Radoš Bajić: Ideolozi bi da sravne Goru

Predrag Vasiljević

18. 01. 2014. u 21:30

Autor „Ravne gore“ odgovara na kritike koje su pratile prvi deo ratne trilogije: Serija je dočekana na nož zbog svih naših raskola. Progovorili smo posle 70 godina jednoumlja. Dražu sam prikazao kao normalnog čoveka i patriotu. Moj Tito je nov, drugačiji,

POSLE deset epizoda serije „Ravna gora“, koje su samo prvi deo najavljene ratne trilogije „1941-1944.“, autor Radoš Bajić ekskluzivno za „Novosti“ odgovara na najvažnije kritike i kontroverze koje su pratile njeno emitovanje.

* Koliko li ste sa ove distance zadovoljni onim što ste uradili?

- Snimiti „Ravnu goru“ u okolnostima kakve smo imali ravno je podvigu. Ipak, samo delimično sam zadovoljan. Realizovati projekat koji odslikava epohu, na lokacijama u celoj Srbiji, sa tolikim brojem učesnika, sa ogromnim troškovima i veoma skromnim budžetom, bez ikakve podrške države, uprkos činjenici da smo tretirali temu od prvorazrednog nacionalnog značaja - to je čudo koje se samo jednom u životu događa. Kada se glave malo ohlade - to će biti jasno i onima koji napadaju „Ravnu goru“. Inače, autorski i profesionalno stojim iza svakog kadra, iza svake scene i sekvence - i ne pozivam se ni na kakav alibi. Naprotiv, veoma sam ponosan na „Ravnu goru“.

* Koji je, po vašem mišljenju, umetnički, a koji društveni značaj serije?

- Serija „Ravna gora“ je civilizacijski iskorak srpskog društva. Posle 70 godina jednoumlja slodobno smo progovorili o jednom od najdramatičnijih razdoblja u novijoj istoriji srpskog naroda. Neki su mislili da još nije vreme - zaboravljajući koliko je prošlo decenija otkako se Vili Brant poklonio žrtvama Holokausta, ili - kad je pao Berlinski zid. Objektivno - ogromni društveni značaj je nadvladao umetnički u percepciji „Ravne gore“. Zbog ideoloških raskola koji razaraju srpsko nacionalno biće serija je dočekana na nož - i umetnički aspekt serije je žrtvovan. Pri čemu su ideološki protivnici ostali nepovređeni, a najdeblji kraj je izvukao autor, to jest ja. Objektivno, veliki broj onih koji su analizirali umetnički i kreativni aspekt, činio je to sa snažnim ideološkim predznacima i zamerkama.

* Suštinska ideja serije bila je - istinom do pomirenja. Ali, čini se da porukama nisu zadovoljeni ni „komunisti“ ni „četnici“?

- Može se reći da sam kao autor prošao kroz svojevrsnog „toplog zeca“, o čemu sam već govorio. I jedni i drugi su me složno napadali - što mi je potvrda da sam napravio upravo ono što sam želeo, da nisam služio ni jednoj ni drugoj dogmi - već sam sledio put istine i verodostojnosti.

* Jedni vas optužuju za rehabilitaciju ravnogoraca, a drugi za komunističku propagandu...

- Sa različitih ideoloških pozicija veliku halabuku su pravili zanemarljivi ostaci komunističke dogme i agresivne kvazipatriote sa primitivnim nacionalističkim predznakom. Ako su vrednosni sistemi jedne i druge družine danas merodavni u Srbiji - teško nama i teško Srbiji.

* Zamera vam se da niste do kraja poštovali istorijske istine - Krcun se pojavljuje sa Titom u Zemunu, a tada je, navodno, bio u Užicu, Koča dočekuje Broza iako je u aprilu već isključen iz partije...

- „Ravna gora“ je umetnička, igrana, autorska serija koja je inspirisana događajima za koje je istorijski potvrđeno da su se dogodili, ili je verovatno da su se mogli dogoditi. To nije pozivanje na gole autorske slobode, to je uobičajen postupak u kreativnoj umetničkoj formi. Da je „Ravna gora“ dokumentarna, naučna, istorijska serija koja isleđuje tačnost svih relevantnih istorijskih podataka - to ne bilo moguće. Dakle, oni koji su mi to zamerali mešali su babe i žabe. Nekima, poput izvesnog hobi istoričara Samardžića iz Brusa, to je bio povod da organizuje antikampanju protiv „Ravne gore“. Kao i da koristoljubivo sebe promoviše u ozbiljnog istoričara. Inače, čovek je po struci ekonomista.

* Najčešća kritika koja se mogla čuti je da je serija spora i bez dovoljno gledljive dinamike?

- Ta teza se kao duh iz boce iskrala iz jednog od više formiranih štabova za rušenje i blaćenje „Ravne gore“. Pospešena snažnom internet-kampanjom - ona je, moram priznati, ušla u širu upotrebu. Svi koji su morali nešto da zamere „Ravnoj gori“, pošto nisu imali šta drugo - jer je produkcija vrhunska, glumačka podela sjajna, kamera briljantna, kostim, maska, scenografija - odlični, jer je režija stabina i čvrsta sa jakim autorskim pečatom - posezali za opštom prozaičnom i neutemeljnom tvrdnjom: „Sporo je“.

* Ali, u kojoj funkciji je bio taj usporeni ritam serije?

- To je pitanje autorskog viđenja. Podjednako smešno je da kritikujemo, na primer, Van Goga - zbog toga što na njegovim platnima preovladava žuta boja. To je zbog toga što on kao autor to tako oseća. Nema sporo-brzo, postoji samo dobro ili loše.

* Čemu služe duge scene pejzaža ili detalji koji su, prema kritikama, razvlačili dinamiku - komunista sa pticom u kavezu ili traženje kokošjih jaja po tavanu...

- U „Ravnu goru“ sam uložio pet godina života i rada i svaki kadar u seriji sam odsanjao i znam ga napamet. Uz neverovatnu malicioznost jednog dela mojih „kritičara“ - zapanjen sam opijenošću jednog broja Srba diletantskom fatamorganom - da sve znaju, da su stručnjaci za sve, da znaju kako se pišu dijalozi, da znaju kako se „razvlači dinamika“. Moram da priznam da stručna i profesionalna scenarističko-dramska praksa ne poznaje taj termin. To je smešno. Mislim da je to lepo objasnio profesor Janković u panelu u „Novostima“.

POHVALE DELIM, KRITIKE PRIHVATAM SAM * ZAŠTO ste se sami latili i scenarija, i dramaturgije, i dijaloga, i režije? Neki misle da ste se precenili?
- „Ravna gora“ je autorska serija. Pokazao sam da sam i kadar i hrabar da se uhvatim ukoštac sa ovako važnom i osetljivom temom. Treba bolje pogledati odjavnu špicu „Ravne gore“ i videti da takve zamerke ne stoje, i koliko sjajnih i značajnih saradnike sam imao za svaki od navedenih segmenata. S tim, što pohvale delim sa svima - a kritike prihvatam sam.

* Zašto se Draža Mihailović pojavljuje tek u četvrtoj epizodi, kad je centralni motiv serije njegova lična drama i razlozi zbog kojih je podigao ustanak i poveo ljude na Ravnu goru?

- To je odlično pitanje. Prvo, uvod ili ekspozicija za književno delo od tri toma nije isti kao za knjigu od 300 strana. Kada sam počeo da pišem scenario za „Ravnu goru“, po formi to je trilogija koja je predviđena da traje između 50 i 60 epizoda. Zbog toga je objektivno ekspozicija „Ravne gore“ nešto duža. Uz činjenicu da smo prikazali samo 10 epizoda od planiranih 15 za prvi ciklus - ima mesta ovoj zamerci.

* Zbog čega Draža nije u središtu radnje kao motorna snaga projekta?

- U uvođenju lika pukovnika Mihajlovića zastupao sam tezu da on tada, 1941, nije bio mitska ličnost, kako ga mi doživljavamo danas - već jedan od mnoštva oficira Jugoslovnske vojske. Dakle, uveo sam ga lagano - bez agresivnosti i anticipiranog značaja, kao normalnog čoveka i patriotu, kakvih je bilo na hiljade. Tek kasnije, njegova sudbina i ličnost koja će tako snažno biti ugrađena u kolektivno pamćenje srpskog naroda - u seriji dobija svoj puni zamah.

HRVATI SE LjUTE ZBOG ISTINE * IMALI ste žestoke napade iz Hrvatske, a najviše su zamerili što ste ih kroz lik Vlatka Mačeka optužili za izdaju Jugoslavije?
- Eto vidite - makar neke koristi od „Ravne gore“. Čast mi je što sam prvi na ekrane nacionalne televizije izveo Dražu, za šta je pre mene zaslužniji pokojni Saša Tijanić. Ali sam, takođe, zadovoljan - što sam nedvosmisleno rekao da su Hrvati uvek kad su mogli razgrađivali Jugoslaviju. Ne vidim zbog čega se ljute - kad i oni znaju da je to istina. Međutim, apsurdno zvuči kad kažem - da je objektivnije i profesionalno rasterećeno o stručnim i umetničkim aspektima serije pisala hrvatska štampa - nego što su činili pojednici iz srpskih medija. Ovde se uspeh teško prašta.

* Tita uvodite u Beograd, bez objašnjenja situacije iz koje dolazi? Kao da nedostaje odgovor - zašto stiže baš u Srbiju, a ne diže ustanak u NDH, recimo, u Splitu ili Osijeku...

- Vidim da se citiraju Titove reči iz serije, kad odgovara da Zagreb nije bombardovan: „Tam nije razbijena ni šalica kave...“ Mnogo sam vremena posvetio tačnom pozicioniranju Titovog lika. Svi se slažu da je moj Tito - nov, drugačiji, zanimljiv i uverljiv. Treba imati u vidu da se serija zavrišla sa dve trećine dramske radnje. Dakle, ovo je bila „Ravna gora“ bez trećeg čina - u kojem se, pored ostalih sudbina, Titov lik i uloga prioritetno razvijaju upravo vezano za teze koje su sadržane u vašem pitanju.


DOGOVORIĆEMO SE O NASTAVKU SERIJE

* JESU li istinite spekulacije da su vam iz RTS već javili da nema novca za nastavak projekta?

- Ja sam autor „Babe“, najgledanije TV serije i najgledanijeg programa ikada u Srbiji. „Ravna gora“ je ubedljivo najgledanija TV serija u periodu njenog prikazivanja u Srbiji - sa preko 2.300.000 gledalaca. Nagledanija je i u BiH, to jest u RS. U RTS sede ljudi koji umeju da cene važnost i značaj ovakvih rezultata. Para nema, ali se kao najbolji partneri dogovaramo kako da obezbedimo sredstva za nastavak.

* I, za kada je planiran nastavak snimanja?

- To treba pitati gospođu Branku Otašević. Ona je jedini referentni TV kritičar, mada u penziji - koja me je odmah, posle druge epizode, tabloidno izgrdila za sporost, zatim je u panelu „Novosti“ rekla da sam loš scenarista, pa je u svom kritičkom osvrtu u „Politici“ dala preporuku RTS „da ne veruje da bi nastavak ‘Ravne gore’ interesovao TV gledaoce“. A onda je, gle čuda, u istom tabloidu zavapila kako se snimanje „Ravne gore“ mora nastaviti.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (104)

robin hud

18.01.2014. 21:55

Cinjenica je da sam odrastao na partizanskim filmovima i kad gledam seriju,blago receno "boza'.Rados je pravio pozorisnu predstavu na otvorenom.Takodje se vidi da je napravio glumacki klan tako da ima istu ekipu glumaca .Zao mi sto ga nema Gagi Nikolic on bi seriji dao malo vecu tezinu.Partizanski filmovi kad ih danas gledamo su extra uradjeni,Radosu fali malo taj ratni duh,vise akcije.Serija je po meni zasluzila jedva prolaznu ocenu.Sto se tice same teme ,malo koga vise to zanima u Srbiji.

Ljubo

18.01.2014. 23:24

@robin hud - Ako je to stvarno istina onda je to jedna velika tuga da nikoga u Srbiji vise ne zanima istina. Rados Bajic je covek koji pokusava da kaze istinu. Tito i partija su najvece zlo koje je moglo snaci Srbe i Srbiju. To treba reci i to je istina. Dali je serija spora ili brza je manje relevantno, bitan je kontekst koji govori. Dali je malo je izgubiti jedan vek i ne uraditi nista. Radose samo tako nastavi.

Ivan

19.01.2014. 00:00

@robin hud - Mozda su Tito i partija bili zlo ali su partizani pod njihovim vodjstvom i uz pomoc saveznika pobedili fasiste i okupatore. Draza Mihailovic nije, vec je u jednom trentku cak podrzao i drugu stranu. A tzv. odmetnute cetnickke jedinice su cinile zlodela protiv svog naroda i on je za to znao. Tako da nemojte da ga velicate, molim vas! To je pljuvanje slobodarskog duha Srba! A serija je losa, neistinita, neozbiljna, ukratko - grozna!

Ljubo

19.01.2014. 00:27

@robin hud - Pa kad su partizani bili toliko dobri, zasto je Peko Dapcevic sa kocom Popovicem isao u Zagreb u zimu 1942. godine i dogovarao sa Njemcima operacije VAJS I, II i III koja je realizovana 1942 i koja je imala za cilj uništenje Cetnickoh jedinica Draze Mihajlovica. Ili zasto je koncentracioni logor Jasenovac radio sve do 15, maja 1945 i zasto nije oslobodjen prije zaustavljanja dejstava na tlu Jugoslavije.

Jugoslava Pravdic

19.01.2014. 06:47

@robin hud - Ljubo: Procitajte istoriju i cinjenice malo bolje, pa ce Vam biti jasno. Kad sve to proucite, vidjecete, zasto. I, nije 1942, nego, 1943. I nisu ugovarali nista od ovoga sto ste napisali.

srbin

19.01.2014. 08:57

@robin hud - bravo ljubo to su činjenice. do sada niko nije snimao nešta o draži do baića. sve što je snimano snimano je o draži kao izdajniku, pa ne mogu da se pomire sa novom ulogom.ipak se bajić potrudio da nešta pomeri i ne treba ga kritikovati dok se ne završi komplet serija ili neka istoričari to komentarišu a neki laici koji o tome nisu ništa čitali osim komunističke propagande.

scipion

20.01.2014. 01:47

@robin hud - I tosi sve naučio gledajući filmove veljka bulaznića. U širenju svoje lažne istorije komunjarski zločinci su javno objavili nekoliko verzija navodne izdaje Nikole Kalabića u hapšenju Đenerala Draže.Za vreme rata u beogradu je poginuo samo jedan Nemački vojnik i to slučajno.U vreme V ofanzive na Sutjesci Vermaht je imao samo oko 20 poginulih vojnika.

robin hud

18.01.2014. 22:03

A da,zaboravio sam bracu katolicke srbe.Niste mogli bolje da reagujete na seriju.Iz hrvatskih novina se ne vidi da li im je draze sto su izdali Jugoslaviju ili sto su se ustase dograbile vlasti.Zeleo bih da vam se ustase ponovo vrate ida ih se nikada ne otarasite.To vam je siguran put.

Branko

18.01.2014. 22:03

Na osnovu pažljivo odgledanog prvog dela Trilogije, saslušanih i pročitanih izjava i komentara predlažem da se drugi deo snimi kroz 40 godina.

Verifikator

19.01.2014. 00:48

@Rus - Zasto si tako bezocan? Seti se samo njegovih divnih razmisljanja u "Baba se ceslja a selo gori". Ne vidis ga, snima se pejsaz, a on razmislja li pa razmislja. I to sve naglas, da svi participiramo u tim dubokim mislima. Kako bismo mi inace saznali sta je u to vreme bilo na drugim kanalima da nije te njegove misaonosti!

Petar

18.01.2014. 22:20

Mogu samo da kažem da je nepravaziđeni režiser Sava Mrmak.Pogledajte samo seriju "Kraj Dinastije Obrenović"...Snimljena sa mnogo manje para ali sa neuporedivo boljom dinamikom,dijalogom i smenom scena.Ako je Radoš Bajić želeo da snima seriju sa ovakvom tematikom a po principu "šta je pisac hteo da kaže..." Generalno se serija drži realnosti,međutim otegnute scene pejzaža,sretnutih pogleda ....Mi deluju kao uticaj "Male Neveste" i drugih indijskih i španskih tv novela.

neko

18.01.2014. 22:32

Citajuci ovo sta ima Bajic da kaze o seriji, nisam vise siguran sta sam gledao. Izgleda da se meni samo ucinilo da je serija dosadna, ustvari ona je bila jako zanimljiva o.O

dragiša

19.01.2014. 10:28

@neko - Radoše, dalje od Sekule ne možeš. To je tvoj najveći domet. I mani se "porodične manufakture"-sin,ćerka,setovi, svastike...A sve o našem trošku

MisoMat

18.01.2014. 22:35

Radose svaka cast. Nastavi sa snimanjem, molimo te. Sigurno da u prvom delu ima I malih propusta, ali nevidim da je neko nesto uradio bolje. Da si ziv I zdrav mnogo godina I da nam napravis jos mnogo ovakvih serija. Pozdrav

Kiza

18.01.2014. 22:37

Pa kako ćete nam saopštiti istinu ako kreativna umetniča forma nije obavezna da se oslanja na istinu. To je onda samo vaše viđenje događaja koje je dosadno.Podela uloga loša (repriza prethodne serije tek završena), kreacije mlađih glumaca na nivou loših studentskih radova. Radnja razvučena,dijalog katastrofalan , itd. Ima nas koji o sveu znamo mnogo više nego što ćete vi prikazati, a zašto uvaženi g-din Kovačević mora ponovo u osnovnu školu ostaje tajna. Ako ovako mislite da nastavite, bolje ne.

Tomislav Kresovic

18.01.2014. 22:56

Rados Bajic je pao na ispitu oeginalnosti,istoricnosti,i umetnickog doyivljaja serije Ravna gora.Nazalost ravna gora nije Selo gori a baba se ceslja ili je to sve isto.Slabo proucavanje istroije,losa scenografija ,pogresna istrorija posebno za generaciju 2000.godine

Ваљевац

18.01.2014. 22:57

Бајићу, не снимај више Равну Гору, молим те. Ово је црња антипропаганда равногорског покрета него што су комунисти икад направили. А самозваном хоби истиричару Самарџићу, ниси достојан име да изговориш. Твој максимум је Секула и не покушавај даље од тога! Срам те било.

vita-brevis

19.01.2014. 14:10

@Ваљевац - Na kom konkursu ili tenderu su Bajići dobili ekskluzivno pravo, na: scenario, režiju, glumu, reklamu...

Giga moravac

18.01.2014. 23:05

A posto kosta ova tvorevina. Mislim koliko se RTS isprsio t.j. ovaj bedan narod koji placa porezom tvoje hirove. I pitanje da li si dobio novcanu nagradu iz dijaspore? Od SCP naprimer.

Verifikator

18.01.2014. 23:35

Opet se potvrdjuje: Nista gore od polutana! Nije vise ono ali jos nije ovo! I cemu onda cudjenje sto Ravna gora gori a Sekula se ceslja?!

Хелм

18.01.2014. 23:41

Што би рекао наш народ: "Сваки цига свога коња хвали", тако и Радош Бајић хвали "свој" пројекат "Партизанска Гора", пардон, "Равна Гора"! Самарџић је лијепо указао на грешке самозваног редитеља Бајића али код госп., пардон, друга Бајића сујета је прорадила и критике не прихвата. "Радошева Гора" је највећи промашај РТС-а!

tomo

18.01.2014. 23:42

Serija Ravna gora je historijska cinjenica a ne akcioni film prepun krvi ! Ko je pazljivo citao gornji tekst mogao je shvatiti da ce akcije da bude.Sto se tice tita nije bajic izmislio da je ovaj dosao vozom iz Zagreba,[sam se Tito hvalio] a kako i nebi kad je surovo sa AP do samoga kraja,a drazu i cetnike gonio ko bijesns pse!Da neduljim,sve pohvale Bajicu i zelim mu uspjesan nastavak rada na trilogiji!

Ненад

18.01.2014. 23:43

Не разумем зашто је господину Бајићу проблем да призна фијаско. Серија се није допала огромној већини гледалаца. Ја нисам историчар, нисам драматург, само сам заљубљеник у историју. Али као гледалац, имам право да кажем да је серија спора, досадна и безидејна. Што се тиче критика за које каже да прима, ја сам најкултурније и аргументовано исказао зашто ми се серија не допада на званичној страници и потом ми је коментар обрисан а приступ страници онемогућен. Толико о отворености према критици.

Хелм

18.01.2014. 23:49

Радоша Бајића подржава Вук Драшковић ( комуниста са кокардом на глави) још само да га подржи Соња Бисерко ... Паметноме доста!

Душан

18.01.2014. 23:55

Серија је изазвала прилично позитиван ефекат код неострашћених људи и дешавања из Другог рата приказала на један суштински начин. Наравно серија није савршена, али је далеко савршенија и реалнија од сваког партизанског филма или серије те бих свим злурадим критичарима препоручио да у наредним деценијама наставе да гледају "реалне" партизанске филмове и своју негативну енергију и доказивање патриотизма искажу у критикама истих!!!

Jugoslava Pravdic

19.01.2014. 06:37

@Душан - Dusan: S tim, sto su se cetnici borili sa nemcima, a partizani protiv, pa ovi prvi izgubili. Najbolje bi bilo da se ravnogorci izivinu svom narodu. To ce doneti pomirenje. Svesrdno se tumaci da su partizani otisli u rat protiv nemaca iz cistog hira. Djilkoskog! Pitam se onda, jesu li iz tog istog hira otisli oni u Prvi Svetski rat. Evo,100 godina se 'slavi'. Muka mi je od svega, muka mi je za moje izgubljene pretke koji se borise svojom mladoscu i patriotskom cistotom da bi opet imali haos.

deda vukasin iz klepaca

19.01.2014. 07:11

@Душан - da vi ste u pravu,tita nebi bilo da nije srba titica.

Jugoslava Pravdic

20.01.2014. 22:18

@Душан - deda vukasin iz klepaca ... U pravu ste, s tim sto ga nebi bilo uopste da nije bilo Aleksandra(tica) sa zeljom da bude kralj svim slavcima. Titu je lepo islo u Becu, bio u vojnoj oficirskoj skoli, mladic od 20 gidina. Onda se njegov zivot promeni, kao i svima nama (nasim precima).

Stojo s Moravu

18.01.2014. 23:57

Jadni smo mi kad Radosu se daju tolike pare za posao u kojemu je u mnogo cemu ogranicen,a on je do juce prodavao(proverite) vestacko djubro za seljake I svi ga pamte (pitajte kako). Od nasih para napravio je porodican biznis.Cerka scenarista,zet director,sin glumac....zaustaviti ovu sprdacinu s narodom I zabraniti mu rad na ovakvim osetljivim istorijskim materijalima.On je srpskog seljaka izlozio sprdnji.On I Zika su tuga nasih dana.

dragiša

19.01.2014. 10:20

@Stojo s Moravu - Radoš sve one koji mu zameraju svrstava ideologe! Sramno.Ja sam običan gledalac, saeriju sam pratio s mukom,jer sam hteo da proverim koliko je tačno ono što je govorio u najavi: "najbolja","autentična","da se Srbin ponosi" i slično..I mnogi su zbog tih Radoševih bomabstičnih najava gledali.Serija je slaba,a pare kako se čuje 1,3 milion evra - proćerdane. Ni umetnisti,ni istorijskih činjenica.."Baba" je vredela 10 epizoda,a onda je počelo "silovanje" ,dopisivanje,verovatno zbog love i to je loše.

dragiša

19.01.2014. 10:24

@Stojo s Moravu - Da lio je tačno da je serija oko 1 milon evra!! E,tu su i pare gradjana Kragujevca koje je gradonačelnik Stevanović po drugi put dao Radošu bez odluke gradskog veća,odbornika..Mi iz doline gladi treba da finansiramo ovakve i prošle gluposti.Ne,ali zato Radoš Bajić na svaku stranačku konferenciju (URS) Verka Stevanovića dodje sa sinom ,daje izjave ,a gradonačelnik Stevanović mu uzvraća davanjem naših para.Imam informacioju da je 50 miliona do sada iz KG. kase dato Bajiću.Neko će da odgovara za to

Ненад Џодић

20.01.2014. 00:35

@Stojo s Moravu - Аутор је пун себе. Велико занимање народа, могућност да се настави извлачење пара из РТС-а. Аутор се позива на милионе гледаоца, као да милиони слушаоца турбофолка потврђују вредност те музике. Аутор се ограђује од историјске истине уметничком слободом, а представља се као Месија који ће помирити Србе. Видим да ће породично предузеће мирити Ђорђа и Милоша, Лазара и Мурата, кроз епохе иста екипа, као "Црни Гуја". Помириће Бора и Рамиза, ако затреба, док год може да се заради. Какав безобразлук.

Побјешњели Максо

19.01.2014. 00:30

Нема ту везе са расколом, направио си шљам од серије, више си штете нанео него све ове године под титом заједно. Ниси се држао чињеница, правио си неко своје виђење историје, ниси консултовао историчаре и ниси водио рачуна о детаљима (нпр. дебели припадници пешадијског пука једноставно не постоје, зато се и пук зове пешадијски). Немој више молим те да правиш ни једну серију о Србији, србима, србским сељацима и домаћинима. Доста си загов..о.

Хелм

19.01.2014. 00:38

Народе мој, поштујте своје писмо и пишите коментаре словима српске азбуке! Ако себе не поштујемо, како да очекујемо други да нас цијене и поштују! ? А сад још један коментар у вези серије! Гледаоци су у великој мјери незадовољни и разочарани серијом "Равна Гора"! Да ли Бајићу читате шта народ пише или вас мишљење народа не интересује?

Павле

19.01.2014. 02:58

@Хелм - Е па господине или госпођо ХЕЛМ када се позивате на патриотизам крените прво од себе. Колико видим најгледанија серија а највише критике док ни једну критику нисам примијетио на рачун неког Сулемана. Сада су многим битни неки ситни детаљи а не суштина серије. Па забога није ово класични документарац.

dragiša

19.01.2014. 10:16

@Хелм - Toliko nadmenosti,prepotentnosti,bahatosti nisam očekivao od Bajića! Toliko zlobe,nipodaštavanja onih koji kazuju da je serija slaba , ružno je!O sebi ispreda najlepše priće,gospodju Otašević, najugledniju TV kritičarku,podvrgava podsmehu.Ona je,kaže, u penziji. Pa zar novinari koji su u penziji su izgubili osećaj za kvalitet.To znači da ni reditelji,glumci,scenaristi u penziji - to nisu.Kaže "istoričar iz Brusa" ,a on je ekonomiyt.Pa i on nije reditelji ni scenarista .Loše do zla Boga .Amater

Perica Pasic

19.01.2014. 00:41

Radose bolje bi ti bilo da si snimao bitku na Kolubari nego Ravnu goru,posto ce jos malo vek od kako je Srbin proterao neprijatelja sa reke nase drage.

blabla

19.01.2014. 00:51

Neka ljudi stvaraju. Danas je puno filmova, a onda tu su stari, novi, izmišljeni, istiniti itd. Kada postoji rat zvezda, sto ne bi i ova serija. Kritika moze biti laička, a moze biti stručna. Reditelj treba da sasluša i jednu i drugu stranu. Nešto će možda da mu pomogne u radu, a nešto će samo da primi do znanja. )))): Ja volim da odgledam neki stari film, partizanski obavezno, vraća me u detinjstvo, a i u detinjstvo mojih roditelja. ))):

vita-brevis

19.01.2014. 14:03

@blabla - Neka Radašin proba da plasira, ovo njegovo delo, kroz bioskope. Blagajne imaju zadnju rač!

Spiridon S.

19.01.2014. 00:56

O sporosti pricaju uglavnom povrsni koji su ocekivali "akciju"i dobro poznate scene iz kaubojsko-partizanskih filmova..Nigde na svetu ne postoji vise "strucnjaka opste struke" ili strucnjaka za sve..uz to ako se doda malo zlobe i pljuvacka onih koji nisu nista uradili i nista ne rade, dobivamo pravi profil i karakter kritike..Radose hvala na trudu i ogromnom radu i pre svega postenoj i dobronamernoj zelji da sagledamo koren i uzroke velike ne srece koja nas je snasla i prati na zalost i dan dana

Realista

19.01.2014. 03:43

@Spiridon S. - @Spiridon : U nacelu ste u pravu, eto Rados je sposoban za sve i za istoriju i za reziju i za glumu, a i njegova vascela familija . Jedan vrlo obdaren omnipotentan covek! Zar u Srbiji ne nadjosmo ni jednog rezisera koji ume da napravi normalnu TV ( pa i istorijsku ) seriju nego dadose "naturscik reziseru" Radosu? Upropascena tema potrosene pare, a o istrijskm pristupu bolje da ne govorimo. Gospodin Bajic da se drzi "Babe" i Sekule , to mu nekako jedino ide od ruke!

Spiridon S.

20.01.2014. 00:43

@Spiridon S. - @Realista.Radosa Bajica niko nije delegirao za uradeni posao gospodine,vec se radi o licnoj inicijativi i ideji koliko mi je poznato..Od kuda vam uopste pomisao i ideja o "potrosenim parama"..,i zasto brinete tudu brigu..Naslede partizanstine je upravo taj naj primitivni oblik kolektivizma po principu ko se ne uhvati u "kozaracko kolo"nije normalan..Licno sumljam da ce te me razumeti,oprostice te mi ali mi se malo gadi ne kultura i mentalitet olako izrecene skojevske nonsarlancije..

blabla

19.01.2014. 00:57

Ja sam odgledao samo jednu epizodu. Ono što bih možda ja uradio - promenio bih glumačku postavu, jer se mnogi glumci pojavljuju u svim serijama, pa mi to nekako smeta. A neki glume ovu situaciju, a životna im je sasvim suprotna. I tako gledamo konflikt izmedju lika i glumca. )))): U partizanskim filmovima partizani se preobuku u neprijatelja, ali tu imamo relaciju filmski partizan - filmski neprijatelj, a ne živi glumac - filmski lik. )))):

Djordje

19.01.2014. 01:06

Misljenja sam da je serija stvarno izuzetno usporena. To je za nepoverovati. Da li tvorci iste nisu imali dovoljno detalja , pa su smatrali da treba da se da nekoliko sekvenci iz svake serije , a da gledaoci zakljucuju sta je pisac hteo da kaze . Treba vise cinjenica i o Titu i o Drazi i nasem narodu u tretiranom vremenu , gledano sa pozicija gradova i pozicije sela. Odnos komunista i cestnika je nedorecen , nesto se zapocelo pa stalo , pa se ocekuje da ce se u nastavku serijala komkretizovati

Deki

19.01.2014. 02:07

Radoše, svaka ti čast! Ne mogu da dočekam nedelju,koju nikada nismo voleli zbog ponedeljka, da vidim nastavak istine! Lagali su nas generacijama i decenijama kroz obrazovanje, na najprljaviji i najgori način. Ta lažna komunistička priča je oduvek bila naivna i budila sumnju, a debeli Joža je još u prvom pojavljivanju rekao suštinu, u par rečenica. Počeo je sa slaninom iz kupusa, a završio krađom dela naše istorije i naših života! I još uvek smrdi iznad Beograda!

Ralista

19.01.2014. 13:35

@Deki - @Deki: E jadni ste i vi i svi ostali koji su istoriju ucili iz filmobva i TV serija.

Jugoslava Pravdic

19.01.2014. 14:39

@Deki - Deki@, ali, jos uvek manje od vas, takvih sto vas gleda nadole, iznad Beograda!

Deki

20.01.2014. 15:37

@Deki - Realista, nisam pogledao ni jedan "filmobv", ali sam čitao neke knjige koje su tvoji preci zabranjivali. Možda bi i ti mogao pročitati koju knjigu, eto čim ti izrastu svi zubi...

Deki

20.01.2014. 15:40

@Deki - E Tugoslava, da ti nije dede bilo (ili oca, izvini), sada bi lepo čuvala ovce na proplanku iznad svoje udžure, a ne pisala gluposti iz tuđe kuće u Beogradu.

Deki

21.01.2014. 09:55

@Deki - Vi baš ništa ne razumete, uopšte se ne bavim vama, nemojte laskati sebi. Ali kako ovu igru reči da razumete, kada ste čitav život promašili, u pogrešnom i nakaradnom ubeđenju. Gospođo, vaši partijski drugovi, vaši ideolozi su uništili sve što ima prefiks srpsko. Jeste čuli recimo za Žanku Stokić, ing. Vladu Ilića, rektora Univerziteta dr. Miloša Trivunca..?To je delić srpske elite, koju je vaš pokret ubijao,mučio,ponižavao,...............................

Tomasevna

19.01.2014. 03:39

Pazljivo sam procitala intervju I slazem se da je g. Bajic ulozio ogroman trud u ostvarenje "Ravne gore" I da je imao postene I objektivne razloge da prikaze Drazu kao vojnika resenog da brani otadzbinu.U tome je uspeo I to je ono sto je vazno za danasjnjeg gledaoca,narocito za mlade koji su samo ucili I naucili da je Draza izdajnik.O svim drugim aspektima Ravne gore Branka Otasevic je rekla istinu,kao I uvek u svojim kritikama ,koje sam citala I pratila u dugom proslom vremenu.

Ненад Џодић

19.01.2014. 04:20

Аутор је пун себе. Велико занимање народа, могућност да се настави извлачење пара из РТС-а. Аутор се позива на милионе гледаоца, као да милиони слушаоца турбофолка потврђују вредност те музике. Аутор се ограђује од историјске истине уметничком слободом, а представља се као Месија који ће помирити Србе. Видим да ће породично предузеће мирити Ђорђа и Милоша, Лазара и Мурата, кроз епохе иста екипа, као "Црни Гуја". Помириће Бора и Рамиза, ако затреба, док год може да се заради. Какав безобразлук.

Zoran

19.01.2014. 05:33

Napravio si seriju kao politicki govor. Pricas ceo dan a nisi nista rekao. Batali to i nastavi Selo gori.

deda vukasin iz klepaca

19.01.2014. 07:08

ja sam od onih kojima se serija svidja,mada moram priznati ocekivao sam vise, posle decenija kleveta i lazi preko kaubojsko-partizanskih filmova bajic je pokusao da realno prikaze nasu srpsku nesrecu u podjeli komunisti-cetnici. po meni uspio je,ali je drugi problem sto u srpskom drustvu odavno vlada laz i propaganda. bajicu moje divljenje da si smogao hrabrosti da se ove teme uopste prihvatis.

Jugoslava Pravdic

19.01.2014. 07:09

Radosu Bajicu: Misljenje nepristrasnog gledaoca , zna o filmu. Namera Vam je iskrena (zato serija gledana), zelja Vasa postovana, ali nije realizovana. Sve istorijeske cinjenice nisu tacne. Razvukli sve, (dijaloge, senografiju..., sve). Docarali ste lepotu Srbije, porodicne trenutke na mahove, ali, ostalo, niste doneli ono sto ste zagovarali. Sve bi stalo u pet epizoda mnogo efikasnije, elokventnije, dinamicnije...! Ako je ovo uvertira u 'Trilogiju', onda je nastavak trivijalan.

Раде

19.01.2014. 08:00

Уз сво уважавање уметничких слобода, ипак и сам аутор одлично зна колико је тема болна за српски народ и наше друштво и та чињеница је морала да га обавеже да мало пажљивије испрати неке важне догађаје и околности управо онако како су се догодиле. Не знам зашто замера и са подсмехом говори о историчару Самарџићу, замерајући му формално образовање као историчара, а сам Радош Бајић није нити сценариста нити редитељ по обарзовању, исто као што ни његов син није по формалном образовању глумац.

abc

19.01.2014. 08:14

Serija je loše urađena, sa čitavim nizom kardinalnih grešaka, i tehničke prirode i ostalih. Živim na deset minuta od Ravne Gore i, iz prve ruke, eto mogu da navedem par stvari - u planinici je bilo desetak radio-prijemnika, a četnici nikome ništa nisu otimali već je Draža sve plaćao. Štab im je bio u Pranjanima, u Lokvi, i kad bi domaćinu (specifičan tip) naišla žuta minuta, sve bi ih isterao napolje sa puškom i nisu pravili problem. A Andrija Gavran? Hrvat, silovatelj i pljačkaš u ovom kraju

vita-brevis

19.01.2014. 08:19

"- Ja sam autor „Babe“, najgledanije TV serije i najgledanijeg programa ikada u Srbiji. „Ravna gora“ je ubedljivo najgledanija TV serija"... G. Bajiću, u kategoriji u kojoj se Vi takmičite, ubedljivo vodi Ekrem Jevrić! Mada, ako 'vako nastavite...

Dejan

19.01.2014. 08:38

Činjenica je da je Samardžić iz Brusa( to je verovatno trebalo da bude nešto loše) ostrašćen, nije istoričar i svoj hobi je pretvorio u posao, ali isti taj Samaržić o ovoj temi sa sve slikama Ravnogoskog pokreta i ostalim četnicima izdaje u knjigama, svojim novinama, daje interviju koliko ja znam od kraja 80-tih i zbog toga je sigurno u svom životu imao problema, a drugoj strani imamo čoveka Bajića koji je 80-tih snimao komunističke filmove kao "Partizanska eskadrila" pa ono smeće "Sekula"

Stefan Perovic

19.01.2014. 08:49

Istorija se ponavlja,mi opet odosmo u chetnike...ha,ha....od toliko idola,mi se njih uvatili,koji su ratovali zajedno i sa komunistima i sa ustashama i sa nacistima i ubijali Srbe.....Pravi heroji u Srbiji nikoga ne interesuju...Nije ni chudo sto nestajemo kao narod...

boško

19.01.2014. 08:54

Gospodine Bajiću,Vašu seriju Selo gori,a baba se češlja,rado sam gledao,čak i u repriznim terminima,ali Ravnu Goru,ne zbog istorijskih činjenica ili bilo čega drugog,nisam mogao do kraja da gledam,brate neinteresantna je i razvodnjena,sve što sam video u ovih 10 epizoda moglo je da stane u jednu,malo dinamičniju... itd itd,jednostavno se ne lepi za dušu.

laki

19.01.2014. 08:57

!. Serija "zabrinjava" Zagreb i Dedinje. 2. Staljin se nigde ne spominje a on je bio alfa i omega nasih revolucionara. 3. Prvih 100 dana rata komunisti su doziveli kao slobodu jer je srusena monarhija i dosli saveznici nemci (pakt Ribentrop-Molotov). 4. Draza je uveliko bio u sumi kada je Hitler iznenadio scetski proletarijat. 5. Direktive iz Moskve stigle su tek pocetkom jula kada je zauzet stav da se sabotazama pomaze borba Sovjetskog Saveza. i sprovodi revolucija. Gosn bajicu, to je istina.

laki

19.01.2014. 09:07

Bez Arsa Jovanovica ali i subordinacije Moskva-KPJ, takodje nema istine. Bez istine oslobodjene ideoloskih oblandi ("Dedinje") i strateskih oblandi (Zagreb), nema pravog posla. Medjutim, ovo je veliki iskorak. Suva i surova istina najbolji je sedativ za D i Zg (oduvek su imali iste strateske ciljeve).

radosav petković

19.01.2014. 09:32

draža je bio general srpske vojske a četnici koji su počinili strašne zločine toje strašno prikazivati ih kao oslobodioce i mnogo dobre ljude nemorate čitati šta je oisao tito i komunistička partija već pitajte stariji narod koji nisu bili ni za jedne jednostavno bili smo okupirani od fašista i neko je morao braniti zemlju a ne sarađivati sa okupatorom i general draža se zakleo da će braniti otadžbino od okupatora.

visnja

19.01.2014. 09:45

Sreca je sto postoji daljinski i mnogo TV kanala, inace bilo bi zlo. Uporedjivati sebe i Van Goga je degutantno. Strasno. Podseca me na "oslobadjanje" radnicke klase od sredstava za rad i dovodjenja gazde, "koji ce znati da ceni rad" tako da smo danas sirotinja a ne radnici.

gandra

19.01.2014. 09:46

sve u svemu , ocekivao sam puno vise . ovo je tvoj fijasko i nepismeno delo !!!!!!!!!!!!!!

Dejan

19.01.2014. 09:54

Nisam partizan , nisam cetnik, istoricar, fanatik, politicar, istoricar i itd i itd. Gledalac sam i kao takvom serija Ravna predstavlja samo jako lose uradjen posao. "Brzo, sporo, dosadno, umetnicka sloboda, dinamika, razvuceno, strucnjaci, nestrucnjaci" pusti sve to Radose. Jednostavno - lose. A na kritike odgovarati kritikom kriticara - Radose, to je jadno. Naravno do tvog enormnog ega nista nece dopreti, po tom si pitanju nedohvatljiv. Ali ostaje zrno graska da te zulja - lose, lose, lose.

nesa

19.01.2014. 10:01

Gospodo u otadzbini koliko mogu da vidim iz komentara nesvdja vam se ravna gora ,ako je tako vi gledajte farmu ,farma je za stoku i cobane uzivajte u bisreima ekrema i u otpisanima komunjare.A sto se tice nastavka serije skupice se pare u emigraciji kao i dosada za kralja i otadzbinu ziv je Draza umro nije dok je srba i Srbije.

sima

19.01.2014. 13:58

@nesa - Neso to sto skupite u dijaspori posaljite vuku draskovicu i on je cetnik treba i on da zivi neznam sta reci o junacima koji saradjivase sa okupatorom

seljak LA

19.01.2014. 10:25

Vi preziveste jos jedan rat, a tek objavljujete neke istine od pre 70 godina dakle treba da sacekamo jos 70 za ovaj rat.Pouka; Srbin uvek kasno pali. Ah da, kralju se ispraznili sanduci pa bi da se vrati. Od ovih novokomponovanih haracha(politicara) boga mi ne verujem da ce se nakupiti meda- Ma imam na dusi puno toga, ali za koga.

Lidija i Predrag Romic

19.01.2014. 10:48

@ - Ispred nas iz 53. koji smo ucili istoriju samo iz jednog ugla, cestitamo Radosu na izvanrednoj seriji i podrzavamo ga u nastojanjima da ovaj ogronni posao izvede do kraja.

jovan

19.01.2014. 11:19

ne, ne skrecite temu Bajicu. Ostavimo se sada ideologa. Osnovna tema za pricu je vasa dozlaboga netalentovana rezija, dosadna serija u kojoj se gotovo nista ne dogadja, u kojoj je najveca drama izgovaranje recenice "Gospodine potpukovnice". razvuceno, razvodnjeno, prepuno marginalija. I rezume se, aljkav scenarijski rukopis i obilje faktografskih gresaka. To se mora javno reci.. kakva ideologija, kakvi bakraci...

Srbistanac

19.01.2014. 11:23

Znaci zakornjacene komunjare ne mogu da oproste sto se neko usudio da progovori van njihovih sablona, pa se sada hvataju za slamke, te je sporo, te ono brdo je 15mm nize nego u stvarnosti, bla, bla, bla. Partizanski filmovi su vrveli od realnosti, ubilo se.

Хелм

19.01.2014. 13:44

@Srbistanac - Не знам на које комунисте мислите, можда сте мислили на Бајића који је своје комунистичко одијело камуфлирао новим "демократским" рухом!? Бајић је глумио у комунистичким филмовима као што је "Партизанска ескрадила"! Није проблем његова глума у пропагандне комунистичке сврхе то је на крају крајева његова ствар и лични избор али је проблем што у реалном свијету глуми сценаристу, редитеља ...!

Zika

19.01.2014. 12:00

Gospodine Bajicu, odusevljen sam serijom i molim vas nemojte se puno obazirati na ,,pametnjakovice,, jer ih je Srbija nazalost puna.Skoro nista se u Srbiji nije promenilo a na zalost i nece skoro jer se u Srbiji i dalje ponasamo po onoj srpskoj ,, Jedan radi dva rukovode tri pametuje,, a suflera koliko hoces. Kome se ,,Ravna gora ,, ne svidja neka gleda ,,Farmu,,

Sanja

19.01.2014. 12:00

Toliko su se dali u analiziranje snimanja i trosili se na svaki detalj, sve trazeci da vide - sta ? - Neku golu zadnjicu , jer je i to Rados "morao" da prikaze, jer bi samo tako serija bila "autenticna" .... Zato sto svi znamo da je to bila realnost u tom ratu - mozda ne u drugima ... ali posto je ovaj stavljen pod lupu, to je bilo obavezno !

mile

19.01.2014. 12:19

Procerdane pare u nista. U stvari, nije u nista. Koliko vidim, u porodicu Bajic. U Radosa, sina, cerku, zeta. Opa Bato ala ste se omrsili. Da li neko u ovoj zemlji to kontrolise? Ko je koliko para od serije uzeo? Kolika je njena realna cena? Evo i ja mogu da budem i reziser i scenarista. Mogu i familiju da ukljucim u ovaj poslovno novcani projekat. Samo mi RTS pare dajte !

Gogsy

19.01.2014. 12:38

Kaze Bajic za Milosava Samardzica da je "Hobi istoricar" iz Brusa i da veze nema sa istorijom jer je .."covek ekonomista" - sto je tacno btw. A ja pitam Bajica koji si ti to autor i reditelj? Gde si to ti pre rezirao i gde si izucio skole za to? Glumacki domet znamo : nazovi film "Sekula i njegove zene". Tzv rediteljski domet takodje znamo : "Selo gori a baba se ceslja".. Sekula, kamo lepe srece da si konsultovao Samardzica za Ravnu Goru

Mihailo Krunić

19.01.2014. 12:39

Ne ulazim u istorijsku istinu, jer se još uvek tumači na različite načine, a i samo vreme dešavanja u prošlosti od 1941. do 1945. nije prikazano. Reći ću šta mi se ne dopada sa aspekta filmske umetnosti. Suviše razvučeni dijalozi, mnogo krupnih kadrova koji nisu bili potrebni, a čini mi se da se sve to dešava u malo naseljemim prostorima. Dokumentarni snimci su zadovoljavajuće ukomponovani u filmsku strukturu.

тоша

19.01.2014. 12:44

А и ви из Новости постављате свакаква питања на која и сами знате одговор. Па како Тито да дигне устанак у НДХ, тј. у Сплиту и Осијеку када је већина Хрвата желела пропаст Југославије... То нисте морали ни питати.

Dule

19.01.2014. 13:08

"Dražu sam prikazao kao normalnog čoveka i patriotu". Cuj, "patriota" koji je po nemackim izvorima, jos od kraja 1941. saradjivao sa njima. Vec mi je muka od tih "mirenja i uklanjanja raskola" u srpskom narodu. Voleo bih, ali ne ide pa ne ide.

iz glave

19.01.2014. 14:03

по Бајићу (и многим Србима жељним братства и јединства са нашим вековним непријатељима) правда је на пола пута између лажи и истине. Бранећи се уметничком слободом није приказао злочине Немаца и усташа, издајство антијугословена и Влади и војсци свео на оронулог пуковника, али је зато Србе частио да су први почели да кољу и силују сами себе. Тито је наравно увек као манекен, чак и на свим сликама из шуме до 45.

Конзервативни сељак

19.01.2014. 14:09

Наташа Кандић је изјавила да је задовољна "Равном Гором" одакле право вама националистима и комунистима да критикујете Радоша Бајића и његов труд!?

Prava Opozicija

19.01.2014. 16:12

Serija je od velike većine željno čekana i nikako nije dočekana na nož. Jednostavno si Bajiću uprskao stvar. Napravio si nešto izmedju "baba se češlja" i "Žikine šarenice" Negledljivo, dosadno, sa dijalozima seljaka izraza lica pećinskih ljudi itd itd. Uopšte mi nije jasno šta si ti imao u planu da snimiš.

General.

19.01.2014. 17:59

Odgledao svih 10 epizoda. Ono sto znam o tom period iz razlicitih izvora koji su iz blizine Gen. Mihailovica moze se reci da je manje vise sve blizu onoga sto sam i ranije vec procitao. Van Gogh i zuta, ovo mi se Radose dopalo. To jos uvek ne znaci da si ti Van Gogh. Tih deset epizoda je moglo slobodno da stane u 4 solidne epizode. Gledati majora Acu 5 minuta u spavacoj sobi ,kako ga boli noga, samo po sebi nije ni malo Van Gogh-ovski. Ona sena silovanja je nategnuta i dosta lose postavljena.

Verifikator

19.01.2014. 20:17

@General. - Lepo je da su Bajicu pricali o Van Gogu ali je steta sto mu nisu spomenuli brzinu kojom je Van Gog slikao. Ne samo da ne zna nista o filmu, Bajic ne zna nista ni o slikarstvu. Gori primer nije mogao da izabere.

Realista

19.01.2014. 19:21

U jednoj od nasih najboljih istorijskih serija "Vuk Karadzic" je u 16 epizoda prikazano vise od pola veka srpske borbe za slobodu i prosvecenost.Prikazane su istorijske licnosti , okolnosti , politicke i druge spletke, nase medjusobne svadje i sukobi. A sta je ovaj prikazao za 10 epizoda? I jos kaze da jepotrebno 50 do 60 epizoda da se "sve iskaze" . Rat trajao 4 godine a on bi 5 godina da nam emeituje seriju?! Samo u Srbiji postoji takva "logika"!

Dejan

20.01.2014. 08:12

@Realista - Tako je, ja često gledam seriju Vuk Karadžić i stvarno je serija zakon i svašta samo u jednoj epizodi se moglo čuti, videti, osetiti, i čini me se da Bajić baš planira da seriju Ravna gora pušta jedno 5 godina kao i Selo gora, a čini mi se da mu je glavni pokretač novac, i igra na kartu emocije srpskog naroda kao ovde tako i preko kao recimo u Čikagu gde je imao pompezan nastup sa sve teatralošću, mislim da nije uopšte iskren...

Sydneysider

19.01.2014. 21:55

Sta, od jednog rezisera ocekujete da od gubitnickog pokreta napravi glavnog u borbi protiv fasizma. Mnogo ocekujete, tesko ce to jer se ne moze protiv cinjenica. Kad bi uspelo, Srbija bi bila patuljak u borbi protiv fasizma sa doktrinom 'treba cekati da veliki to obave" a mi bi na kraju kao onaj Crnogorac iz vica kad je isekao mrtvog agu. Hahaha

dinarac

19.01.2014. 23:56

Svima je poznato da je hitler napao staljina 22.juna 1941.Bajić u "Ravnoj Gori"prikazuje streljanje komunista od strane nacista u maju 1941.,što jednostavno Ne odgovara Istini jer su oni u to vreme bili Saveznici.Ništa o pružanju otpora tokom bombardovanja i prvih napada(naši oficiri sve sami pijanci).itd.,itd.

Утеривач

05.08.2014. 12:59

@dinarac - Нису били домаћи комунисти с Немцима већ их Немци нису прогањали , што се мења преко ноћи нападом на СССР. Уговор СССР и Немачке о ненапдању не значи и савезништво. Договор четника и Немаца о заједничкој борби против комуниста је ваљда савезништво?Претходни покушај савезништва четника и партизана о борби против окупатора је пропао због идеолошких разлика, а четници су се касније изјаснили да им је борба против "комунизма" важнија од борбе против окупације. За рад историјске истине...

Stevan

23.01.2014. 19:55

Neću da gledam više ni partizane ni četnike.Dosta mi je od svih njih.60 godina slušam sada mi već zuji u ušima.