Građani za zabranu uvoza krševa

P. Ž.

24. 03. 2019. u 22:54

I posetiici sajma kao i uvoznici vozila pozdravljaju najavu ministra ekologije Trivana

Грађани за забрану увоза кршева

Foto: P. Živković

Da li je najava da će država ograničiti uvoz polovnih vozila zabranjujući evro 3 i evro 4 motore, pa će moći da se pazare samo vozila stara do 10 godina udar na vozače (prosečno praznog srpskog džepa) ili ne, pokušali smo da saznamo na Sajmu automobila i motocikala koji je danas posetilo po svemu sudeći rekordan broj zaljubljenika u vozila na dva i letiri točka.


- Treba prvo sačekati jer je i ranije bilo sličnih najava ali se odustalo pod izgovorom da narod nema para – kaže Dragan Koprivica direktor Euroimoeksa uvoznika Pežoa gde je juče vladala najveća gužva oko „pežoa 508“ ovenčanog titulom automobila godine – ideja da se zaustavi uvoz krševa koja niko u Evropi neće je dobra. Mada mislim da je bolje da se oporezuju vozila po strepenu zagađenja vazduha. Kao i svuda u Evropi. Onda takva vozila koja zagađuju postaju preskupa i rešavate bez ikakvih zabrana problem

Koprivica kaže i da se džep vozača lakše može zaštititi ukidanjem nerazumnog poreza na luksuz po kome vlasnici starih automobila velike kubikaže plaćaju ogroman novac bukvalno bez ikakvog logičnog objašnjenja.


Treba oporezovati vozila po vrednosti. Pa onaj što kupuje auto od 100.000 evra svakako ima više novca i ponovo kupuje na primer pežo 208. Svuda u svetu se tako radi.

I ne pozdravljaju samo uvoznici novih vozila najavu ograničenja uvoza krševa starih više od 10 godina. Poslednjih pet godina uvezeno je oko 450.000 vozila starijih od 12 godina. Od deset upitanih posetioca o tome šta misle o najavi države da najzad uvede red u ovu oblast, devet ima pozitivno mišljenje baš kao i Dragan Jozić iz Niša koji je, kako sam kaže, isplatio raniji kredit a sada želi nov automobil.




- Novo je novo. Dosta mi je krševa. Kad se setim koliko sam para dao majstorima. Ovde gledam neki auto do deset hiljada. Dobri su krediti. Ima i bez učešća i kamate. Poklanjaju ikasko – kaže naš sagovornik – kad se ograniči uvoz,smanji odliv deviza,znam to jer sam ekonomista po struci,onda ćebanke višak novca morati da plasiraju kroz još povoljnije kredite. Valjda će i nas sunce ogrejati jer svi bi vozili nova kola da možemo.


Pod pritiskom stručne javnosti,medija,ali i EU,i naša legislativa će se po svemu sudeći brzo menjati. Dovoljan razlog je i objava Svetske zdravstvene organizacije da u Srbiji godišnje umre više od 5,500 ljudi prevremeno od posledica zagađenogvazduha.


Zato i ne čudi što je ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, prilikom proglašenjaautomobila godine u Srbiji najavila i subvencije za eko vozila.



PRVI SRPSKI PUNjAČ - HIT


Neverovatno interesovanje stručnjaka iz regiona,Rusije, Češke, Nemačke,koji su prusutni na Sajmu,izazvao je prvi srpski elektro punjač za e-vozila izložen u Hali 4,na štandu Asocijacijeautomobilskih novinara.

-Ovo je prvi srpski punjač za elektro vozila,proizvod domaće pameti namenjen smart siti elektrifikaciji gradova i razvijanju infrastrukture za sve kupce elektromobila koji će svoja vozila moći da pune i na običnu utičnicu,a potrošnju će meriti i preko smartfona – kaže Slavko Vujović predsednik instituta Eko privrede Srbije i vlasnik kompanije IEEG koja proizvodi punhale i razvija električni automobil uz koperaciju sa auto-industrijom Srbije. Ovaj punjač je tri puta jeftiniji od uvoznih!


Velika Međunarodna konferencija sa temom Digitalizacija u industriji električnih automibila,zakazana je za 27. mart u 12,00 časova u Upravnoj zgradi Beogradskog sajma,koju organizuje Privredna komora Srbije,Elektrotehničkog fakulteta,Instituta Eko privrede i Ministarstva za inovativni razvoj Srbije.


Na njoj će biti detaljno predstavljenprvi naš e-punjač, koji po svojim karakteristikama,mogućnošću da puni sve poznate tipove elektromobila,predstavlja pravi hit ikoji će vrlo brzo biti instaliran na nekoj deonici puta koju izaberu Putevi Srbije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

Boris Zonjić

25.03.2019. 11:31

Ne razumem koji koji građanin može da podrži ovako nešto sa trenutnim standardom stanovništva?

mika

25.03.2019. 19:41

lako je onima sa dubokim dšepovima,oni sa novim brzim kolima prave najviše krivičnih dela.....prekoračenje brzine udese i sl.....pogledajte sve naše komšije nemaju tako stroge kriterijume kao što ovi naši planiraju....navodno na osnovu anketa maminih sinova

arigo

25.03.2019. 20:38

Naručen i plaćen tekst od strane uvoznika novih automobila. Baš će narod sa platom od 300e da kupuje nove automobile od 20000e na kredit. Može ako će pola života da otplaćuje kredit, a kada ga otplati auto je star već 15 godina.

zarije bulatović

27.03.2019. 05:17

ne postoji noviji auto čije održavanje i popravke manje koštaju nego za kola od 15-20 godina starosti.pitajte vlasnike novijih audija i bmv-a, koliko košta far ili stop svetlo.

Milan

28.03.2019. 12:08

Cista glupost 9 od deset reklo nov automobil. Pa koga bre oni zezaju. Koliko je ljudi u Srbiji ubila nemastina i plata od 250 eur u poredjenju sa tih 5000 od navodne zagadjenosti???

DESA

02.04.2019. 15:44

Ja imam mehanicarsku radnju. Ako svi budu vozili nove automobile ici ce u ovlasceni servis a ja nemogu da budem ovlascen jer mnogo uslova treba da ispunim. Ima nas mnogo koji drzavi placamo porez komunalije, zaposljavamo majstore, obucavamo ucenike, dali svi treba da zatvorimo a to sto ja popravim za pet hiljada u ovlascenom servisu je pet puta skuplje.

UniRent

12.04.2019. 19:14

Kontrola uvoza polovnih automobila mora da postoji to se radi zbog nase bezbednosti ali koliko su bezbedni automobili koji se kupuju do 3.000 eura to je znak pitanja.