Instruktori strahuju za posao

P. ŽIVKOVIĆ

27. 12. 2017. u 13:15

Posle obećanja iz Vlade okončan višesatni protest zaposlenih u auto-školama Srbije na ulicama Beograda. sa ministrom policije Stefanovićem o licencama i ceni obuke za vozače razgovaraće u četvrtak

Инструктори страхују за посао

Foto P. Milošević

PROTEST zaposlenih radnika, instruktora, predavača i ispitivača auto-škola Srbije, koji je u sredu organizovan ispred Vlade Srbije, završen je dogovorom da se put do konačnog rešenja nađe posle sastanka predstavnika Privredne komore auto-škola Srbije sa ministrom policije Nenadom Stefanovićem, koji je zakazan za četvrtak.

- Nadamo se da ćemo na tom sastanku postići konačan dogovor koji će sprečiti da više od 3.000 zaposlenih u auto-školama, zbog nekog propisa koji je donet još 2009. ostane bez posla - kaže za "Novosti" Milan Todorović, predsednik Udruženja auto-škola Beograda.

Todorović navodi i da je oko 400 automobila auto-škola iz svih krajeva Srbije prema dogovoru bilo parkirano u po jednoj traci u ulicama Nemanjinoj i Kneza Miloša jer su se svi prisutni, njih oko 1.000, trudili da što manje ometaju saobraćaj u glavnom gradu.

Zahtevi koje će tročlana delegacija predočiti ministru Stefanoviću su svedeni samo na dva ključna. Prvi je da se ukinu ispiti za instruktore, predavače i ispitivače koji već imaju licencu, a drugi se odnosi na predloženu izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja po kojoj bi Vlada Srbije umesto najniže cene obuke propisivala najvišu cenu.

- Mi godinama upozoravamo na nelogičnost da samo mi moramo ponovo da polažemo za licence. Nismo protiv usavršavanja, redovnih godišnjih seminara, ali ovo zaista nema smisla - kaže Aleksandar Petrović iz auto-škole iz Niša - Svaka auto-škola mora da ima minimalno tri zaposlena instruktora, jednog predavača i jednog ispitivača i svi su obavezni da jednom godišnje pohađaju seminar koji košta 10.000, a sertifikat o položenom ispitu košta 5.000 dinara.

Pročitajte još: Auto-škole složno

Petrović je rekao da u slučaju da bilo ko od onih koji moraju da imaju licencu ne položi ispit, auto-škola nema pravo da radi i da je to sasvim realno. Prve licence izdate su u januaru 2013, pa bi već početkom 2018. godine mnoge auto-škole mogle da stave katanac na bravu.


KO JE NADLEŽAN

PROTEST je po planu počeo u 11.00 časova ispred Vlade Srbije i bilo je planirano da se peške krene pred Skupštinu ali se od tog plana brzo odustalo pa je skup trajao do 17.00 ispred Nemanjine 11.

- Tražili smo prijem kod ministarke saobraćaja ali nas je ona pismeno obavestila da nije nadležna i uputila na Agenciju za bezbednost saobraćaja koja se, takođe, smatra nenadležnom - kaže Todorović. - Srećom, naišli smo na razumevanje ministra Stefanovića pa smo protest prekinuli relativno zadovoljni.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)