Hrvati o Ravnoj gori: Srbi pričaju da smo mi izdali Jugoslaviju!

Novosti online

14. 01. 2014. u 17:24

Prema Polimcu Draža Mihailović (glumi ga Nebojša Glogovac) prikazan je kao mudar vojskovođa, ali koji ima “divlje i neposlušne pristalice”

U recenziji serije “Ravna gora” u zagrebačkom “Jutarnjem listu”, novinar Nenad Polimac konstatuje kako nema ni naznake da se razume zašto Hrvati i Slovenci nisu voleli Kraljevinu Jugoslaviju.

Kako se zove ova planina?

- Ne znaš?

- Ne znam.

- Svi Srbi će da nauče kako se zove. Ravna gora!

Dijalog dvojice važnih likova koji su se priključili pokretu pukovnika Draže Mihailovića uvod je u završnicu serije “Ravna gora”, emitovanu u deset epizoda proteklih dva i po meseca na prvom programu Radiotelevizije Srbije, nedeljom u osam uveče.

U članku je izneto i kako su mlađi gledaoci imali problema da razumeju seriju i istorijske likove kao i da scenarista Radoš Bajić osim vizelnog pristupa, nije uradio bogznašta.

Nakon opisane finalne scene u poslednjoj, 10. epizodi, koja je emitovana u nedelju, kada Draža Mihailović sa svojim sledbenicima stiže na Ravnu goru, autor zaključuje da serija ima “agresivno srpsku optiku”.

- Iz opisanog finala moglo bi se zaključiti kako je serija scenariste i reditelja Radoša Bajića zapravo – kako se i najavljivalo – orgijanje srpskog nacionalizma, koji bi zbivanja u Drugom svetskom ratu hteo da predstaviti iz drugačije vizure, ali ako ste pažljivo pogledali svih deset epizoda, to je samo delimično tačno. Nesumnjivo, “Ravna gora” ima agresivno srpsku optiku (vizuru). Kraljevina Jugoslavija se raspala – kako se u jednoj epizodi eksplicitno kaže – zbog izdaje Hrvatske, Dalmacije i Slovenije. Hrvati su, uzgred, glavni negativci u seriji – piše u članku u zagrebačkom listu.

Prema Polimcu Draža Mihailović (glumi ga Nebojša Glogovac) prikazan je kao mudar vojskovođa, ali koji ima “divlje i neposlušne pristalice”, kralj Petar Drugi (Đorđe Živadinović) je napaćeni mladi monarh, koji se našao u za njega preteškoj situaciji i morao je protiv volje da napusti domovinu, dok je Josip Broz (Dragan Bjelogrlić) predstavljen kao “veliki šminker i ženskaroš”, kojiu poslednjoj epizodi “realizuje svoj cilj, a to je ljubavna veza sa sledbenicom Davorjankom Paunović (Milena Jakšić)”.

- Mlađi gledaoci teško će se snaći u seriji “Ravna gora”. Još će nekako i shvatiti da je Milan Aćimović (Ljubiša Milišić) šef prve marionetske vlade koju su u Beogradu uspostavili Nemci, ali ko je taj Milan Nedić (Feđa Stojanović), koji je u kućnom pritvoru i diskretno se udvara svojoj snaji, uzaludno pokušavajući da izdejstvuje ishoditi prijem kod Aćimovića? Ako potraže odgovore na srpskoj Vikipediji, neće dobiti informacije koje su u skladu sa Bajićevim gledanjem, jer tamo ne idolizuju ratne zločince kao što je slučaj na hrvatskoj Wikipediji. Sa igranim delovima u kojima su protagonisti fiktivni likovi nema većih problema, ali čim se uplete istorija, teže je snaći se: verovatno zato ciljna publika svakog televizijskog kanala, ona koja najviše kupuje i troši, nije baš luda za “Ravnom gorom” – zaključuje autor članka.

O tome kako je Radoš Bajić uradio posao takođe nema mnogo pohvala. Konstatuje se da je to povremeno na višem nivou od serije “Miris kiše na Balkanu” Ljubiše Samardžića, ali da to nije konstanta, kao i da su pojedine scene akcija predvidljive (na primer, epizoda u kojoj je prikazan pokušaj silovanja mlade seljanke)…

Što se tiče glumaca, za Glogovca je konstatovano da je bio harizmatičan, što se od njega i tražilo, dok je Bjelogrlić prvi glumac koji je Tita uspeo da predstavi kao karakter.

- Još da nije nespretnog natucanja hrvatskog (odnosno one jezičke varijante kojom je taj govorio) bila bi to najbolja uloga u seriji – ocenio Polimac.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (102)

Jabre

14.01.2014. 17:43

За Хрвате је све осим "Србе на врбе" бујање српског национализма и лаж. Кога брига шта ти мали пацови мисле ? Више ме занима шта мисле неки из Замбије него потомци усташа.

Mis_Pigi

14.01.2014. 17:45

сувише ово велики залогај или ти пројекат за данашње усијане главе

amigo

14.01.2014. 17:50

sako mali, sijo mi ga djura...tako je najlakse opisati hrvatskog spisatelja koji opisuje ,seriju ravna gora...takodje stoji i to da serija i nije neki ''hit''i da rados bajic mozda i ne moze bolje...kriticar iz hrvatske nek se upita zasto nije u hrvatskoj uradjena slicna serija jer tamo ocito nema dvojbe,svi su zdusno na jednoj strani,izvite,a tito ,smeta mu sto ne govori tecno novogovoir,pa covek je vise boravio po zatvorima i drugim zemljama nego kod svoje kuce..dobro je da je neko poceo,..itd

Гоца СЗ

14.01.2014. 17:53

Онај, чији су сународници радосно посипали цвећем нацистичке окупаторе кад су ушли у Хрватску, чуди се што "Srbi pričaju" да су Хрвати издали Југославију?

Filip

14.01.2014. 19:48

@Гоца СЗ - Draza je Americki heroj, odlikovan od predsednika SADa, da su cetnici pobedili mi bi smo odavno bili u EU i NATO paktu.

SFB

14.01.2014. 20:34

@Гоца СЗ - Ja imam i forografije tog zasipanja cvecem fasistickih trupa, skinute sa interneta i sacuvane jer kako su ovi poceli da brisu svoju krvavu i zlocinacku istoriju posklanjace i sve fotografije sa interneta.

Стефан Зоран

14.01.2014. 21:51

@Гоца СЗ - Пронађи и сачувај и документарне ФИЛМСКЕ записе о дочеку нациста у престоници НДХ. Јер, у праву си, уклањају се сведочанства о историји Балкана чије је "ревидирање" у току. Као у филму (и серији) "Планета мајмуна"!

Krivci

15.01.2014. 13:02

@Гоца СЗ - Čuda mi,ta u arhivi imate koliko hoćete snimaka i fotki o NDH.Toliko i knjiga napisano sa dokumentacijama i fotkama.uvijek je neko nekoga obasipao cvijećem a netko pljuvo.

Aja

14.01.2014. 18:00

Наравно да сте је издали и то не једном, већ два пута. Сада сте поново у Аустроугарској, али брзо ће вам досадити. Знамо вас дуго и добро.

Стефан Зоран

14.01.2014. 22:08

@Aja - Мислиш? Заборавио си да у Србији још живи дух 27. марта, 28. јуна... Можда зато и не знамо шта се дешава у преговорима са новом "тамницом народа"? И запамти, ми смо луд народ кад нам дозлогрди, иако смо бескрајно стрпљиви. Зато нас оставите на миру и "уживајте" у својој плаво-жутој монархији.

naranca

15.01.2014. 23:20

@Aja - @replika Isto je tako blizu od ulaska u Eurupu ,koliko je blizu ulasku u Austro-Ugarsku.Kaj ne?

čiča

14.01.2014. 18:24

Kao i njihove gazde Nemci i oni bi da svoje zločine pripišu drugima, i svoju izdaju da pripišu drugima . Ali ako se pogleda sa njihove strane lako će se videti da Srbi nisu pristali da budu švapske sluge,dakle izdali su njihov ideal, što je i onda i sada cilj svakog hrvata

Snouden

14.01.2014. 19:08

@Đani - Ako su cetnici fasisti, onda su to i tvoje gazde, ameri posto je draza nosilac najveceg americkog ordena koji mu je posthumno dodelio Truman. Pa ti sada vidi ko su bili fasisti (i koji su to ostali i do dana danasnjeg)

Паланчанка

14.01.2014. 23:17

@Đani - Наравно да није. Сем ако у "цео свет" не убрајаш ову нову, велику европску "монархију" са њеном прекоокеанском савезницом. И десетинама острвских државица у којима никад нису чули ни за Србију ни за твоју Хрватску и Албанију.

naranca

16.01.2014. 01:27

@Đani - @replika Ma jeste ,ali se zato vama cijeli svijet divi.Vi ste zavist covjecanstva.

NS

14.01.2014. 18:42

Strasno dokle ide licemernost tog naroda, misim na Hrvate naravno.. Pa svi znaju da su oni bili sto se kaze zmija u njedrima svake Jugoslavije i samo cekali trenutak da nam zabiju noz u ledja !! e sad sto smo im to dozvolili to je druga prica...

Душан

14.01.2014. 18:52

серија обилује историјским нетачностима...и подвалама..а на рачун комуниста и радост усташа.Што ли се они буне?Опет је, али овај пут српски режисер Радош Б(ул)ајић, снимио фалсификат. И задња сцена, где се вијори застава...види се натпис "za kralja i otađbinu". Овај свети, српски завет је Радош Б.извезао латиницом.Мучно......Да је истине и правде, кукали би хрвати на ову серију из свих медија..Овако, знају да била преблага према њима и на њиховој страни...

Divos

14.01.2014. 19:48

@Душан - Мислим Душане да си престрог у оцени. Серија обрађује критичан период април-мај 41, раније мало обрађиван, тешко да се може оспорити и један догађај приказан у серији. Режисер је приказао личности по својој замисли, али серија мора бити занимљива и за гледање.Иначе, у праву си, већ пол.априла почиње рад комплекс логора смрти Јадовно, а крајем априла догађају се усташки покољи Срба у околини Бјеловара и Б.Дубице, убрзо и у другим дел.НДХ, али серија се бави ипак догађајима у ист.Босни и Србији

Нешко

14.01.2014. 19:53

@Душан - Помаже Бог,брате Душане,само сам хтео да ти кажем да је оригинална застава 41.пука заиста имала латинични натпис са те стране,а са друге ћирилични,што се осталог тиче, слажем се са тобом.

zvezdas-BRE

15.01.2014. 04:03

@Душан - Ima puno netacnosti sto se tice serije. Evo, u jednoj epizodi koja opisuje vreme iz aprila 1941. dok se vojska JVuO odmarala u selu, prilazi major Stankovic seljaku i seljak mu kaze da je pre neki dan prolazila u tom kraju nekakva vojska Koste Pecanca i da je svu stoku i sve uzimala od seljaka i naroda. A Cetnici Koste Pecanca koji su od prvog dana bili na strani Nemaca i kvislinske vlade su oformljeni tek na Vidovdan 28. juna 1941. godine, sto se moze proveriti lako.

Milutin

15.01.2014. 07:44

@Душан - Могуће су грешке и оне се дешавају и тамо где је ангажовано доста историчара, јер сваки човек види из свога угла. Не треба бити нестрпљив јер комунисти су снимили на хиљаде филмова, смећа, и опет су били радо гледани! Филм `Битка на Неретви` служи за пример како не треба снимати филмове. Са одушевљењем је гледан Бата у `Валтер брани Сарајево` а филм је говорио о човеку који је био и погинуо као усташа, али је проглашен за народног хероја а незна се ни где је тачно рођен!

Divos

14.01.2014. 19:12

Ово је одлична серија. Редитељ Бајић није упао у замку да се постави навијачки и да фаворизује једну идеологију (како се неки навикли код ове теме) већ непристрано приказује личности и догађаје, бави се и судбинама обичних људи и моралним дилемама главних јунака, уз одличне дијалогеХрвати су приказани из перцепције неких јунака у серији, а кад су већ запенили, неби било лоше урадити серије о логорима смрти Јадовно и Јасеновац, чисто да их се подсети на "славне епизоде" из њихове повијести

Душан

14.01.2014. 19:23

@Divos - Кажеш, није упао у замку...Тачно..он је замку поставио и многи су се као и ти ухватили у њу....Први фалсификат: од почетка рата до напада на Русију комунисти су сарађивали са немцима и радили за њих..није било њиховог прогона, а камо ли стрељања...У Планиници и околним селима је била само једна кућа са комунистима и сво време су били скромни и нису агитовали..Учитељ није постојао, већ учитељица, мајор Палошевић на путу ка Равној гори никад није прошао кроз Планиницу..итд..

Душан

14.01.2014. 19:46

@Divos - Кажеш, није упао у замку...Тачно..он је замку поставио и многи су се као и ти ухватили у њу....Први фалсификат: од почетка рата до напада на Русију комунисти су сарађивали са немцима и радили за њих..није било њиховог прогона, а камо ли стрељања...У Планиници и околним селима је била само једна кућа са комунистима и сво време су били скромни и нису агитовали..Учитељ није постојао, већ учитељица, мајор Палошевић на путу ка Равној гори никад није прошао кроз Планиницу..итд.колико хоћеш фалсификата

Стефан Зоран

14.01.2014. 21:27

@Divos - Већ постоје такви филмови. Лордан Зафрановић је снимио филм "Крв и пепео Јасеновца", због чега је био оштро нападан, јер филм "нарушава братство и јединство југословенских народа". А по доласку Туђмана на власт претила му је и ликвидација (и због започетог филма о злогласном Артуковићу), па је 1991. пребегао у Праг. У Србији се слични документарни филмови чак и сада избегавају, а промовишу се играни (!) филмови који приказују Србе као највеће злочинце...

Aleksa

15.01.2014. 12:11

@Divos - Dušane, da li možete da navedete izvor podataka da bi i ostali znali o čemu je reč?Hvala!

naranca

15.01.2014. 12:41

@Divos - @alexa Ma nije to Dusan to je Miloslav Samardzic po pseudonimom:)

Slavko

14.01.2014. 19:12

Polimac, to bese srpsko prezime iz okoline Petrinje, zar ne?Steta sto gospodin Polimac nije procitao nesto vise od slobodne enciklopedije Vikipedije gde je svacija verzija istina i gde je istina relativizovana do krajnjih granica.Da jeste naucio bi da je Cica bio oficir-gentlamen, skolovan u Francuskoj i svetskim metropolama. Na zalost sa jako izrazenom Jugoslovenskom idejom ali da je preziveo mislim da bi ju je potpuno odbacio.

Bojan @@

14.01.2014. 19:13

TO JE APSOLUTNO TACNO ! I TO DVA PUTA U ISTORIJI ! Samo budala moze da razbije drzavu koja ima godisnje progres od 4 do 6 % godisnje rast BDp-a...Onako prosperitetnu u ekonomskom smislu zemlju da razbijete,i to zato sto vam je neko obecao da cete ziveti bolje ako imate svoju zastavu,grb i himnu.E pa znate sta,mozda i zasluzujete da ovo sto vam se desilo.Da preturate po kontejnerima.Dok vam elita pliva u parama,zasluzujete da patite,zaduzili ste cukun unuke.Prodajte ostrva,puteve.Imate himnu

zoran

14.01.2014. 19:42

Hrvati, niko ozbiljan ne misli da je ovo neka vrhunska serija. Zapravo, tesko ko bi se mogao setiti da je nesto gore, u skorijoj istoriji, napravljeno. Serija je negledljiva, tako da ne brinite se mnogo.

Branko

14.01.2014. 20:10

Mogao je Dražu ga glumi i Džon Vejn, ostao bi samo nainvna, nevina i bezazlena "francuska sobarica".

AlexKg

14.01.2014. 20:31

Novinar Nenad Polimac ,a i drugi njegovi istomisljenici neka procita klnjige autora Velimira Terzica, Slom Kraljevine Jugoslavije 1941, knjiga 1 i 2, Aprilski rat, Jugoslovenska Armija u Aprilskom ratu...

mikateki

15.01.2014. 09:03

@AlexKg - Zašto bi mi čitali knjige pod naslovom "Aprilski .........." , u kojima Vi imate svoju istinu i pravdu . Vjerovatno da svoje stavove i ideje kreiramo na osnovu vaših promišljanja i tvrdnji . Redovito srpski akademici i povjesničari objave knjige o nacionalističkoj velikosrpskoj ideologiji , a na osnovu toga vi tvrdite da je to sve istina i nas uvjeravate godinama da smo i mi narod "Nebeske Srbije ". Vi pročitajte "Povijest Hrvatske" Dragutina Pavličevića.Lijepi pozdrav !

AlexKg

15.01.2014. 10:37

@AlexKg - Dragutin Pavličević nije ucestvovao u vasoj Hrvatskoj povjest dok je Velimir Terzic bio direktni ucesnik Aprilskog rata kao oficir Kraljevine Jugoslavije. Vasa povjest nije vasa vec plod vase maste sta bi bili kad bi bili... Malo se edukujte po Beckim arhivima, Vatikanu, Kongresnoj biblioteci...Posaljite tamo vase istoricare pa ce te videti da ono o cemu vasi historicari pricaju nema veze sa vezom... Polako pa ce vam Italijani zakucati na vrata...

Aleksa

15.01.2014. 11:49

@AlexKg - Pa i jeste! Samo treba da ubedite Vatikan da vam otkrije činjenice.A što se tiče knjige koju si pomenuo, od kad je sveta i veka, nije viđena veća glupost koja se zove knjigom, a predstavlja neverovatne iznesene teze kojom se između ostalog "pojeftinjuju" zločini u NDH, i u koju niko ni kod vas ne veruje.

mikateki

15.01.2014. 12:49

@AlexKg - Kao i Vama Bugari ,Mađari i Albanci , Vašta mašta je Velika Srbija ! "Moj kutak mašte je zaključano carstvo mojih snova, a ključeve imam samo ja i niko više ". Pogodi tko je to maštao ? Vatikan ništa ne trebamo tražit ni pitati sve nam je dostupno .

Gile

14.01.2014. 20:46

Da li uopste treba komentarisati ovo smece koje nazivaju istorijskom serijom?Ravna Gora a rados se ceslja!!Vidi se da je Bajic zavrsio komunisticku skolu glume!

Kajzer Soze

14.01.2014. 20:54

Sada pamet u glavu braco Srbi, da se istorija ne ponovi. Ovi Hrvati ne mogu bez nas,more sikter vise od nas, 2 puta ste nas izdali daleka vam je zemlja.Propali ste sad bi da se vrate opet,javnost im je podeljena,a gradjani razocarani EU i boljim zivotom.To vam je sad, 91' ste drugacije razmisljali.Zivela Srbija!!

vita_brevis

15.01.2014. 00:37

@Kajzer Soze - Naša (srpska) večita težnja da budemo "malo ravnopravniji" od drugih (u ovom slučaju Hrvata)? Ako se ne varam, Hrvatska je i ove godine ostvarila prihod od turizma, negde oko 7 milijardi evra? Kako bi to bilo lepo, da su ih najpre prosledili u Beograd? (Kao što je to slučaj sa Vojvodinom, pa im se velikodušno vrati 7 %).

Aleksa

15.01.2014. 11:29

@Kajzer Soze - Nemaš ti pojma o onome šta komentarišeš!Nažalost, to ti ne daje ni malo stida da ispadneš kao što jesi...

naranca

15.01.2014. 12:36

@Kajzer Soze - @vitabrevisRealna procjena je ispod 3m.I sve to ide u Zg.Dalmatinci kazu "Da nam ZG daje polovicu koliko nam je BGD nekada davao mi bi cvitali"

Усамљени вук

14.01.2014. 20:57

Овде треба само сложити датуме и све је јасно . Немачки напад на Југославију - 6.април 1941.Оснивање НДХ 10 април 1941.( ето ко је издао и ко се тако брзо , под Немцима, организовао) . Устанак на Равној гори 13. мај 1941. А комунисти су у савезу са нацистичком Немачком до 22 јуна 1941. када су Немци напали СССР а Стаљин тек онда наређује напад на Немце што ови и извршавају 7.јула 1941. али нападом на српске жандарме .

Душан

14.01.2014. 21:26

@Усамљени вук - Тако је Вуче, осим што нам се подмеће као датум устанка на Равној гори 13.мај. Међутим то се стварно десило 11.маја 1941. године.Не бих знао зашто...

naranca

15.01.2014. 12:28

@Усамљени вук - @usamljenivuk A koga su to komunisti trebali da napadaju 41??? Hermana Geringa?Zapovednika Lutfafe.ili Gering ili nista.Pa i na Drazu su pucali zandarmi(Ep8?)I da su Cetnici izveli takticki manevar "gonjenje" umesto "bezanje" i oni bi ubili Srbina tj zandara.

Усамљени вук

15.01.2014. 14:49

@Усамљени вук - @naranča - Први слободни град у окупираној Европи је био Лозница.Битка за Лозницу се одиграла 31, августа 1941. у току устанка ( Равногорског ) када су Четници Веселина Мисете ослободили Лозницу од Немаца.

naranca

15.01.2014. 23:14

@Усамљени вук - @usamljenivuk.Loznica je veliki grad.Mora da je izginulo mnogo Nemaca i Cetnika.Jel znas koliko?Takodje sigurno su bile i represalije (100 za1),kao u KG i Kraljevu?Izgleda da je Draza tada promenio ,dotadasnje misljenje,o Cekanju.Reci nam nesto vise.

Усамљени вук

16.01.2014. 00:23

@Усамљени вук - @naranca-Много података о овом боју ћеш добити ако на Vikipediji - slobodnoj enciklopediji откуцаш " Битка за Лозницу 1941.

naranca

16.01.2014. 01:20

@Усамљени вук - @usamljenivuk Pogledao sam i na Engleskoj.Pise "Cetnici se pridruzuju ustanku"!!!Pominju neku Valjevsku Kamenicu koju su oslobodili partizani 22 jula 1941.A to je ranije od 31 avgusta 1941.Znam da su saradjivali u pocetku.I to je Cicina tragedija.Uplasio se i postao politicar umesto da ostane vojnik.Ako nista drugo bar se nije rukovao sa Hitlerom za TV.

Усамљени вук

16.01.2014. 20:58

@Усамљени вук - @naranca - Лепо те молим , да ми пошаљеш линк за битку за Ваљевску Каменицу,јер сам покушавао да нађем и нисам нашао.Према ономе што ја знам то се није ни догодило јер комунисти нису ослободили од Немаца ни један град до 1944, тј до доласка Црвене армије.

zoks

14.01.2014. 21:16

Ko?Hrvati izdali Jugoslaviju?Ma ajte molim vas nisu to bili Hrvati nego Busmani su docekali Hitlera sa cvecem u Zagrebu,Busmani proglasili ND(H)Busmaniju,Busmanin Mesic rekao "moj posao je zavrsen Jugoslavije nema"!Ma gde ce to Hrvati!

Tина

14.01.2014. 21:21

Серија је одлична, бави се људским дилемама у датом времену, Дража /Небојша/ је супер лик, а и Александар Мишић је одличан. Мислим да је серија чак блага према партизанима, али одобравам то, јер њима ће, на жалост, бити потребно још много времена да схвате где су погрешили.

Branko

14.01.2014. 22:29

@Tина - Posebno bi bilo zanimljivo videti epizodu u kojoj A.Mišić septembra 41. sarađuje sa Nemcima, prima i gosti ih u svojoj kući, daje podatke o partizanima, bez ljudskih dilema. "Olično" - nema šta.

Tина

15.01.2014. 08:30

@Tина - Али, ништа не знаш о Александру Мишићу! То што су ти рекли партизани, је много погрешно као и већина њихових "информација"

Realista

15.01.2014. 08:45

@Tина - "Odlicna" je verovatno rec koja ni u kom slucaju ne moze da se upotrebi za ovu seriju. Razvuceno , slabi dijalozi ocajna rezija .O isorijskom kontekstu tek bi moglo da se razgovara . U svakom slucaju nema ovo mnogo veze ni sa istorijom ni sa umetnoscu. A imalo je materijala da sve bude mnogo efektnije i bolje i objektivnije.

CCCC

14.01.2014. 21:23

koliko ja znam nemci nisu odvodili hrvate u zarobljenistvo! moj pradeda je uhapsen sa ostalim vojnicima i odveden u nemacku gde je i ostavio kosti! a oni hrvati su ubijali moj narod po logorima ka zveri se izivljavali!

atlas2000

15.01.2014. 08:34

@CCCC - Moj djed je bio u zaroblje i odveden u logor! Prema tome nisi dobro informiran! Oslobodili su ga Amerikanci, kao jugoslavenski vojnik je zarobljen, Nije bio jedini koji je bio zarobljen, nauči nešto, kako reče "koliko ja znam", pa jednostavno NEMAŠ POJMA!

naranca

15.01.2014. 12:05

@CCCC - @atlas2000.uvezi CCCC.Pradeda mu je bio zarobljen a ne deda.I "tamo je ostavio kosti" -Znaci amerikanci ga nisu oslobodili.Nije bio jedini je tacno ali je tacno da su odmah pustali Slo-Cro.Ti jednostavno imas pojma.Ali slabo.

tomo

14.01.2014. 21:24

Ko nevoli EU sada moze da likuje jer gde udju hrvati to se i raspada!A sad o seriji,Rados i jeste i nije razocarao,narod je ocekivao vise i nadam se da ce to dobiti u 2 i 3 dijelu!Naj bolje u seriji je onaj dio kada komunisti ulaze u crkvu,ljube zidove iste i krste se,he,he.A tito bio je i puno gori nego sto je prikazan i nadam se da ce Bajic prikazati i klanja u komunistickoj reziji za vreme i posle rata,tada bi serija bila kompletna!

Milutin

14.01.2014. 21:30

Vazno je da je pocelo, bar nesto, da se objavljuje o JVO a doci ce i vreme pune istine! Sigurno je jedno da JVO i cetnici nisu ono sto su prikazivali komunisti a oni nisu imali prilike da prikazu svoju istinu. To sta Hrvati misle o Drazi manje je vazno jer oni nisu nikada pricali o svojim zverstvima, cak ih i umanjuju pa logore smrti pretvaraju 'radne zadruge' a picilijeva pec je bila samo da se 'radnici' ogreju.

Milan

14.01.2014. 21:31

Pre svega mislim da su svi više očekivali od ove serije. Zar je trebalo deset epizoda da Čiča stigne do Ravne gore. Serija je totalni promašaj. Kada za par godina budete reprizirali ovu seriju nemojte slučajno da je prikazujete sa ,,Ponosom".27

zakljucak

14.01.2014. 21:50

Odlicna serija. A sad da li je noko bio ucitelj ili uciteljica, ljudi ovo je drama, pa valjda moze covek da ima i umetnicke slobode

namcor

15.01.2014. 01:37

Moramo razdvojiti tri stvari. Umetnicki domet, istorijsku tacnost i naravno, komsijske reakcije nase bivse "bratstvojedinstvene brace!".Sa gledista umetnickog dometa, osim dobre glume nekoliko glumaca (i glumica), serija je na nivou budzeta koji je imala, znaci vrlo slaba. Razvucene epizode u beskraj. Mislim da bi svih 10 epizoda stalo u jedan dobar televizijski film, O istorijskoj tacnosti ne bih da se izjasnjavam dok malo ne zavirim u relevantne dokaze. A ako masovno dezerterstvo iz tadasnje..

namcor

15.01.2014. 01:40

...Jugoslovenske vojske (uglavnom Hrvata), formiranje NDH samo nekoliko dana posle pocetka rata i odusevljen docek Nemcima u Zagrebu nije izdaja, onda ne znam sta jeste. Nije dzabe Jovan Cvijic rekao za njih: " Hrvati su najhrabriji narod. Ne zato sto su junaci u boju, vec zato sto se nicega ne stide...". Amen!

tabarnac

15.01.2014. 03:00

Koga je briga to sto hrvati kazu da srpska serija zastupa agresivno srpsku optiku. A to sto mladji ne mogu da razumiju sve tu su stariji da im objasne. Zivjela Srbija.

BULDOZER

15.01.2014. 07:09

Kakav je to general koji nemoze da kontrolise svoje slijedbenike? Mozda je on bio veoma pozitivna licnost, borac svih ratova Srbije. Ali u drugom svijetskom ratu, barem po datoj seriji, je vojvodao nad bagrom a ne nad idealistima! Nikad mi nije bilo jasno kod cetnika, kako su se borili za kralja i kraljevinu, kad je ovaj (potomak crnog Djordja) stvarno kukavicno zbrisao repom pod noge! Svaka monarhija, nije vazno koja, je zulj na nogama koja se stvara od malih cipela! Dosta je sisanja naroda!

naranca

15.01.2014. 13:05

@BULDOZER - @buldozer.Dobro sada.U Lon su pobegli i drugi.Grcki i Norveski kraljevi sa vladama i Poljska vlada i Degol.....Mada je Pera morao da ostane(potomak crnog Djordjija).Kralj si i kad se gine a ne samo kad se jede i pije.Dopada mi se tvoja parola"Dosta je sisanja naroda".:)

MIroslav

15.01.2014. 07:20

Meni nije jasno kako su hrvati uopste razumeli seriju kada nije titlovana na hrvatski...

Marko Bg

15.01.2014. 07:47

Moji utisci o seriji : Prazno,bezidejno,cesto ubijajuce dosadno,precesto teatralno, i povrh svega providno i pateticno ! Obzirom na samoprozvanog reditelja,bolje nisam ni ocekivao ! Mozda je tako i bolje...da je to snimljeno kako treba, halabuka koja se pre prikazivanja serije digla,bi nastavila da postoji,sto nije dobro. Ovako ,zahvaljujuci niskom kvalitetu ,ona je nestala...

samuraj

15.01.2014. 07:51

Treba samo na stotinku pogledati neku hrvatsku seriju[toliko je dovoljno],pa da vidite kakve oni nebuloze snimaju,a sto se tice serija snimanih na osnovu nekih istorijskih cinjenica,oni samo mogu da nam zavide,jer nemaju sta da snimaju,uh pardon-ima njihov glavni lik ante pavelic.Nikada od njih nece biti ljudi..

tdex

15.01.2014. 08:01

Ne vidim sta je tu toliko nacionalisticki!!! Pa poslednjih petnaest godina je sniman veliki broj filmova hrvatskih, bosanskih i americkih filmova gde su srbi i srpski narod okarakterisani kao najveci zlocinci u dvadesetom veku. na kraju krajeva to je sloboda reditelja kako ce snimati film.

Паланчанка

15.01.2014. 21:25

@Јое - Полимци су Срби из Црне Горе. А овај је Polimec.

lali

15.01.2014. 09:21

Glogovac da se zaljubiš u njega kakav je, a dopada mi se i onaj sa crnom šubarom i kićankom, to su dva lika koja su donela sve što treba, podigli su seriju. Iako sam iz komunističke porodice, serija mi se dopada. Tito jeste bio malo teži, malo ozbiljniji muškarac nego što ga je Bjelogrlić prikazao. Sve u svemu, zaista nije loše, da shvatimo u kakvim uslovima se sve to odigravalo. A hrvatski kritičar naravno da ne razume, nemaju oni ni sposobnost, iskreno, da shvate pravu istinu.

Darijus

15.01.2014. 10:04

Uz svo dužno poštovanje prema liku i delu Bajića,ovog puta se nije pokazao,radnja je razvučena i rovita.

srki_

15.01.2014. 10:10

Čekajte, ko je stvorio NDH? Srbi ili vi!? Ko je još 1926. tražio istupanje iz Kraljevine Jugoslavije? Srbi ili vi!? Ko je u Marselju ubio Kralja Aleksandra? Srbi ili vi!? Čiji oficiri su dezertirali iz kraljevske vojske? Srpski ili vaši!? Gospdo, vi ste izdali, a ne Srbi! Vi, gospodo Hrvati niste hteli Jugoslaviju, nikada. I dan danas mislite da vam je bolje bilo u Austro-ugarskoj nego sa Srbijom. Lepše vam je bilo da budete austrijske sluge, nego ravnopravan narod sa Srbima i ostalima.

naranca

15.01.2014. 15:56

@srki_ - @ercov.A jel ti znas sta su priznali?I koliko procenata ako su priznali?Koliko znam Zvonko Vuckovic je bio Hrvat.

Podgorsky

15.01.2014. 10:11

Zar se zaista ocekivalo nesto dobro od nekoga ko je kreator one smor serije "Selo gori a ..."? Pa tamo ni vrhunski glumci, ako zanemarimo one jadne naturscike, nisu uspevali bar malo da pomognu da serija bude podnosljiva.

MurtaK

15.01.2014. 10:20

Ni tada Kralj i Rezim nisu ni pitali narod a vojvode slusali,lakomost pa to ti je?

Deki

15.01.2014. 12:58

A zašto uopšte objavljujete ove pro ustaške bljuvotine? Zar je za očekivati da neko, kome je agresivno sve sa prefiksom srpsko, gaji neko racinalno mišljenje o pomenutom periodu? Jeste, pogodili su, glavna poruka serije je da prikaže hrvatsku izdaju, nemamo preča posla nego da se bavimo tom iskompleksiranom pogani. Radoš je prikazao događaje na osnovu činjenica i verodostojnih dokumenata, a kome ni to ne odgovara, neka nastavi da živi u obmani i laži, pod petokrakom ili slovom U, svejedno.

Realista

16.01.2014. 08:50

@Deki - A da pomenemo Drazino pismo Pavelicu 1944. u kojem trazi saradnju u borbi protiv komunista?

BL

16.01.2014. 15:20

@Deki - A da pomenemo da bi se partizani borili protiv saveznika da su se iskrcali na Balkan 1944?

opet isto

15.01.2014. 17:18

I ovu skorašnju, i onu jučerašnju JESU izdali hrvati.Samo za onu jučerašnju, oni su dobili dobar bonus.Sa strane poraženih, prešli su na stranu pobednika, a nije trebalo tako da bude.Imaju oni sada braću nemce, i ne treba da se žale.AMIN!

naranca

15.01.2014. 23:28

Cuo sam da je Rados emigraciji u Cikagu prikazao skracenu verziju epizoda prve serije.Njih nece da davi a nas moze.

naranca

15.01.2014. 23:33

Voleli mi to ili ne Hrvati su nam komsije i braca.Treba da smo dobri sa njima zbog 1 biznisa 2 hriscanstva 3 da vadimo jedno drugog kad velike sile ponovo zasmrde na Balkanu.

Србин

16.01.2014. 15:01

Зар НДХ није створена сако 4 дана након бомбардовања Београда 10 априла 1941.г