Fevzija Murić, iz Gradske uprave u Novom Pazaru: Mi Bošnjaci nismo Srbi

M. N.

18. 12. 2016. u 21:21

Predsednik SZS tvrdi da MUP krši zakone jer u biometrijskim pasošima, koji se izdaju Bošnjacima upisuju “srpsko”, a ne “državljanstvo Republike Srbije”

Февзија Мурић, из Градске управе у Новом Пазару: Ми Бошњаци нисмо Срби

Fevzija Murić

FUNKCIONER Gradske uprave u Novom Pazaru i predsednik Stranke za Sandžak (SZS) dr Fevzija Murić tvrdi da Ministarstvo unutrašnjih poslova (MUP) krši Zakon o putnim ispravama i Zakon o državljanstvu time što u biometrijskim pasošima, koji se izdaju Bošnjacima, u rubrici za državljanstvo upisuju “srpsko”, a ne “državljanstvo Republike Srbije”.

- Na ovaj način Bošnjaci i pripadnici drugih manjina u Srbiji se upisuju kao Srbi što predstavlja kršenje njihovih ljudskih prava i promenu njihovog identiteta - rekao je Murić. Tražili smo da se ova greška ispravi, međutim, iz MUP-a nam je kratko rečeno da rade po zakonu.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (57)

NEBOJSA

18.12.2016. 21:57

A da nam pokaze rodoslov a moze i ako mu se ne dopada Srbija i SRPSKO drzavljanstvo da se iseli u Tursku za pocetak. Ovo je krajnji bezobrazluk i jos je placen iz budzeta. Sramota.

Miha

19.12.2016. 00:54

@NEBOJSA - Pozdrav!Neka dotični ...uradi DNK analizu .... ili ti da vidi "bar kod" tj kome pripada ....

mika

18.12.2016. 21:59

Možda je dr na nekom privatnom fakultetu... čovek ne razlikuje državljanstvo od nacionalnosti...Doktore, kada Srbin dobije Kanadsko državljanstvo da li je on KANAĐANIN ili je državljanin Kanade?Svaki građanin Srbije ima državljanstvo Srbije... živimo u multinacionalnom društvu.

Bosanac

18.12.2016. 22:06

Србин,потурица си за сигурно!До јуче Муслиман од јуче Бошњак,демократија у Сбији дозвољава ти да заспиш као једна а да се пробудиш као друга националност.Турчин.Арапин... или већ шта друго сигурно ниси,али да си изневерио своје претке почевши од деде,прадеде,чукундеде,курђела,аскурђела и тако редом,Богами јеси.Покај се Србине време ти је!

* КОМЕНТАР ... *

18.12.2016. 22:15

Ако си се родио у Србији онда добијеш Српско држављанство, ти можеш да будеш које год хоћеш националности јер је то твоје право избора које ти нико не оспорава и не брани! Ако нећеш онда иди из државе Србије, и то ти нико не брани, па буди ко год хоћеш и где год хоћеш !!!

* КОМЕНТАР ... *

18.12.2016. 22:19

Докле више свакакви овакви да нам соле памет !!! Ако имате негде боље идите нико вас не држи !!!

Franky

18.12.2016. 22:22

Krsenje ustava rep srbije. "Svi gradjani srbije su Srbi" . Ali da, ustav i zakon ne vaze u Raskoj oblasti, posto mogu slobodno da paradiraju u mudzahedinskoj uniformi,a policija Srbije im nista ne sme. Isto je i kada muftija gradi ilegalno, a premijer kaze neka gradi, necu da mi 5000 muslimana preti. Sutra ce da ubija, diluje, siluje i ovaj nece smeti protiv 5000 muslimana. klasika

alfa...!

21.12.2016. 07:43

@Franky - Što se tiče gradnje,pa njega podržavaju političari srpske nacionalnosti,na taj način što se ne drže zakona,što znači da vlada anarhija.............

Realno

18.12.2016. 22:26

Bilo bi interesantno iskopati popisne podatke njegove porodice iz vremena njegovog oca i dede. Kako su se oni izjašnjavali budući da za najnoviji naziv "Bošnjak" nije znao ni Alija Izetbegović ( on je koristio odrednicu "Musliman" a pre toga "Srbin muhamedanske veroispovesti" a pre toga "Turčin" a još pre toga "Srbin" ) ?

Mihajlo

19.12.2016. 00:14

@Ispravno - Jel ljudi iz Indije imaju indijsko ili indijansko državljanstvo? Ovaj je malo pobrkao državljanstvo i nacionalnost. Državljanstvo je srpsko, a nacionalnost može i ne mora da bude ista.

Tačno

19.12.2016. 08:24

@Ispravno - Indijanci u Americi se i zovu tako, jer je Kolumbo mislio da je stigao u Indiju.

Мирсад Ђоковић

18.12.2016. 23:25

Ако је неко држављанин Србије, ваљда му је држављанство српско? Да није можда босанско, турско, арабијско? Уместо што лутају измишљајући непостојеће народе (од Срба муслимана постајали су Муслимани, па Патарени, па Бошњаци) и што су им ближи Арапи него народ њихових предака, нека истраже своје родослове или прочитају неку књигу историчара Др Салиха Селимовића (макар најновију, "Прилози прошлости Старе Рашке")!

janko

18.12.2016. 23:56

ja sam srbin a u hrvatskom pasosu mi stoji drzavljanstvo hrvatsko... tako da druze haso nemoj da glumis pametnjakovica ...

Стефан Зоран

18.12.2016. 23:58

Нек пронађе (у турским изворима) којим се језиком, осим турским, говорило на Порти Османског царства! И нека размисли зашто то није био "бошњачки" (или нпр "македонски", "херцеговачки"), него српски, иако је међу исламизованим турским ооданицима било највише оних из Босне, Херцеговине и Македоније!

Michael

19.12.2016. 00:11

Ja sam Srbin ,imam pasos Australije i u njemu pise nacionalnost Australian .Sve je jasno,samo gospodin to neshvata jer mrzi sve sto je Srpsko.

srbin

19.12.2016. 02:04

@Michael - I ja sam Srbin, imam pasos Nemacke i u njemu isto pise da sam Nemac po nacionalnosti. U Srbiji se skupe dva coveka neke druge nacionalnosti i odmah traze zvanje nacionalne manjine.

joca

19.12.2016. 05:09

@Michael - U pravu si. Oni u pasosu ne prave razliku izmedju drzavljanstva i nacionalnosti. Ja i moja porodica smo za njih "Canadian", jer imamo njihov pasos. U istom pasosu stoji mesto rodjenja Belgrade i to je sve. Kada pelazim u USA na pitanje granicara "nationality" uvek mahinalno odgovorim Serbian, a na njegov zacudjen pogled sledi novi odgovor "oh je je canadian". Uostalom i ti isti Bosnjaci su Srbi islamske veroispovesti. Znaci nacionalnost Srbin, drzavljanstvo srpsko.

nikako

19.12.2016. 07:26

@Michael - Koji gospodin? NIJE gospodin, nego Turcin, sto jepotpuno suprotno od gospodina!

SOFIA

19.12.2016. 00:27

Ja bih gospodinu Fevziju Muricu predlozila da konkurise za drzavljanstvo SAD pa da vidi sta ce da mu upisu na certifikatu za drzavljanstvo a i prije toga sta ce sve morati da uradi ako zeli to drzavljanstvo pa ako je faca neka kaze da nemoze to tako da je on iz Novog Pazara.

Меира

19.12.2016. 00:35

@Bosanac Тако сте их и одгурнули од себе, јер то боли ако те неко због греха предака назива издајицом и потурицом! Јесу се преживели српски властеочићи први исламизовали, да би сачували своје повластице, али већином је то чинила хришћанска раја да би спасла своју породицу. Ја то схватам и остала сам Српкиња и после 1974. и после 1991! Иако ме такви као ти и он гурају од себе.

zaliv.NET

19.12.2016. 00:38

Drzavljanstvo "srpsko" jer ste drzavljani Srbije iako to ne zasluzujete. Ako vam se ne svidja vi pravac BIH federacija pa pisite i da ste Turci ako zelite.

Омеровић

19.12.2016. 00:50

Мој син је Србин, али има канадско држављанство! Он је атеиста иако сам ја муслиман (такође Србин), а наш предак из 18. вијека звао се Јован (не знамо му презиме) и вјероватно је био хришћанин. У Босни имам проблема што се, као и мој отац, пишем као Србин...

Mil5

19.12.2016. 00:57

Ma sta velis "srpsko" da sam na vasem mestu, zbog takve nepravde ja bi se iz protesta spalio benzinom. Ipak, pogledaj negde na tavanu verovatno postoji ikuna slave koju ti deda ili pradeda slavio, pa ce vam biti lakse poneti to "srpsko" drzavljanstvo.

Branko Zocin

19.12.2016. 01:37

Prezime Ti dr Muricu govori koja si nacija. Kakva je to nacija bošnjak? Nemojte vise izmisljati i stideti se svog srpskog porekla! Treba da se ponosite. Srbi su veliki narod. Gijom iz Grenobla, veliki humanista, ponosi se sto je pored svog francuskog drzavljanstva, dobio i srpsko!!!

Zindonix

19.12.2016. 01:50

Tурци су потцењивали и исмејавали муслимане називајући их Бошњацима, што у дословном преводу значи празноглав, глуп.... Тако да .... "Бошњаци" су... празноглавци.Да се разумемо, ово није увреда него чињеница.

Прле

19.12.2016. 01:56

У рубтици "националност" не стоји "српска", већ у рубрици "држављанство".

Nick.cdn

19.12.2016. 02:18

Niste vi izgleda niko i nista, proganjaju vas teske muke pronalaska/ priznanja identiteta. Svesni ste da niste to sto mislite da jeste a tesko vam prihvatiti to sto zaista jeste. E pa ako nemozete jednom prelomiti kao sto mnogi prije vas nisu mogli, onda se uputite za njima! Srecan vam put sa kartom u jednom pravcu!

Gustav Floberka

19.12.2016. 03:37

Doktore, u tu rubriku se upisuje državljanstvo, a ne etnička pripadnost. Za ovo drugo, po srpskom Ustavu, niko ne sme ni da te pita, a kamoli da ti ga upisuje u javne isprave, moj doktore... Gluplji od tebe će da ispadnu samo srpski državljani koji budu za tebe ponovo glasali, sad kad su imali prilike da vide koji si kapacitet.

DejanD

19.12.2016. 04:08

Meni je u nemackoj neprijatno kada kriminalne rubrike ovdasnjih medija objave da je nedelo napravio "srbin" Sanel Izetbegovic ili slicno. Uvek napisem komentar da skrenem paznju da to nije srbin. Ja bih voleo da se na pasosu razlikuje drzavljanstvo (srpsko) od nacionalnosti (muslimansko, romsko...). Trenutno bugari crvene po nemackoj sto je jedan njihov rom (na zalost u medijima naveden samo kao bugarin) sutnuo zenu niz stepenice podzemne zeleznice u Berlinu. Odvratno je izgledalo.

zola

19.12.2016. 06:38

Hajde da radimo DNK analizu, Gospodine Muriću. Ona će pokazati da ste više Srbin nego ja .

bljak

19.12.2016. 06:48

pa neko mora da mu kaze odakle je, a najbolje MUP!Da pojasnimo...gospodine Muricu Favzija, zivite u Republici Srbiji!!!! Zato vam je drzavljanstvo Srpsko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nesto sam ubedjen da se doticni ne bi bunio da ima turski pasos i da pise drzavljanstvo -Tursko!Ipak, ubedjen sam da ce gospodin nauciti da vremenom postuje i ceni i srpski pasos!

raca

19.12.2016. 07:27

u pravu si vi bosnjaci ste turci a mi smo srbi bili ,bicemo i ostacemo a ti si pre bio srbin i vise nam ne trebas .

dule

19.12.2016. 07:49

Pa ne piše ti da si Srbin nego da imaš srpsko državljanstvo a ti ako hoćeš budi i Eskim. To je čisto stvar pravopisa.

A odakle ste vi dosli?

19.12.2016. 07:59

Moze tako u Srbiji. Kad odes u SAD, Kanadu...i druge drzave, jedva cekas da uzmes njihovo drzavljanstvo i molis Boga da ga uopste dobijes i da te ne izbace.Ali u Srbiji moze tako. E stvarno NEKO treba da kaze D O S T A, kao sto su Australijanci rekli pripadnicima svih nacija koji su dosli u Australiju:"Ovo je Australija, drzava Australijanaca, stvorena po nasim zeljama i potrebama. Uklopite se ako mozete, Ako vam se ne svidja ili imate nesto protiv, vratite se odakle ste dosli."

Lune

23.12.2016. 00:03

@A odakle ste vi dosli? - Hm,hmm..Josip Broz na, tada JRT " a sta fali amerikancima sto su amerikanci".."rodjen sam u Hrvatskoj, zivim i radim godinama u Beogradu,osecam se kao Juosloven"..

usaf

19.12.2016. 08:20

Pa to je poznata cinjenica,da srpski nacionalisti ne priznaju ni Makedonce,CrnoGorce,pa ni Hrvate za nacije.Sve su to,po njima,Srbi.Kada popiju par tomovaca,i Isus je bio Srbin.

Makedonce ne priznaju ni braća Grci

19.12.2016. 12:27

@usaf - i to je normalno. Ne možeš narod nazvati po tuđoj pokrajini. Polovina Rvata su pokršteni Srbi, a ostali šta su, ne zanima nas... Crnogorci su, svakako, Srbi. Milogorci mogu da budu šta hoće...

zaliv.NET

20.12.2016. 01:21

@usaf - Kakve veze tzv taj narod u BJRM ima veze sa Makedoncima iz Grcke? Tamosnji narod nije poreklom grcki vec Slovenski a ime su preuzeli neprimereno po imenu nekakve regije koju je neko tad tako zvao. Makedonci su poreklom Srbi i Bugari i to je kraj price a vi imate drzavu pa se zovite i Marsovci ako zelite, pisite u vasim pasosima sta zelite. U pasosu se ne pise ime nacionalne pripadnosti vec da je neko drzavljanin SRBIJE dakle drzavljanstvo SRPSKO. A Isus jeste Srbin jer Srbi veruju u njega

Bane

19.12.2016. 08:54

Svima kojima ne odgovara:Pasos i licnu kartu vratite u policijsku upravu i pravac u drzavu koja vam odgovara. U pasosu lepo pise drzavljanstvo a ne nacionalnost!!!! Bolest...

радисав

19.12.2016. 09:39

Ма он као Бошњак не разуме српски језик, а турски још мање. Бошњачки тек смишљен, па као нове ципеле, жуља ли жуља.

Павле

19.12.2016. 09:44

Болан Февзија где ви живите и зар нисте сведок нове геополитичке поделе света. Ваш потез је ирационалан и може се упоредити са онима који су се "1945 уписивали у Четнике". И за рачун ваше популистичка промоције, ничим утемељене, ви остављате хипотеку вашим саплеменицима збогкоје ће се једног дана кајати а ви ће те отперјати, јер ће се ускоро мењатистав у коме се све може подвести под демократију - чак и сепаратизам!

Kap. Bele Lade II

19.12.2016. 14:25

Drzavni sluzbenik ne priznaje drzavu koja ga placa?Koliko sam samo puta napisao "Srbija zemlja cuda a Srbi......"!?Nazdravlje.....Kako glasate i dobro je...

Ruben

20.12.2016. 14:41

Ja vala neka si im i reko efendija fevzija ; naravno da niste Srbi ; jer vi ste po svakoj logici Mracnovilajetlije ; jer vam je mrak u glavama i jer vam je vas mracni vilajet bas po mijeri ; aferim ; mashala!

Мирсад Ђоковић

20.12.2016. 15:52

Браво Меира! Само велики људи тако размишљају! Емир Кустурица, Меша Селимовић, Салих Селимовић, Мухамед Јусуфспахић... Да не набрајам оне Србе муслимане из времена Османског царства - државнике, песнике, револуционаре...