ALARMANTNO: Šoferi odoše u inostranstvo

Z. RAJIĆ

23. 09. 2016. u 22:00

Preduzeća koja se bave transportom ukazuju na alarmantan nedostatak kvalifikovanih i iskusnih kamiondžija. Nezadovoljni platama i tretmanom. Ne poštuje se vreme za odmor

АЛАРМАНТНО: Шофери одоше у иностранство

Firme koje se bave transportom sve teže uspevaju da zaposle vozače kamiona, ukazujući na alarmantan nedostatak kadra. U Poslovnom udruženju "Međunarodni transport" ističu da je problem u nedovoljnoj obučenosti svršenih učenika koji se školuju za to zanimanje, kao i u visokim troškovima polaganja vozačkog ispita, u Udruženju profesionalnih vozača Srbije "Sloga", ističu da šoferi napuštaju domaće poslodavce odlazeći u inostranstvo, gde su uslovi za rad i zarada bolji.

- Vojska više ne proizvodi vozački kadar. Trenutno, ni starosna struktura vozača nije ohrabrujuća, a mladi nemaju preteran interes, niti sredstava da uđu u ovaj posao - rekla je Tatjana Mandić, generalni sekretar Poslovnog udruženja "Međunarodni transport".

Velimir Dedović, iz Upravnog odbora udruženja "Sloga" smatra, da Srbija ostaje bez profesionalnih vozača kamiona, ali i autobusa, jer su nezadovoljni platama i tretmanom u transportnim organizacijama koje se bave pružanjem usluga u međunarodnom prevozu ljudi i robe.

- Poslodavci nastoje da što brže dođu do zarade. Zbog toga se od vozača zahteva da voze van regularnog radnog vremena, uz skraćivanje obaveznog dnevnog i nedeljnog odmora. Traži se, takođe, da izbegavaju auto-puteve, zbog naplate putarina, što dodatno otežava uslove za vožnju. Na graničnim prelazima suočeni su sa korumpiranim carinskim organima okolnih zemalja, pa raznorazna davanja padaju na teret vozača, jer su teško dokaziva. Teško su naplativi i računi za plaćanje parkinga - naveo je Dedović.

On ističe i da su vozači prijavljeni na minimalac, pa im se ne isplaćuju domaće i inostrane dnevnice koje im sleduju.

- Inspekcije za rad ne proveravaju transportna preduzeća kako su i da li su uopšte prijavila vozače. Stanje se lako može utvrditi upoređivanjem broja registrovanih teretnih vozila i autobusa i prijavljenih vozača - predočio je Dedović.

Prema njegovim reči3, sutra u ma, poslodavci u trci za zaradom obećavaju kraće rokove isporuke robe, a onda pritiskaju vozače da krše propise, dovodeći ih u situaciju da ugrožavaju i svoje i tuđe živote.

BEZ MOTIVA

DEDOVIĆ je potvrdio da ima sve manje kandidata za vozačke ispite C, D i E kategorije, ali je objasnio da je uzrok tome što "ljudi nisu motivisani da rade posao koji je slabo plaćen, a polaganje je skupo".

- S druge strane, nije tačno da stariji vozači ne mogu da prate moderne tehnologije. Lako se ulazi u svet novih vozila i digitalnih tahografa, ali se od vozača zahteva da ne poštuju vremena vožnje zbog potrebe da se roba hitno preveze - kazao je Dedović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (47)

НАПРЕдно

23.09.2016. 22:16

Толико нам добро иде!, хахаха. Један народ можете лагати једно време, али га не можете лагати сво време.

Bane Bansika

23.09.2016. 22:27

hvala na ovoj objavi. kad bi gospoda gazde poceli da se ophode prema vozacima kao prema ljudima a ne da smo zivotinje nebi vozaci odlazili i ja sam vozac i gledam da sto pre odem. NISAM ROB I NECU DA BUDEM

Svidrigajlo

23.09.2016. 23:10

Sreća pa se ovde ne pominje vlast ili, nedo bog, 'onaj čije se ime šapuće', inače bi nam njegovi botovi za tili čas objasnili kako ti vozači idu samo zato da bi napakostili našem najvećem rastu po prvi put u istoriji! Pa da li ima ikoga u ovoj zemlji, ne računam Vučićeve botove, giga-sega-mega menadzere i penzionere, ko ne razmišlja kako da iz nje pobegne! I to ne zato što je mrzi, ili zato što je alav, nego što ovde ponestaju uslovi za život, slabe zdravstvo, prosveta, bezbednost, pravda...

bob

23.09.2016. 23:11

Gazde se razbacuju a vozače tretiraju kao stoku. Nisam vozač ali poznajem i poslodavce i vozače.

Svasta

25.09.2016. 15:42

@Marko - Odakle ti ideja da su gazde po privatnim klinikama bolje ? Za njih je medicina biznis i cilj je da uvaljaju što više usluga i lekova pa onda tako gone lekare koje za njih rade. Za državnu službu ti treba veza, kod privatnika znanje , ali i pored znanja moraš da bude šhijena iako to ne želiš jer gazda ti nije neki cenjeni lekar nego neki sa diplomom koju potpisuje njegova mama profesorka , ili još češće - neki menadžer koji ni sa medicinom ni školom veze nema ali enormno voli pare

Zoran

23.09.2016. 23:54

Kod mene u firmi se vozacima stampa unapred kad su odmarali jer dodju na posao u 3 ujutru a vrate se u 8 uvece

морОН

24.09.2016. 00:03

Боље џабе лежат, него, џабе радити. Исплатљивије муљати у сивој зони.

ZoZoNaC

24.09.2016. 02:49

Tako je nego šta tako treba... Naše gazde svakih dve godine sve skuplje i skuplje aute kupuju uštede od plate skidaju plate izmišljaju razne anegdote ovamo ne cene radnika bilo kakvog profila e sad neka im neka rade oni mada oni samo znaju novac da broje!

Dalibor

24.09.2016. 03:24

Ako pricamo o vozacima za medjunarodni transport njima je potpuno svejedno da li rade za nasu ili stranu firmu. Nikad nisu u zemlji i uvek su u kamionu. Ako vec mogu da biraju zasto da ne... i ja bih izabrao onu koja nudi vise.

zamislite

24.09.2016. 06:11

На граничним прелазима суочени су са корумпираним царинским органима околних земаља, па разноразна давања падају на терет возача,.........Eto postoji sluzba (carinska) u Srbiji da nije korumpirana

Naki

24.09.2016. 06:12

Kad je srbenda bio gazda cast izuzecima medjutim poznajem temu da vozace slabo placaju nek uhvate gazde sami volan pa nek voze oni toliko nam dobro ide da me je sramota

boban USA

25.09.2016. 07:57

@Ivica Ilić - nije bas u svakoj delatnosti,problem,pogledaj ministarstva..

Stanojli

24.09.2016. 06:52

" Na granicnim prelazima su suoceni sa korumpiranim carinicuma okolnih zemalja" - pa nasi su naj korumpiraniji. Zivim u Svajcarskoj i znam, svaki autobus sakupi od putnika odredjenu sumu da se nebi kontrolisalo na granici.

Vozac

24.09.2016. 07:33

Odlazi se zbog najvise plate. Vozaci u ozbiljnijim firmama imaju oko 600 do 1000 evra, zavisno dal' voze samo u Srbiji ili idu i preko. U Sloveniji je start 1700 evra ali se radi mesec dana pa se odmara 7 dana. I tamo se vozi pod magnetom i sa duplom karticom. Prijatelj je presao 21000 km za pet nedelja i zaradio oko 3000 evra. Tokav rezim rada je bolest u najavi

Eh

24.09.2016. 07:38

Znaci nije bio problem kada su otisli inzenjeri ali je problem kad odose i soferi?Nazalost, dok vecini dodje iz pozadine u glavu otici ce i seljaci. PsDobro neko rece, problem je ne samo nepostojeca drzavna ekonomska politika vec i gazdizam. Srbima treba zabraniti da "gazduju" jer po navici posto su uglavnom sa sela sve radnike tretiraju kao stoku.Umesto toga treba promovisati kooperative kao sto rade Italijani sa bankrotiranim firmama koje preuzimaju radnici.

Brzak

24.09.2016. 08:01

Tako nam i treba, a ne samo bez vozača nego ostajemo i bez lekara, policajaca, učitelja, nastavnika... svi odlaze na raznorazne načine u inostranstvo a niko o tome ne govori u medijima. Sutra će nas lečiti lekar iz bangladeša, živi bili pa videli.

гром

24.09.2016. 09:08

Приближите услове рада и зараду условима и заради која се и тамо има, и неће ићи. Не може и паре јаре; пролетери се враћају свести што у мени изазива задовољство. Пролетери Србије! ујединимо се.

sasa

24.09.2016. 09:20

došlo vreme da je lakše,brze i jeftinije biti menadzer,ekonomista,pravnik.....nego vozac kamiona,autobusa......i nnormalno ko je pametan bira sta je bolje.......za toliko su pametni svi

istina

24.09.2016. 10:06

@Šima Košmoš - i zato u americi, kanadi ili EU soferi ne izlaze iz kabine, tu jedu tu spavaju, voze premoreni 24 sata, stomaci im se otegli do zemlje...pa ne cudi sto udari srcka sa 40-tak godina...??!!!

kole

24.09.2016. 13:36

@Šima Košmoš - To je njihov izbor jer se bore za bolji standard, bolju kucu, bolju skolu za decu, ali su bar placeni. Da nisu placeni nebi radili, nego bi dosli u Srbistan, zemlju cuda gde svi pokazatelji na TV govore da nije normalno koliko nam dobro ide.

GOCA

24.09.2016. 09:56

Ko je u vojsci nekadašnjoj "pekao" zanat imao je znanje i umeće na visokom nivou kojeg današnje generacije neće imati skoro!A poslodavci hoće sa iskustvom i nemaju sluha da naprave sebi od pripravnika dobrog radnika kojeg će imati i vratiti uloženo!

kole

24.09.2016. 11:58

Niske plate su najbrzi put u propast drzave i nestanak naroda. Vucic slusa MMF kao omadjijan, a njihov jedini cilj je nastavak unistenja naroda na ovim prostorima i praznjenje teritorije. Mlad covek sa malom platom nije koristan ni sebi ni drzavi. Ne moze da kupi stan, auto, da se leci kod privatnika jer je postalo nemoguce preko socijalnog, da ode na odmor, u kafanu, da kupi bilo kakvu akciznu robu i puni budzet preko PDV i drugih poreza. Moze samo da prezivljava kao pas, ili da bezi iz zemlje.

Gaga

24.09.2016. 12:21

Još malo i nećemo imati đubretare, da ne govorimo o visokoobrazovanom o stručnom kadru tipa doktora ili inžinjera koji su već sada deficitarna zanimanja jer kod nas imaju platu u proseku 600 evra.Čak i vojna lica, specijalci, vazduhoplovni inžinjeri i tehničari odlaze iz zemlje jer plata za njihovu struku u inostranstvu se meri i desetinama hiljada dolara za razliku od 500$ i dnevnice na terenu od 75 dinara koliko imaju kod nas !!

sale

24.09.2016. 14:16

U Srbiji jedino nekvalifikovanog stranackog kadra ima dovoljno. Svi ostali polako napustaju drzavu. Na kraju ce moci da vladaju sami nad sobom.

zoran

24.09.2016. 14:18

Kakva država,alarmanto što odlaze šoferi a što odoše najbolji lekari i sestre nije važno,naše glavešine se i onako leče u inostranstvu.

Gojko

25.09.2016. 12:27

Treba otvoriti fakultet za sticanje diplome vozacha svih kategorija motornih vozila,po Bolonji naravno.

goog

26.09.2016. 10:38

Sta meni vredi 15 godina iskustva u voznji, servisiranju, papirologiji, tahografima,polozenom licencom i skolom kad zivimo tu gde zivimo. Zemlja dvostrukih aršina u svemu. Ali zato u jednom Oslu ili Geteborgu zivis i radis kao ljudsko bice. Nemojte da vozite u drzavi gde se ne postuju elementarna pravila u bilo cemu. Platite svojoj deci skolu i vozacki pa nek vam ona voze vase slepere.