Akumulatori otkazuju, dok vozači bezuspešno verglaju: Na šta treba da obratite pažnju kako biste izbegli ove probleme
07. 12. 2019. u 13:44
Prvi mraz u Srbiji već tradicionalno zadao muke velikom broju vozača

Foto J. Bekić
VEĆ prvi mraz i dobro poznata slika sa naših ulica. Vlasnici bezuspešno "verglaju" svoje mašine u nadi da će ih startovati i odvesti ih do željenog cilja. Jasno, problem je kao i uvek u akumulatorima, kojih se setimo, čini se, uvek nekako prekasno.
- Eto, istekla mu garancija pre mesec dana i adio - kaže nam ljutiti vozač. Nekada su akumulatori trajali i po deset godina.
Pročitajte još: Kako proći tehnički, šta sa plinom? Uvoz Evro 3 vozila pada, od 2021. milion vozila neće moći da prođe pregled
Mišljenje ovog vozača deli i veliki broj njihovih kolega. Jedini spas je, ipak, da na vreme dočekate zimske dane, prve mrazeve.
Preventivni pregled akumulatora možete obaviti i potpuno besplatno, iako je, naravno, mnogo više onih koji će vam naplatiti ovu uslugu (od 800 dinara pa naviše). Kako se većina akumulatora "ne održava", odnosno ne dosipa im se elektrolit, ne dopunjavaju se, jasno je da je jedini spas kupovina novog, što za istanjene džepove prosečnih srpskih vozača predstavlja značajan izdatak.
Tržište u Srbiji je dobro snabdeveno akumulatorima svih amperaža i veličina. Cena zavisi od proizvođača i amper-časova akumulatora. Akumulatori koštaju (za putnička vozila) od 3.990 dinara do 24.990 i nude se uz garanciju od dve do pet godina.
- Skuplji su akumulatori poznatijih brendova i oni za automobile koji imaju start/stop sisteme - kaže nam Jovan Z. iz jedne beogradske prodavnice auto-delova i opreme. - Nemamo puno reklamacija ni za ove najjeftinije, najmanje poznatih brendova. Čak nam neki kupci traže baš te akumulatore, tvrdeći da su im trajali i po sedam-osam godina.
Prilikom kupovine akumulatora treba obratiti pažnju na datum proizvodnje, ali i na to da vam prodavac da ispravno popunjen garantni list. Nije zanemarljivo ni koliko je velika i rasprostranjena servisna mreža, ali iskustvo kaže da obratite pažnju i na to kako se skladište akumulatori u radnji u kojoj ih kupujete.
Da bi akumulator radio pravilno, odnosno da bi trajao bar koliko mu važi garancija, neophopdno je da vam i automobil bude ispravan i da pravilno "puni" bateriju.
U prodavnicama specijalizovane opreme moguće je naći i obloge za akumulatore koji deluju kao izolacija, ali stručnjaci kažu da je sasvim dovoljno da vam automobil bude ispravan i da redovno prekontrolišete akumulator, pa vas ni najveći mrazevi neće iznenaditi.
STARO ZA NOVO
VEĆINA prodavnica nudi akumulatore i na odloženo plaćanje, bilo čekovima ili platnim karticama.
Ima dosta i onih koji vrše zamenu, takozvano staro za novo, i otkupljuju vaš istrošeni akumulator. Cene se kreću od 10 pa do 15 dinara po amper-času.
Perap
07.12.2019. 14:32
Sve ste objasnili, svaka čast!
Ima i jeftinijih,naravno.Ispod 550,600 nije preporucljivo kupovati ih za profeonalnu upotrebu.Svima koje ne moraju po svaku cenu,preporucujjem:Kupujte baterije-akumulatore kod koji mozete da kontrolisete nivo elektrolita.Vodite racuna da su polovi cisti i da stezaljke cvrsto nalezu na njih.Ako je moguce,zastitit ih mascu ili sprejom da ne oksidiraju.Jednom u dve nedelje,prebrisite Vas akumulator,VLAZNOM krpom!Nikako ne radite to suvom!Dopunjavajte,po potrebi,samo destilisovanom vodom.Ne iz cesme
@1350 Evra kosta instrumenat za kontrolu - Ti živiš još u 1975. godini ili možda koju godinu i pre. Kakvi bakrači, kakav nivo elektrolita, kakvo dopunjavanje vodom. O čemu priča čoveče, jesi li uopšte vido savremeni akumulator?
@1350 Evra kosta instrumenat za kontrolu - Ima i savremenih akumulatora koji nisu zatvorenog tipa i u njima je potrebno dopunjavati destilovanu vodu jer kiselina ne isparava al zato rastvor ispari.
Po meni nije lose resenje da vozac kupi prenosivi starter za akumulator. Kosta oko 100€ ali ga uvek ima za nedaj boze. To koristi i AMSS kada vam dodje na poziv.
Komentari (6)