NOVOSTI SAZNAJU: U Jat sleće 50 miliona dolara
21. 06. 2013. u 21:29
Otkrivamo šta sadrži ponuda “Etihada”. Arapi spremni za kupovinu naše avio-kompanije. Razmišlja se i o nabavci aviona “bombardije”
NACIONALNA avio-kompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata spremna je za kupovinu 49 odsto “Jat ervejza”. O ponudi “Etihada”, koju stručnjaci iz avio-saobraćaja ocenjuju kao veoma korektnu, Vlada Srbije bi trebalo da se izjasni do sredine jula. Kako “Novosti” nezvanično saznaju, samo u ovoj godini “Etihad” će investirati u “Jat” između 40 i 50 miliona dolara. Do kraja godine sleću “erbas”, a razmišlja se i o nabavci aviona “bombardije”.
Iako zvaničnih potvrda nema, tačnije, ni jedna ni druga strana u ovom “poslu” ne žele da se detalji iznose u javnost, spekuliše se da “Etihad” od 1. oktobra preuzima rukovođenje srpskom avio-kompanijom. Prema predlogu “Etihada”, država bi trebalo da preuzme dugovanja “Jata” i da obezbedi socijalni program za višak zaposlenih. Iako se ranije u javnosti iznosio podatak da u “Jatu” postoji višak od oko 600 radnika, “Etihad” računa da je za početak dovoljno da srpsku nacionalnu avio-kompaniju napusti između 250 i 300 zaposlenih. Od 1. oktobra “Etihad” i država Srbija, kao vlasnici “Jata”, dele gubitak ili dobitak. A na ozbiljan plus u poslovanju računa se 2015. godine.
* 4-5 ”bombardijea” zameniće avione tipa atr
* 250-300 radnika je višak u našoj avio-kompaniji
- U poslednjem kvartalu ove godine počinje kompletna obnova flote - kaže izvor “Novosti”. - Planira se nabavka deset “Erbasovih” aviona na lizing. “Boinzi” ostaju u vlasništvu Srbije, koja može i da ih proda i od toga ubere prihod od dvadesetak miliona dolara. Razmišlja se i o zameni letelica ATR i umesto njih bi u floti “Jata” mogli da se nađu avioni proizvođača iz Kanade - “bombardije DAŠ 8-400”, i to četiri do pet komada. Učešće srpske strane u zajedničkom preduzeću sa “Etihadom” je i ugovor o kupovini “erbas” iz 1998. godine, za koji smo dali avans od 23,5 miliona dolara. “Etihad” želi da se taj dugogodišnji problem reši - kupovinom aviona. Keša će biti za avanse, dok će za ostatak novca za nabavku aviona “Jat”, kao zajednička firma “Etihada” i Srbije uzimati kredite.
DIREKTORI
MENADžMENT srpske nacionalne avio-kompanije biraće “Etihad”. Ali, Srbija će kao većinski vlasnik u Nadzornom odboru imati četiri, a “Etihad” tri člana, a možda i samo jednog - Džejmsa Hogana, predsednika avio-kompanije iz Abu Dabija.
dzoniba
21.06.2013. 22:47
Dokle bre vise lazete narod....
@dzoniba - Uh covece... pusti nas malo da mislimo da ce ovo stvarno dobro da se zavrsi. Ne budi realista ... bar danas.
Ako se ovo zavrsi BRAVO! Sledeca rupa bez dna su Z.Srbije, valjda ce se i za njih naci gazda - strateski partner? Kako bi samo nas budzet posle toga odahnuo!
kako ćemo kada sve prodamo stranim monopolnim milijarderima da postignemo europske plate, 1500e po radniku
JAT je izdržao sankcije ali datum nije ... nego Srbi EUrofili, da ja vas nešto pitam - kako ćemo dostići europske plate ( 1500e mesečno a da ostanu ove cene) ako sve p(r)odamo strancima
Komentari (19)