Migovi u trci sa štopericom
15. 11. 2016. u 21:01
Vek naših lovaca do 2018. godine , za remont potrebno šest meseci. Neophodno je zaključiti posao do proleća

PROCEDURA nabavke "migova 29" koje je Rusija spremna da isporuči Srbiji trajaće najmanje šest meseci, a približno toliko vremena potrebno je i za remont postojećih aviona. Vek upotrebe naših "migova" ističe već 2018, a da bi država obezbedila neprekidnu zaštitu neba neophodno je da posao s Rusima bude zaključen najkasnije do proleća.
Vest da je ruski predsednik Vladimir Putin odobrio isporuku šest "migova 29" i remont četiri letelice VS, ovako tumače poznavaoci prilika u domaćoj avijaciji. Bezbednost vazdušnog prostora, kako tvrde, zavisiće od ishoda trke sa vremenom koju vodi državni vrh Srbije i njegovi predstavnici u mešovitom Komitetu za saradnju dveju država.
Na poslednjem zasedanju ovog međudržavnog tela zaključeno je da je Rusija spremna da Vojsci Srbije ustupi šest letelica i izvrši remont srpskih "migova", što bi koštalo najmanje 25 miliona evra. Veći problem od novca, međutim, čini politički kontekst ovog posla, koji bi mogao da optereti odnose Srbije sa Zapadom.
U iščekivanju konačnog odgovora predsednika Nikolića i Vlade u Beogradu na ponudu ruske strane, stručnjaci za lovačku avijaciju upozoravaju da će - ukoliko se pregovori otegnu - rezultat izostati.
- U sistemu borbenog dežurstva trenutno su angažovani "migovi" 29 i 21. Reč je o operativnim letelicama, koje u dežurnom paru uspešno obavljaju svoje zadatke. Njihovi resursi, međutim, ističu već za godinu dana i veliko je pitanje kako će onda biti organizovan sistem PVO - ukazuju u Vojsci Srbije i napominju da je nabavka ruskih "migova" na terenu politike, a ne vojske.
Da država pred sobom ima jasnu crvenu liniju iza koje stoji sunovrat lovačke avijacije smatra Boriša Mandić, predsednik Udruženja pilota nadzvučnih aviona.
- Svi razumni rokovi za rešavanje gorućih problema našeg Ratnog vazduhoplovstva, nažalost su istekli - kaže Mandić. - Ozbiljan remont jedne letelice traje između šest meseci i godinu dana. To znači da država mora odmah da reaguje i ukoliko je moguće, napravi sporazum sa ruskom stranom. U protivnom, već za godinu dana naći ćemo se u situaciji da tragamo za državom kojoj ćemo platiti da čuva naše nebo.
Remont "migova 29" Srbija je 2008. platila oko pet miliona dolara po aparatu. Aktuelni aranžman, kako su "Novosti" već pisale, osim isporuke šest letelica, predviđa i remont postojećih aviona za iznos od 50 miliona evra. Predstavnici Vlade u Moskvi, u međuvremenu, prepolovili su cenu i sastavili konačnu ponudu srpskoj strani.
kataklinger
15.11.2016. 21:29
pa sta je tu problem za zapad? Slovacka, Bugarska(modernizovace ih u Rusiji) i Poljska imaju u upotrebi migove29, Madjarska ih drzi u rezervi, Grcka s300 i Tor,... gotovo sve bivse drzave istocnog bloka imaju sovjetski pvo, Finska ima ruska oklopna vozila, samohotke, tenkove, haubice. Kipar sve i svasta,...
@kataklinger - Mi smo zapadu uvek problem,u svim sferama od politike do sporta...
@kataklinger - Pa potrebno je da se tako nešto naglasi, kako bi se ubedio narod da ova vlast nešto čini, a da čak i kada hoće nešto da uradi, onda im nedaju zlikovci sa zapada ili istoka, sve zavisi kako diktira dnevna politika.
Možda "prijatelji" iz nato objasne da nam ne trebaju uopšte avioni i pvo, kao onomad štu nas ubedili da tenkove,haubice i mnogobrojno oružje istopimo u železari, a onda oni za dž uzmu i taj najkvalitetniji čelik
@Besposlen - koje topljenje u zelezari,o cemu pricas??sartid ne prima ceo tenk,vec moras da ga iseces,cena secenja tenka je skuplja od dobijenih para za metal tako da nista nije topljeno ali neko uporno prica o nekom secenju,eno stoji starudija po kasarnama i trune a takve kao ti sto kukaju za tenkovima starim 50 godina totalno zastarelim u danasnje vreme bez zastita prve bih stavio da budu posade u njemu
Komentari (15)