KUPOVINA AUTOMOBILA U SRBIJI: Jeftinije na kredit, a za keš - skuplje

P. ŽIVKOVIĆ

05. 11. 2018. u 19:02

Prosečan srpski građanin automobil najčešće kupuje na lizing i na rate. Učešće za zajam u evrima 30 odsto, često se odobrava bez kamate

КУПОВИНА АУТОМОБИЛА У СРБИЈИ: Јефтиније на кредит, а за кеш - скупље

SVAKI šesti novi automobil u Srbiji spada u kategoriju "luksuznih" a kupci ih, ukoliko se ne radi o flotnim prodajama, u velikoj većini kupuju za keš! Jeftiniji automobili pretežno se kupuju na rate, kroz kredite i lizing.

U Srbiji je za proteklih devet meseci, prema podacima Srpske asocijacije uvoznika, prodato 23.328 novih vozila. Od toga 19.400 su putnička, a 3.928 su takozvana "laka komercijalna vozila". U premijum, odnosno skupocenom segmentu, prodato je više od 3.000 automobila, među kojima ima i onih skupljih od 300.000 evra.

- Ogromna većina lakih komercijalnih vozila je kupljena na lizing, prema procenama svako četvrto, što je sasvim razumljivo jer se radi o vozilima koja pretežno koriste manja preduzeća i privatnici - kaže, za "Novosti", jedan prodavac iz poznate beogradske auto-kuće. - Na lizing se pazare i automobili iz segmenta "flotne prodaje", a od deset vozila iz naše "premijum" ponude sedam-osam se kupi za keš.

Kupovina vozila na kredit u Srbiji je čini se nikada lakša. Nema auto-kuće koja u saradnji sa nekom poslovnom bankom ne nudi "najpovoljnije uslove na tržištu". Učešće za zajam u evrima je 30 odsto, ali je kredit često i beskamatni. Kod dinarskih kredita nema učešća, a kamata može biti fiksna ili varijabilna uz mogućnost kreditiranja i na 84 meseca.

PREMIJUM VOZILA NAJVIŠE vozila iz premijum segmenta, u prvih devet meseci ove godine, prodao je "Mercedes" - 801! "Audi" je prodao 677, BMV 528 vozila. Kupljen je i 81 "porše", 227 "lend-rovera", 37 "jaguara", a kupce su našli i tri "ferarija", po jedan "aston martin", "maserati", "bentli" i "rols-rojs".

Neke auto-kuće nude i beskamatni kredit na tri godine i kažu da su i sami iznenađeni odzivom kupaca. Iako i to praktično znači da za vozilo koje košta, na primer, 15.000 evra svake godine, mora da se "iskešira" po pet hiljada.

Iako, naravno, ne žele da pričaju o svojim kupcima, koji bez problema izvade iz novčanika, za prosečnog srpskog vozača, basnoslovne sume novce, svi prodavci podsećaju na Beogradski automobilski sajam na kojem je proletos nekoliko estradnih zvezda u jednom danu kupilo "terence" vredne 140.000 evra - za keš.

PRIMAT "ŠKODE"

ČEŠKA "Škoda", pod upravom "Folksvagena", preuzela je primat u prodaji u Srbiji od "Fijata". "Škoda" je prodala za devet meseci 3.162 putnička vozila, a "Fijat" 2.143.

Pala je i proizvodnja "fijata 500 L" u Kragujevcu, a procene su da će ove godine iz pogona izaći oko 60.000 vozila.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Rade

05.11.2018. 22:12

Da li moze neko da mi objasni tu frazu ili laz "beskamatni kredit". Ko koga ovde laze i zavarava? Ko ovde treba da bude ovca? A ko pametan? Odelo i kravata su davno prosla vremena.