Srbija čeka ruska krila
17. 07. 2016. u 22:01
Kupovina najmodernijih borbenih aviona i druge sofisticirane vojne tehnike biće u središtu buduće vojnotehničke saradnje dveju država. Lovački avioni prva stavka na spisku potreba Vojske Srbije
.jpg)
Našim "migovima" ističe vek trajanja 2018. godine
KUPOVINA dva nova ruska helikoptera početak je vojno-tehničke saradnje Rusije i Srbije, koja bi uskoro mogla da bude krunisana nabavkom jedne eskadrile lovačkih aviona "mig 29 M2".
Ministar odbrane Zoran Đorđević nedavno je uputio pismo ruskom kolegi Sergeju Šojguu u kome ga je upoznao sa zabrinjavajućom situacijom u srpskoj lovačkoj avijaciji. Ovaj deo Ratnog vazduhoplovstva opterećen je bliskim istekom resursa letelicama "mig 21" i "mig 29", kojima Srbija čuva svoj vazdušni prostor, ali i računima pristiglim za višegodišnji nemar prema ratnim krilima.
- Prvim zasedanjem Međuvladine srpsko-ruske komisije za vojno-tehničku saradnju napravljen je krupan pomak - kažu u Ministarstvu odbrane. - U toku je usaglašavanje na ekspertskom nivou, posle čega bi trebalo da uslede vidljivi rezultati i operacionalizacija konkretnih projekata. Srbija je zainteresovana da nastavi opremanje ruskim naoružanjem i vojnom opremom ukoliko se steknu finansijski i drugi uslovi.
U sistemu odbrane napominju i da je u toku razmatranje više projekata zajedničke industrijske saradnje, koja bi pomogla u plasmnu proizvoda domaćih fabrika.
- Očekujemo da se u budžetu za 2017. godinu nađu i sredstva za nabavku lovačkih aviona. Posle detaljne stručne analize zaključeno je da bi našim prilikama najbolje odgovarao avion "mig 29 M2", kojim bi uspešno branili vazdušni prostor i izvršavali zadatke "er polisinga" - kažu u Ministarstvu odbrane.
Lovački avioni već više godina prva su i najvažnija stavka na spisku potreba Vojske Srbije. Resursi lovačkoj avijaciji ističu 2018. i 2019. godine. Nove letelice su nam potrebne, jer postojećim koje su na kraju veka upotrebe uskoro nećemo biti u stanju da patroliramo našim nebom i policijski ga obezbeđujemo. Oružanim snagama potrebni su i helikopteri, koji osim u borbenim mogu da se koriste i u civilnim i spasilačkim misijama. Na listi nabavke nalaze se i savremena sredstva artiljerije dugog dometa, oklopna vozila i sredstva osmatranja i veze.
Poznavaoci prilika u srpskom Ratnom vazduhoplovstvu napominju da je poslednji čas da se nešto preduzme na oporavku vojnih krila države. Ruska tehnika, pritom, najlogičnije je rešenje jer su na nju naviknuti piloti i mehaničari. Remontni kapaciteti kojima Srbija raspolaže odgovaraju standardima izrade i održavanja ruske tehnike, što je još jedan adut u prilog nabavke aviona sa Urala.
- Srbiji su potrebni avioni, ukoliko je moguće upravo "migovi". Piloti moraju da lete kako bi bili sposobni za borbene zadatke - kaže pukovnik u penziji Zoran Avramović. - Iz ove situacije postoje dva izlaza. Prvi je kupovina aviona, ali za to je potrebno najmanje 250 miliona evra. Postoji mogućnost i za remontovanje i modernizaciju malobrojnih postojećih letelica, ali je dug i takođe skup proces. Treba razmišljati i o mogućnosti nabavke polovnih ruskih "migova 29", kojima bi se premostilo vreme do kupovine savremenijih letelica.
Ruske lovce koriste najpoznatije svetske akrogrupe poput "Striži"
.jpg)
Čekanje na nova ratna krila, međutim, preti da potpuno prizemlji srpsko ratno vazduhoplovstvo. Istekom resursa avionima "mig 21" ono je već desetkovano, a poslednja linija odbrane vazduha su tri "dvadeset devetke" koje mogu da se koriste tek nešto više od godinu dana. Zbog loše snabdevenosti delovima i opremom, nekoliko puta se dešavalo da van stroja ostane čak i dežurni par aviona, zadužen za reagovanje u slučaju upada letelice u domaći vazdušni prostor. Razloga je bilo više - pocepane gume, pokvareni akumulatori, nedostatak delova za katapultiranje pilota...
Ruska strana nekoliko puta je slala pozitivne signale o želji da pomogne pri modernizaciji Vojske Srbije i njenom opremanju sofisticiranom tehnikom. Da bi ovaj proces bio sproveden do kraja potreban je i dogovor o ceni i načinu plaćanja. Iako je pre dve godine ostavljen za bolja vremena, i dalje je aktuelan koncept robnog kredita kao način otplate. On podrazumeva isporuku ruskih aviona Srbiji, koja bi njihovu cenu isplatila kroz izvoz svoje robe u Rusiju.
Ministri odbrane Zoran Đorđević i Sergej Šojgu
.jpg)
AVION KOŠTA 45 MILIONA EVRA
Cena jednog "klot" aviona "mig 29 M2" koji je pikirala Srbija iznosi oko 45 miliona evra, a sa minimumom naoružanja je 65 miliona. Samo jedna savremena raketa R-77 sa aktivnim radarskim navođenjem, košta oko milion evra po komadu. Neophodni rezervni delovi, obuka i naoružanje cenu letelice podižu na približno 65 miliona evra. Nabavka jedne male eskadrile od četiri letelice koštala bi oko 250 miliona evra.
Marko
17.07.2016. 22:24
Srbija Rusiji treba da ustupi 2 vazduhoplovne baze da bi joj se garantovao suverenitet i teritorijalni integritet
@Marko - A Rusija da posalje nekoliko Su-35-ica i Tu-160-ki.
10 MIG-29 sa punim naoruzanjem i sistemi S400, nasa zemlja bez naoruzanja je samo tepih za okolne pacove koji bi da je gaze, uvek je tako bilo i uvek ce tako biti. Price o demokratiji su samo price, ukoliko nemas jaku odbranu dzaba ti prica!
mnogo je to para za jedan stari model aviona
Afera "Agrobanka"=više stotina miliona evra...A sad avioni skupi?!
Komentari (21)