GRAĐANI PITAJU, VLADA ODGOVARA: Za dva meseca od pokretanja novog sajta stiglo više od 1.000 zahteva posetilaca
03. 01. 2019. u 08:15
Najviše poruka primljeno za MUP, ministarstva rada i zdravlja

Foto V. Danilov
VIŠE od 1.000 pitanja građana upućenih ministarstvima i Vladi za samo dva meseca od pokretanja novog sajta Vlade stiglo je na zvaničnu mejl adresu. Najviše ih je upućeno ministarstvima za rad, zdravlje i unutrašnje poslove, a oko 50 zaposlenih je u roku od 72 sata odgovaralo na gotovo 90 odsto pitanja.
Prema rečima dr Mihaila Jovanovića, direktora Kancelarije za IT i e-upravu, uspešnost pojedinih ministarstava u odgovaranju na pitanja mogu da vide svi ministri. Podaci o tome ko i u kojoj meri odgovara na pitanja postali su deo izveštaja koji se dostavlja premijerki Ani Brnabić.
- Na taj način uspostavljeno je takmičenje ministarstava u kvalitetu i brzini odgovaranja, kao i stalnim naporima da nijedno pitanje građana ne ostane bez odgovora, odnosno da se postigne uspešnost od 100 odsto - kaže on.
Pored ove forme namenjene za dvosmernu komunikaciju sa građanima, u Kancelariji za IT i e-upravu je počeo sa radom i Kontakt centar namenjen privrednim subjektima i javnoj upravi. Putem mejla ukidanje.pecata@gov.rs, do sada je pristiglo više od 100 prijava privrednih subjekata koji su se žalili na institucije koje su im tražile pečat i posle 1. oktobra 2018, kada je izmenama Zakona o privrednim društvima ukinuta obaveza korišćenja pečata za privredne subjekte.
PROČITAJTE JOŠ: Lansiran novi sajt Vlade Srbije
Pokrenut je i Kontakt centar za javnu upravu namenjen dvosmernoj komunikaciji sa zaposlenima u organima državne uprave i lokalne samouprave. Svi zaposleni koji rade u informacionim sistemima e-ZUP, e-inspektor, e-beba (Bebo, dobro došla na svet) i Jedinstvenom informacionom sistemu lokalne poreske administracije (LPA) mogu na stranici ite.gov.rs da dobiju sve potrebne informacije, uputstva i propise iz ovih oblasti.
Zaposleni u državnoj upravi i lokalnoj samoupravi mogu da upute pitanja i da iznesu sve probleme s kojima se susreću u svom svakodnevnom radu pri korišćenju informacionih sistema elektronske uprave. Operateri Kontakt centra korišćenjem savremenog CRM sistema obrađuju pitanja i, uz konsultacije sa timom eksperata, vraćaju odgovore.
ELEKTRONSKI PRIJAVLjENO 90 ODSTO BEBA
VIŠE od 140.000 beba prijavljeno je elektronskim putem, što znači da se više od 90 odsto roditelja opredelilo da koristi ovu uslugu. Oni nisu morali da idu od šaltera do šaltera da dobiju JMBG deteta, upišu ga u matičnu knjigu rođenih, prijave prebivalište, podnesu zahtev za zdravstvenu karticu i roditeljski dodatak, već su to završavali za 15 minuta u porodilištu zahvaljujući elektronskoj upravi.
Emilija
03.01.2019. 16:22
Postovani, Mnogo mi se dopala vasa inicijativa da mozemo da vam se obratimo i naravno ne zloupotrebimo,za nasa neophodna obavestenja.Da li je ovo vas sajt ili postoji neka druga adresa , meni nepoznata,koju bih zelela da sapisem.Puno vam hvala.Ovo je prava stvar!Pozdrav Emilija Milovanovic
Šta vredi što sam pitala Ministarstvo zdravlja zašto nema lekova za pritisak, kad ih neće biti sve do marta 2019, a možda i duže. Nestašica traje još od novembra 2018.
Komentari (1)