UHVAĆEN „ŠAMPION“: Rekorder jurio 180 kilometara na sat!
04. 08. 2017. u 13:00
Merenjem brzine na naplatnoj rampi ustanovljeno da je čak 3.124 vozača prekoračila brzinu od 120 km/h

Shutterstock
DA je počela naplata kazni za vozače koji su prekoračili dozvoljenu brzinu na koridorima od 120 kilometara na čas, u toku jednog dana moralo bi da je plati čak 3.124 vozača! Od 19 časova 31. jula do 1. avgusta u ponoć, kroz naplatnu stanicu "Beograd" prošlo je 21.721 vozilo, a gotovo svaki sedmi šofer je "dodao" gas mimo propisa. Preko 180 kilometara na čas išao je jedan vozač, a veću brzinu od 170 kilometara na čas "razvilo" je njih četvoro.
- Od oko 20.000 vozila prvog dana merenja, srednju brzinu od 120 kilometara na čas prekoračilo je 14,4 odsto vozila - rekao je zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova Boban Milinković. - Većina tih vozila bila je u opsegu od 121 do 130 kilometara na čas, tako da je brzinu od 130 kilometara na čas prekoračilo samo 5,9 odsto od ukupnog broja vozila koja su prošla kroz naplatnu stanicu. Najveća srednja brzina iznosila je 180 kilometara na čas.
Vozači koji prekorače brzinu zasada dobijaju samo "opomenu" na priznanici, odnosno fiskalnom računu o plaćenoj putarini, a od jeseni će za ove prestupe biti kažnjeni na licu mesta ili će im prijava o prekoračenju s fotografijom biti poslata na kućnu adresu.
Ovakav način sankcionisanja predviđa Zakon o bezbednosti saobraćaja, koji propisuje da vozač može biti kažnjen ukoliko je prekoračio srednju brzinu.

"Putevi Srbije" su, u saradnji sa MUP, unapredili sistem naplate putarine, tako da, pored svoje osnovne funkcije, sistem može da dostavi i precizne podatke o vremenu pojavljivanja vozila na ulaznoj i izlaznoj naplatnoj stanici. Na osnovu tih podataka računa se vreme za koje je vozilo prešlo udaljenost između naplatnih stanica, odnosno srednja brzina vozila, koja će biti odštampana na fiskalnom računu prilikom plaćanja putarine.
Zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije ističe da tolerancija prekoračenja brzine nije propisana zakonom i da svaki vozač koji vozi brže od 120 kilometara na sat čini prekršaj.
NIJE LAKO SA STRANCIMA
ZASADA se razmatraju tri mogućnosti kada je u pitanju sankcionisanje vozila sa stranim tablicama. Jedna od njih je da im se kazna naplati na granici. Druga solucija je da im patrola saobraćajne policije naplati kaznu na naplatnoj rampi, a treća je da se putem bilateralnih sporazuma, odnosno razmene podataka sa državom u kojoj je vozilo registrovano, sankcioniše prekršilac.
triwun
04.08.2017. 13:31
Da bi taj postigao prosečno 180km po času ,morao je na nekim deonicama da juri i 220km . Jer je puno mesta na autoputu ,gde je rizično ići i 100km !
A da podignete limit na 130 pa da se osećamo evropski? A?
Pa i nije neka brzina u veme embarga kada je autoput bio prazan ja sam od naplatne rambe u Bubanj potoku do naplatne rampe u Nisu kod hotele ,,Nais,, stigao za 55 minuta. To je moj licni rekord, nisam izracunao kolika mi je bila prosecna brzina.
U evropskim zemljama i u Austriji postoje samo kontrole deonica, "kontrola sekcije", na opasnim deonicama, kroz tunele itd. Zakon nije preventivan ne doprinosi sigurnosti u saobracaju sluzi pracenju, prikupljanju podataka o kretanju i sakupljanjem novca za budzet. Nadam se da ce se vec naci neko pametan i iz navedenih razloga i ostalih manjkavosti zakon oboriti na ustavnom sudu.
Ogromna manjkavost je i takozvana "idealna linija". Na deonici od 400 km voznja po "idealnoj liniji" i onoj suprotnoj od nje moze dati i razliku od 10-20km/h. Tako mozemo imati paradoks da neko ko je vozio 121km po idealnoj liniji bude kaznjen a onaj ko je vozio 135 po "neidealnoj liniji" ne bude kaznjen. Srednje vreme bice ispod 120km/h. Koji je strucnjak izracunao idealnu liniju??Strucnjaci koji zele da ga uvedu nek se zapitaju zasto nijedna evropska zemlja nije uvela tak zakon!
Komentari (21)