UHVAĆEN „ŠAMPION“: Rekorder jurio 180 kilometara na sat!

Z. U. - Z. R.

04. 08. 2017. u 13:00

Merenjem brzine na naplatnoj rampi ustanovljeno da je čak 3.124 vozača prekoračila brzinu od 120 km/h

УХВАЋЕН „ШАМПИОН“: Рекордер јурио 180 километара на сат!

Shutterstock

DA je počela naplata kazni za vozače koji su prekoračili dozvoljenu brzinu na koridorima od 120 kilometara na čas, u toku jednog dana moralo bi da je plati čak 3.124 vozača! Od 19 časova 31. jula do 1. avgusta u ponoć, kroz naplatnu stanicu "Beograd" prošlo je 21.721 vozilo, a gotovo svaki sedmi šofer je "dodao" gas mimo propisa. Preko 180 kilometara na čas išao je jedan vozač, a veću brzinu od 170 kilometara na čas "razvilo" je njih četvoro.

- Od oko 20.000 vozila prvog dana merenja, srednju brzinu od 120 kilometara na čas prekoračilo je 14,4 odsto vozila - rekao je zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova Boban Milinković. - Većina tih vozila bila je u opsegu od 121 do 130 kilometara na čas, tako da je brzinu od 130 kilometara na čas prekoračilo samo 5,9 odsto od ukupnog broja vozila koja su prošla kroz naplatnu stanicu. Najveća srednja brzina iznosila je 180 kilometara na čas.

Vozači koji prekorače brzinu zasada dobijaju samo "opomenu" na priznanici, odnosno fiskalnom računu o plaćenoj putarini, a od jeseni će za ove prestupe biti kažnjeni na licu mesta ili će im prijava o prekoračenju s fotografijom biti poslata na kućnu adresu.

Ovakav način sankcionisanja predviđa Zakon o bezbednosti saobraćaja, koji propisuje da vozač može biti kažnjen ukoliko je prekoračio srednju brzinu.

"Putevi Srbije" su, u saradnji sa MUP, unapredili sistem naplate putarine, tako da, pored svoje osnovne funkcije, sistem može da dostavi i precizne podatke o vremenu pojavljivanja vozila na ulaznoj i izlaznoj naplatnoj stanici. Na osnovu tih podataka računa se vreme za koje je vozilo prešlo udaljenost između naplatnih stanica, odnosno srednja brzina vozila, koja će biti odštampana na fiskalnom računu prilikom plaćanja putarine.

Zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije ističe da tolerancija prekoračenja brzine nije propisana zakonom i da svaki vozač koji vozi brže od 120 kilometara na sat čini prekršaj.


NIJE LAKO SA STRANCIMA

ZASADA se razmatraju tri mogućnosti kada je u pitanju sankcionisanje vozila sa stranim tablicama. Jedna od njih je da im se kazna naplati na granici. Druga solucija je da im patrola saobraćajne policije naplati kaznu na naplatnoj rampi, a treća je da se putem bilateralnih sporazuma, odnosno razmene podataka sa državom u kojoj je vozilo registrovano, sankcioniše prekršilac.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (21)

triwun

04.08.2017. 13:31

Da bi taj postigao prosečno 180km po času ,morao je na nekim deonicama da juri i 220km . Jer je puno mesta na autoputu ,gde je rizično ići i 100km !

Rekorder

04.08.2017. 13:41

Pa i nije neka brzina u veme embarga kada je autoput bio prazan ja sam od naplatne rambe u Bubanj potoku do naplatne rampe u Nisu kod hotele ,,Nais,, stigao za 55 minuta. To je moj licni rekord, nisam izracunao kolika mi je bila prosecna brzina.

Miki

04.08.2017. 13:50

U evropskim zemljama i u Austriji postoje samo kontrole deonica, "kontrola sekcije", na opasnim deonicama, kroz tunele itd. Zakon nije preventivan ne doprinosi sigurnosti u saobracaju sluzi pracenju, prikupljanju podataka o kretanju i sakupljanjem novca za budzet. Nadam se da ce se vec naci neko pametan i iz navedenih razloga i ostalih manjkavosti zakon oboriti na ustavnom sudu.

Miki

04.08.2017. 13:52

Ogromna manjkavost je i takozvana "idealna linija". Na deonici od 400 km voznja po "idealnoj liniji" i onoj suprotnoj od nje moze dati i razliku od 10-20km/h. Tako mozemo imati paradoks da neko ko je vozio 121km po idealnoj liniji bude kaznjen a onaj ko je vozio 135 po "neidealnoj liniji" ne bude kaznjen. Srednje vreme bice ispod 120km/h. Koji je strucnjak izracunao idealnu liniju??Strucnjaci koji zele da ga uvedu nek se zapitaju zasto nijedna evropska zemlja nije uvela tak zakon!

Zoki

04.08.2017. 14:01

I četvrta mogućnost je da kažnjavamo samo naše građane, jer nam se tako može.... Kao i uvek.

matematika

04.08.2017. 14:03

180 prosek znači da je negde vozio 100 a negde 260. jer ne može da se vozi konstantno 180 posebno na našim putevima.

Grada

04.08.2017. 14:56

Kada vozaci budu zakljucili da ne mogu da "prelete" za ono vreme koje su planirali, i kako (verovatno) putuju vec godinama, jednostavno ce se prebaciti na alternativne pravce bez drumarine, i sa brzinom koja ima fizicka ogranicenja zbog krivina i uspona. Naravno bice vise nesreca ali kvazi strucnjaci su resili da primene jedino sto su naucili, a to je da podele rastojanje sa vremenom putovanja. A drzavi od ionako polupraznih autoputeva sledi gubitak prihoda.

sale

04.08.2017. 15:00

A da stavite na ulazu na autoput upozorenje da se meri brzina i da ce prekoracenje biti kaznjivo? Nedostatak takvog upozorenja dosta govori o motivima iza ovoga.

Nebitan lik

04.08.2017. 16:01

@sale - Da svaki covek nosi na celu na natpis da je zabranjeno ubiti ga i da ce ubistvo biti kaznjivo?

Mikan M.

04.08.2017. 20:55

@sale - Jedno je sigurno: izjava je nebitna, a ako vec i sam kazes za sebe, neka ti bude.

darko

04.08.2017. 15:01

Boli Vas uvo i za bezbednost u saobraćaju i za smanjenje nesreća,jedini fazon ovoga je reket da se puni budžet i to je to.

istina

04.08.2017. 16:00

Na nemackom autoputu kad sa neogranicene brzine spustis kazaljku na 120 cini ti se kao da vozis bicikl a ne auto, ako gospoda pametnjakovici u Srbiji zele da uzmu pare vozacima samo tek tako jer im se cefnulo onda ima i da plate namerna zadrzavanja na naplatnim rampama jer dembeli u onim kabinama nisu sposobni da pripreme sitan novac da vrate kusur...kod njih je 2,50 eura =320 din. a evru svaki dan pada vrednost, vlast nije sposobna da uvede vinjetu a narod gori na suncu u dugim kolonama !

Boro

04.08.2017. 16:53

@istina - Na tome istome nemackom auto putu sam ja platio 630e kazne i tri meseca oduzete dozvole.

Mikan M.

04.08.2017. 20:53

@istina - Ne razumem sta hoces da kazes? Kaznu si sigurno platio zbog zestoko prekoracene brzine. Ili ces da tvrdis nesto drugo? Nisu svi autoputevi u Nemackoj sa neogranicenom brzinom.

Zoran

04.08.2017. 16:52

Mnogo manje ljudi pogine na auto putu( neka objave statistiku) nego na regionalnim putevima na kojima se stvarno desavaju puno udesa i gde treaba pojacati kontrole i kaznenu politiku.Ocito da je primena ove mere bila cilj da se prikupe pare u budzet jer im je od putarine malo.Septenbar ce brzo, cega li ce se sledeceg setiti ???

majstor kvaris

04.08.2017. 17:21

Ljudi, alergiacan sam na sve vrste kazni koliko i svi vi ali kod nas mora da se uradi nesto povodom prebrze voznje. Ginu ljudi ko muve po putevima zbog brzine, i to ne samo oni koji jurcaju vec i njihovi saputnici kao i oni nesrecnici na koje ovi nalete. Sahrane su skupe a lecenje jos skuplje. Pazimo na sebe. Pozurimo polako.

joca2

04.08.2017. 17:24

I kad se podigne na 130km/h biće malo, za stanje naših autoputeva i 120km/h je previše. Svako ko upoređuje nemačke autoputeve i brzine i naše, je u najmanju ruku neozbiljan. Nije bitno koja je vlast aktuelna u donošenju zakona, mi smo narod koji definitivno kuburi sa autoritetom države i njenih zakona. U inostranstvu smo kao bubice, tamo nam je sve logično, normalno, podnošljivo. čudi me da se dosada nije javio neko kome je neki bilmez koji vozi 180 u proseku, pobio porodicu ili nekog dragog.

miki

04.08.2017. 17:37

Ako je vama normalno da se vozi 180km/h na putu gde je ogranicenje 120km/h, onda vi niste normalni. Mozda je u svetu to retkost ali zato radara koji snimaju ima koliko hoces.

Zoran Kragujevac

04.08.2017. 18:42

ovo nema veze sa zivotom,krenete da manijacite po auto putu i pred izlazsk sa auto puta svratite na kaficu i dovedete prosecnu brzinu ispod 120.to samo budale rade.neho svakih par stotina metara kamere dnevno nocne,na izlaku patrola policije i sve cese brzo dovesti u red,isto kao i u austriji.