Istraživanje: Nepoznavanje propisa o količini alkohola
14. 12. 2017. u 23:20
Rezultati međunarodnog istraživanja koje je sproveo Haineken u deset zemalja sveta, svega 18 odsto vozača zna kolika je zakonom dozvoljena količina alkohola prilikom upravljanja vozilom

Thinkstock
Pored toga, 28 odsto vozača smatra da njihova kultura dozvoljava da se upravlja vozilom pod uticajem alkohola, rezultati su istraživanja kompanije Haineken koji su predstavljeni studentima Fakulteta organizacionih nauka u okviru globalne Haineken® kampanje „When you drive, never drink“.
Pročitajte još: Od danas pojačana kontrola vozača na alkohol
„Činjenica je da mnogi faktori kao što su uticaj društva i kulture, svesti, trenutka u kom se nađemo utiču na problem vožnje pod dejstvom alkohola. Ne dozvolite da se lepo veče sa prijateljima pretvori u noćnu moru koja će vam promeniti živote. Naša je želja da predstavimo i kontinuirano promovišemo odgovornu konzumaciju kao društvenu normu ponašanja kada je vožnja u pitanju“, izjavio je predstavnik kompanije Hainekena Srbija Goran Stupar.
Kako je saošteno iz te kompanije, posledice vožnje pod dejstvom alkohola, kao i realne primere iz saobraćaja prikazao je studentima predstavnik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.
„Saobraćajne nezgode u kojima učestvuju vozači pod uticajem alkohola najčešće se događaju tokom noći odnosno u ranim jutarnjim satima između 2 i 6 časova, i to najčešće petak na subotu i subota na nedelju. Upravo to je vreme karakteristično za noćne izlaske mladih vozača, koji su ciljna grupa kampanje“, rekao je Okanović.
Pročitajte još: Oštrije kazne za preveliku brzinu, alkohol, pojas...
Ekspert za medije i direktor za odnose sa klijentima u agenciji i bivši novinar Tanjuga, Golin Ivan Kleut govorio je studentima o promociji odgovornog ponašanja u medijima.
„Ne krivite medije za slike sa mesta saobraćajnih nezgoda. Ni novinari ih ne vole. Osim što nas informišu, kada mediji izveštavaju o saobraćajnim nezgodama prouzrokovanim zloupotrebom alkohola, oni ujedno šalju snažnu poruku o važnosti odgovornog ponašanja“, poručio je Kleut.
Studenti su imali priliku i da učestvuju u različitim edukativnim aktivnostima koje je za njih pripremila kompanija Hainken Srbija - da probaju naočare koje simuliraju vid pod dejstvom alkohola, kao i da provere brzinu svojih refleksa na specijalnoj BATAK Champion Reaction mašini kako to rade profesionalni vozači.
Kompanija Haineken Srbija i Komitet za bezbednost saobraćaja uspešno su sproveli radionice o odgovornoj konzumaciji na četiri fakulteta Univerziteta u Beogradu - Fakultetu organizacionih nauka, Pravnom, Saobraćajnom i Ekonomskom.