Napadi bez stida

Dragomir Antonić, etnolog

23. 11. 2016. u 17:15

Zato ostavite na miru penzionisanog episkopa gospodina Vasilija Kačavendu, već dobro narušenog zdravlja, da svoje ovozemaljske dane provede u miru i molitvenom tihovanju u manastiru kojeg je za života podigao

Напади без стида

Napadaju vladiku Vasilija Kačavendu protivnici sveg srpskog i pravoslavnog. Ničeg se ne stide. Kad nestane stida, sve postaje dozvoljeno. Bestidan čovek sve sme i sve mu je dozvoljeno: zverstva, laž, ubijanje, pohlepa, prevara, obmanjivanje. Nema ničeg što će čoveka bez stida - ako se takva osoba i može nazvati čovekom - sprečiti da učini zlo koje je razumnom čoveku nemoguće smisliti. Oduvek je bilo osoba bez stida. Znalo se koju oni opasnost predstavljaju za druge ljude i zajednicu. Zato se stid i stidljivost nikad nisu smatrale za manu već za vrlinu i kroz sve vreme ljudskog trajanja mudri ljudi su upozoravali da gubitak stida kod čoveka može dovesti i do nestanka ljudskog roda.

Kod hrišćana, pogotovu pravoslavnih hiljadama godina se poziva na ljubav i trpeljivost. "Ljubi bližnjeg svojega kao samog sebe", zapisano je u Svetom pismu. Apostol Pavle je govorio da se sav zakon ispunjava u jednoj reči: Ljubi bližnjeg svojega kao sebe samog. Pamtimo ove reči i poštujmo ih. Biće svima lakše i bolje. Ne činimo drugima ono što ne bismo voleli da drugi čine nama, su takođe reči iz Svetog pisma.

Zato ostavite na miru penzionisanog episkopa gospodina Vasilija Kačavendu, već dobro narušenog zdravlja, da svoje ovozemaljske dane provede u miru i molitvenom tihovanju u manastiru kojeg je za života podigao. Manastir će i drugima služiti kad vladika ode na konačnu ispovest Gospodu, gde ćemo svi voljno ili nevoljno stići. Bez razlike na položaje i titule koje trenutno imamo. Ako njegova dosadašnja braća vladike, članovi Svetog arhijerejskog sinoda imaju neke sumnje u Božji sud neka se bar drže svojih, ovozemaljskih odluka broj 948/736 i 1468/1468 iz jula meseca 2013. godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

Правдољуб

23.11.2016. 20:12

Одличан и разуман текст г.Драгомира Антонића. И сам сам се чудио откуд толика мржња и нетрпељивост према човеку, како сам прочитао да је помогао свакоме колико је могао и изградио много цркава и манастира. Отишао је у пензију и разрешен дужности, али му сада не дозвољавају да живи у манастиру који је подигао на обичној ледини. Круже гласине и препричавања да је геј, али то нико званично није поменуо. Али чак и да јесте, што не одобравам, има право на живот а да не буде вређан и малтретиран.

Dragan

23.11.2016. 20:33

Da se ja pitam "tihovao" bi on u nekoj celiji, ali zatvorskoj. Lik je urusio ugled prvoslavne crkve, najblaze receno, a sad ovaj gospodin etnolog zeli da ga i sazaljevamo. Mozda i za sveca da ga proglasimo. E moj etnoloze, da imas i malo pameti ne bi napisao ovakav tekst cak i ako mislis ovako kao sto si napisao.

srbo

23.11.2016. 20:39

vernici imaju pravo da komentarišu te dogadjaje,naravno ako znaju o čemu se radi.a bivši komunisti i oni sadašnji da ne pričaju o tome.

Jovana

23.11.2016. 21:27

Izvinite, šta je ovo? Ja ne razumem. Je li ovaj čovek platio Novostima da mu se objavi tekst?

Branko

23.11.2016. 21:45

Poštovani etnol. g.Antoniću: Koji su to još dani sem ovozemaljskih? Racionalno i stručno - molim? Hvala.

Милвас

26.11.2016. 07:40

Толико скромно је живео Качавенда да је манастир себи направио. А шта би тек направио да се није заветовао на скромност.Moжда је човек од продаје својих,,капиталних,, дела направио манастир.Шт ми верници знамо? Ми смо Качавендино ,,стадо,,.