Muke sa geometrijom i nejednačinama
15. 06. 2017. u 09:03
Drugog dana završnog ispita za osmake đaci polagali matematiku, sve proteklo bez neregularnosti. Test radilo 1. 366 učenika manje nego iz srpskog
Andjela Stevanovic.jpg)
Učenici se nadaju dobrom uspehu na maturi / Foto: A. STEVANOVIĆ
NEJEDNAČINE i geometrija najviše su u četvrtak namučile male maturante, ali se većina slaže da test nije bio mnogo težak, kao i da je prvih deset zadataka mogao skoro svako da reši. U svim školama završni ispit počeo je na vreme. Prvog dana, test iz srpskog, odnosno maternjeg jezika, polagalo je, prema podacima Ministarstva prosvete, 69.726 malih maturanata, dok ih je u četvrtak bilo 68.360 - čak 1.366 manje.
Ako nije greška u brojanju, već se zaista ovoliko đaka nije pojavilo na završnom ispitu, niko od njih neće moći da dobije diplomu osnovne škole, niti da nastavi školovanje nakon prvog upisnog kruga. Imaće još jednu šansu u drugom krugu.
A oni koji su polagali zadovoljni su, uglavnom, kako su uradili. I nastavnici su komentarisali da je ovo bio najbolje napisan test u poslednjih nekoliko godina.
- Test je veoma dobro koncipiran, jasan, bez trik-pitanja i dilema za nas pregledače - kaže za "Novosti" Aleksandra Arsić, profesorka matematike u 14. gimnaziji, koja je bila angažovana za završnom ispitu u beogradskoj OŠ "Kralj Petar Drugi". - Učenici su veoma dobro uradili test i veliki broj njih postigao je 17 ili više bodova.
Zadovoljni su bili i učenici OŠ "Vladislav Ribnikar", gde cela generacija, u proseku, ima odličan uspeh. Prema rečima direktorke škole Snežane Marković, prvi rezultati pokazali su da je od 137 učenika koji su polagali test iz srpskog, 33 imalo 19 ili 20 tačnih odgovora. Prosečan uspeh bio je 15,78 tačnih zadataka. Šest učenika osvojilo je maksimum.
Sve je prošlo regularno i u OŠ "Filip Filipović", gde je polagao 181 učenik, a prema rečima direktora Dušana Kićovića, veliki broj učenika na ispitu iz srpskog jezika tačno je odgovorio na 17 ili više pitanja, a nekoliko i na svih 20. Učenike je na početku polaganja zadataka iz matematike posetila i Vesna Nedeljković, pomoćnica ministra prosvete za osnovno obrazovanje.
- Do sada je sve prošlo regularno, na teritoriji cele Srbije, uključujući i Kosovo i Metohiju - kaže Vesna Nedeljković. - Verujemo da će tako biti i sa kombinovanim testom. Škole će tek posle toga smeti da dešifruju testove, tj. da analiziraju koliko bodova je koji učenik osvojio.
Andjela%20Stevanovic.jpg)
U pojedinim školama najavljivali su da će pisati prigovor povodom neselektivnog ocenjivanja pravopisa na prvom testu, jer se bod za pravopis gubio samo ako se nepravilno napiše neka od reči koje su navedene u ključu. Sve ostalo moglo je da bude nepismeno, a da dete dobije bod. Ipak, nijedna zvanična pritužba zbog ovoga nije stigla Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja, koji je zadužen za izradu testova.
- Dežuramo sve vreme i zovu nas kolege iz škola, ali uglavnom da im razrešimo dilemu ako je učenik na neki neuobičajen način došao do tačnog odgovora - objašnjava za "Novosti" Dragana Stanojević, rukovodilac centra za ispite u ovom zavodu. - Prigovora na sam test ili na ključ dosad nije bilo.
Učenici u petak završavaju malu maturu kombinovanim testom, na kome se očekuje najveći broj otvorenih pitanja, sa zadacima na koje će sami upisivati odgovore, umesto da ih zaokružuju.
malyy
19.06.2017. 12:49
interesuje me da li je neko imao problema sa 18. zadatkom nula nije prirodan broj. nula jeste prirodan broj ali na fakultetu. mora da se uradi nejednacina. tacno nti je resenje ali mora nejednacina. da li moye da se prizna detetu koje razmislja drugacije . moyda je neko genije za matematiku pa resava na teyi nacin a ne na onaj na koji mu komisija misli da je laksi ya njega . hvala
Komentari (1)