuda “Etihada”. Arapi spremni za kupovinu naše avio-kompanije. Razmišlja se i o nabavci aviona “bombardije”

NACIONALNA avio-kompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata spremna je za kupovinu 49 odsto “Jat ervejza”. O ponudi “Etihada”, koju stručnjaci iz avio-saobraćaja ocenjuju kao veoma korektnu, Vlada Srbije bi trebalo da se izjasni do sredine jula. Kako “Novosti” nezvanično saznaju, samo u ovoj godini “Etihad” će investirati u “Jat” između 40 i 50 miliona dolara. Do kraja godine sleću “erbas”, a razmišlja se i o nabavci aviona “bombardije”.

Iako zvaničnih potvrda nema, tačnije, ni jedna ni druga strana u ovom “poslu” ne žele da se detalji iznose u javnost, spekuliše se da “Etihad” od 1. oktobra preuzima rukovođenje srpskom avio-kompanijom. Prema predlogu “Etihada”, država bi trebalo da preuzme dugovanja “Jata” i da obezbedi socijalni program za višak zaposlenih. Iako se ranije u javnosti iznosio podatak da u “Jatu” postoji višak od oko 600 radnika, “Etihad” računa da je za početak dovoljno da srpsku nacionalnu avio-kompaniju napusti između 250 i 300 zaposlenih. Od 1. oktobra “Etihad” i država Srbija, kao vlasnici “Jata”, dele gubitak ili dobitak. A na ozbiljan plus u poslovanju računa se 2015. godine.

BROJKE * 10 novih ”erbas” stiže na lizing krajem godine
* 4-5 ”bombardijea” zameniće avione tipa atr
* 250-300 radnika je višak u našoj avio-kompaniji

- U poslednjem kvartalu ove godine počinje kompletna obnova flote - kaže izvor “Novosti”. - Planira se nabavka deset “Erbasovih” aviona na lizing. “Boinzi” ostaju u vlasništvu Srbije, koja može i da ih proda i od toga ubere prihod od dvadesetak miliona dolara. Razmišlja se i o zameni letelica ATR i umesto njih bi u floti “Jata” mogli da se nađu avioni proizvođača iz Kanade - “bombardije DAŠ 8-400”, i to četiri do pet komada. Učešće srpske strane u zajedničkom preduzeću sa “Etihadom” je i ugovor o kupovini “erbas” iz 1998. godine, za koji smo dali avans od 23,5 miliona dolara. “Etihad” želi da se taj dugogodišnji problem reši - kupovinom aviona. Keša će biti za avanse, dok će za ostatak novca za nabavku aviona “Jat”, kao zajednička firma “Etihada” i Srbije uzimati kredite.


DIREKTORI

MENADžMENT srpske nacionalne avio-kompanije biraće “Etihad”. Ali, Srbija će kao većinski vlasnik u Nadzornom odboru imati četiri, a “Etihad” tri člana, a možda i samo jednog - Džejmsa Hogana, predsednika avio-kompanije iz Abu Dabija.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (19)

goran.s

22.06.2013. 15:08

@dzoniba - Uh covece... pusti nas malo da mislimo da ce ovo stvarno dobro da se zavrsi. Ne budi realista ... bar danas.

vagrant

22.06.2013. 00:40

Ako se ovo zavrsi BRAVO! Sledeca rupa bez dna su Z.Srbije, valjda ce se i za njih naci gazda - strateski partner? Kako bi samo nas budzet posle toga odahnuo!

iz glave

22.06.2013. 07:30

kako ćemo kada sve prodamo stranim monopolnim milijarderima da postignemo europske plate, 1500e po radniku

iz glave

22.06.2013. 09:37

JAT je izdržao sankcije ali datum nije ... nego Srbi EUrofili, da ja vas nešto pitam - kako ćemo dostići europske plate ( 1500e mesečno a da ostanu ove cene) ako sve p(r)odamo strancima

krle - dron

22.06.2013. 10:50

Vucicev potez sa UAE - u celini zasluzuje cistu desetku,ako oni preuzmu "jat"(treba se nadati da ce mu to ukleto ime izmeniti) i samim tim i upravljacki monitoring, "SRBIJA AIR" ce konacno biti nacionalna i u svetskom drustvu a "bombardijer" je ko rodjen za srbiju,kvalitet ipo.

Juergent

22.06.2013. 11:05

Ako ga namirisu srpski politicari nece taj novac trajati ni jedno jutro,nadam se da arapi to znaju i da su se zastititli.

despot07

22.06.2013. 11:15

мислим да је боље продати србију из једанпут него овако комад по комад

pantelija

22.06.2013. 11:51

@ - Samo da top menadzment ne bude nas, onda moze Jat da posluje pozitivo. Ovako sa nasim politickim menadzmentom mozemo samo gubitke da pravimo bez trunke odgovornosti.

Marko

22.06.2013. 11:58

Sve je odlično, samo još kad bi se izbegao Airbus... A i Dash 8... Mnogo je bolja opcija Boeing 737-800 u kombinaciji sa ATR-om 72-500, a za budućnost i Boeing 737 MAX

dule

28.06.2013. 16:56

@Marko - Svakako da Vi znate bolje od stručnjaka iz Etihada šta je bolje. Zašto bi izbegli Airbus?! Ista stvar su A320 (319, 318) i 737 (-700,800,900), sve zavisi koja varijanta tih modela najviše odgovara letovima JAT-a, tj. koji kapacitet aviona i dolet je potreban...

aca

22.06.2013. 12:05

ljudi znateli da je jat najskuplji u evropi so se tice karata ,posla imaju to da ali znate li da su im karte nenormalno visoke i stalno su u nekoj krizi i jos one babe koje sluze dano su zrele za penziju

geronimo

22.06.2013. 15:10

Ubedjen sam da ce od ovog posla biti nesto iz samo jednog razloga: "“Boinzi” ostaju u vlasništvu Srbije, koja može i da ih proda i od toga ubere prihod od dvadesetak miliona dolara." Znaju arapi skim imaju posla, bez baksis ni kod njih ne radi nista.

VK737

22.06.2013. 19:48

Ja mislim da bi trebalo izbeći sve ovo i naručiti 40 Boeinga 777 i 30 Boeinga 737 - 900 ER ! Ipak je to dobro rešenje !

cile

03.07.2013. 00:03

@VK737 - Za 737 se slazem,ali 777 nije opcija,pre svega zato sto je to dugoprugas,nama treba prevoznik za velike centre poput Londona,Frankfurta,Dohe,Dubaija,Pariza,a tu je sansa jer odatle ljudi putuju u ostatak sveta.Pre bih ja umesto 777 dopunio flotu sa A 321 i onda bi to bilo odlicno.U svim ovim gradovima je od 50 do 80 posto putnika tranzitno!!!

Era Uzice

22.06.2013. 21:52

Zasto se JAT zove tako a ne SAT, sta kao ima neku tradiciju ogromnu pa bi se napravila steta kompaniji kad bi se promenilo ime, isto vazi i za JDP i slicne skracenice koje nose ime jugoslovensko. Nama treba snazan otklon od te jugoslovenske ideje da ne bi lutali vise u potrazi za identitetima. Zar je moguce da postoji jos uvek taj neki jugoslovenski lobi u Srbiji ili je stvar birokratske prirode?

Buha Radivoje

24.06.2013. 21:48

"Kadar jedan, sedmi put" ,vec me je blam citati ponovo po stoti put kako je Vlada nasla resenje za JAT.

cira

10.07.2013. 14:52

Mala ispravka nije u pitanju avion JAT-a nego avion Aviogenex-a Boeing 737-200 koji se povremeno u letnjoj sezoni iznajmljuje JAT-u.Inace avion je bio na radovima u Francuskoj pre dva meseca.