NOVA OKLOPNA VOZILA: Vojska jača i na točkovima

R. DRAGOVIĆ

14. 03. 2017. u 22:02

Oklopnjaci "lazar" i "miloš" rešiće problem nedovoljnog broja borbenih vozila. Postaće temelj domaće kopnene vojske, prvi primerci - policiji

НОВА ОКЛОПНА ВОЗИЛА: Војска јача и на точковима

Oklopnjaci "miloš" i "lazar" , Foto: D. Stefanović, MC Odbrana

OKLOPNjAK "miloš", konstruisan u fabrici "Složeni borbeni sistemi" u Velikoj Plani, rešenje je dugogodišnjeg problema Vojske Srbije - manjka borbenih vozila točkaša. Međutim, prvi primerci ovog vozila naći će se u policijskim jedinicama. Problem borbenog transporta srpske oružane snage privremeno će rešiti uz pomoć 12 vozila "lazar 3", koja će se do kraja godine naći u jedinicama Vojske Srbije.

Ova dva vozila, prema najavama iz vojnog vrha, postaće temelj domaće kopnene vojske, kao i jedinica za brze intervencije, graničnih i patrolnih timova. Vojni stručnjaci još pre desetak godina utvrdili su da novi bezbednosni izazovi nameću potrebu za vozilom za prevoz borbenih timova vojnika, teško naoružanog i s protivoklopnom zaštitom. Ovaj zaključak, sa izraženim nedostacima postojećeg BVP-a, bili su inicijalna kapisla za razvoj nove generacije oklopnjaka.

- Najavljena isporuka "miloša" i "lazara 3" povećaće brzinu reagovanja, zaštitu i ubojnost vojske i policije - kažu u Ministarstvu odbrane. - Haubice "nora", kalibra od 155 milimetara, koje će se do kraja godine naći u kopnenoj vojsci, povećaće mogućnost razornog dejstva na velikim udaljenostima. Istom cilju namenjen je i raketni sistem "morava", koji je u završnoj fazi testiranja u Tehničko-opitnom centru.

O značaju borbenih vozila za Vojsku Srbije govori i najavljeni projekat modernizacije proverenog BOV-a. On podrazumeva remontovanje i ugradnju savremenih delova i naoružanja. U planu je da u sledećih nekoliko godina Vojska Srbije raspolaže sa četiri tipa ovog oklopnjaka. Modernizovani BOV koristiće se za izviđačke, patrolne, medicinske i komandne zadatke na gotovo svim terenima i u svim uslovima.

- Na sličan način je, na osnovu projekta Vojnotehničkog instituta, modernizovan BTR, jedan od najstarijih tipova iz ove familije vozila. On je modifikovan u borbeno vozilo pešadije naoružano topom, mitraljezom od 7,62 milimetra i dva lansera protivoklopnih raketa - navode u Ministarstvu.

SAMONOSEĆI OKLOP

"MILOŠ" je namenjen misijama jedinica policije i oružanih snaga. Osnovni koncept "miloša" bazira se na samonosećem oklopnom telu, savremenim sklopovima motora i menjača i nezavisnom sistemu oslanjanja koji omogućava visok stepen pokretljivosti. Vozilo poseduje pet puškarnica, balistički zaštićene prozore, komandno-informacioni sistem i kamere za noćno osmatranje i vožnju. Na krovu oklopnog tela vozila ugrađeno je šest bacača dimnih kutija kalibra 82 milimetra.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

ivan72

15.03.2017. 00:29

Jedna "ojačana" četa!! I ništa više! Da,dovoljno za jednu veću raskrsnicu.Ma molim vas,nemojte prejudicirati i zavaravati obične ljude,jer ako ne govorimo o kontigentu 300 do 400 vozila nema svrhe uopšte govoriti o nekim poboljšanjima...NORA ; prespor režim ispaljivanja projektila za moderno ratovanje,preciznost slabija strana,jedino je poboljšana mobilnost i sitem za izračunavanje elemenata za gadjanje.teško je i zamisliti borbeni učinak jedinice ranga divizijona naoruzanog NORA ma...Premalo!!

Јабре

16.03.2017. 20:41

@ivan72 - Režim paljbe NORA je vrhunski, PZH2000 (održljiva paljba 10 mina u minuti) Archer 8-9 mina u minuti, MSTA 6-8 mina na minut, NORA 6-12 mina na minutu u zavisnosti od verzije.

Lukas

15.03.2017. 02:26

Ni Lazar ni Milos, a ni Nora nisu prosli testiranje u Vojnotehnickom institutu, pa ne mogu biti usvojeni u naoruzanje. Pored toga, Vojska Srbije ima drugacije zahteve za 8x8 vozilo, a to je da mora da bude amfibija, a Lazar ne moze da pliva. Bolje je novac uloziti u program ozbiljne modernizacije BVP-M80, kojeg VS ima 500-ak komada.

Bungi

17.10.2017. 12:20

Problem je jednoobraznost mehaničkih komponenti.Lazar 3 ima jednu mehaniku,Miloš sasvim drugu,BOV je baziran na TAM110.Sve to usporava i poskupljuje proizvodnju.Bilo bi dobro da su svi oklopni točkaši bazirani na mehanici Lazar3,a da se onda iz njih izvode varijante sa 4,6 točkova odnosno sa 2,3 nezavisne osovine.Drugu grupu vozila bi činili kamioni i oklopljeni kamioni bazirani na FAP8x8 sa zavisnim krutim osovinama namijenjeni prvenstveno transportu ljudi i sredstava dalje od prve linije vatre