FRANCUSKI automobilski gigant "Reno" oduvek je poznat i po praktičnim, ekonomičnim vozilima, namenjenih celoj porodici. Moderno doba donelo je i nove želje kupaca kojima je potrebno vozilo koje je praktično, dovoljno veliko da preveze višečlanu porodicu na izlet, letovanje, ali i da u svakodnevnoj upotrebi odgovori na brojne zahteve počevši od ekonomičnosti,lakog parkiranja, bezbednosti,konekcije sa smartfonima, internetom.. Uz sve to, kupac očekuje i da mu vozilo bude dovoljno atraktivno,lepo...
Odgovor "renoa" su "reno senik" i "grand senik" (veći brat sa sedam sedišta). Dva potpuno obnovljena monovolumena.
"Novosti" su na testu imale "reno senik" sa benzinskim (dizeli su ,čini se, još samo u Srbiji u "trendu") motorom, već čuvenim "Renoovim" agregatom "enerdži TCe 160" koji je uparen sa šestobrzinskim manuelnim menjačem.
Paket opreme "initiale Paris" najviši mogući...
Ali, da ne mislite da će oni koji nemaju dodatni novac za eksluzivnu opremu, poput ove, biti nečim uskraćeni ako kupe, baznu verziju (isti motor, benzinski a u ponudi su naravno i sjajni dizelaši) nabrojaćemo samo deo opreme s kojom raspolaže "reno senik" u početnom, takozvanom serijskom paketu "Zen".
Tu su između ostalog sistem za kontrolu stabilnosti vozila - ESP
automatski dvoozonski klima uređaj sa senzorom štetnih gasova,sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova - ASR,sistem protiv blokiranja točkova (ABS) sa raspodelom kočione sile (EBD) + sistem za aktivno kočenje u slučaju nužde (AEBS),imobilizator motora,sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici - HSA,Vazdušni jastuci za vozača i suvozača bočni sigurnosni vazdušni jastuci napred + vazdušne zavese,automatska parking kočnica,akustično vetrobransko staklo,sistem za nadzor pritiska vazduha u pneumaticima,sistem za pomoć pri naglom kočenju - AFU,senzor za kišu i automatsko uključivanje svetala i sistem
za automatsko prebacivanje između dugih i kratkih svetala, Sistem za upozorenje pre frontalnog sudara,sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakov.
Tu je i sjajni sistem aktivne pomoći pri kočenju u nuždi sa detekcijom,pešaka u gradskoj vožnji.
Upravljač i ručica menjača presvučeni su kožom.Tu je i "Reno kartica" za tzv. “slobodne ruke” za otključavanje i pokretanje vozila i pokretanje vozila.Daljinsko centralno zaključavanje...
Tempomat i limiter brzine,LED dnevna svetla C-oblik,Električno podesiva i grejana spoljašnja bočna ogledala,Halogena prednja svetla, Informacioni displej podataka između merača u analognoj tehnologiji, Treće kočiono LED svetlo, Dvostepeni brisači sa prilagodljivim brisanjem, Prednja svetla za maglu,
Multimedija se podrazumeva a i novina su, i čini se veliki adut, točkovi od aluminijuma od 20 inča, u rekosmo, serijskoj opremi.
Kako sve to funkcioniše u praksi, u vožnji?
Dovoljno je da u džepu, torbici, blizu sebe, imate "renoovu karticu" .
Čim pridjete vozilu, začuje se karakterističan zvuk "dobrodošlice", retrovizori se otvaraju, vrata otključavaju, a sedište vozača se pomera unazad da bi ste lakše ušli u vozilo.
Čim ,pritiskom na dugme, startujete motor, sedište se pomera u položaj koji ste ranije odabrali i memorisali. Sedišta imaju i opciju masaže (tri načina) i za vozača i suvozača.
Vozač jednostavno zauzima optimalni položaj jer se i volan pomera i po visini i po dubini. Sve komande su na dohvat ruke. Bilo na obruču upravljača bilo na velikom centralnom displeju od 8,3 inča...
Ispred vozača, u visini očiju, podiže se i "hed-ap" displej na kojem se očitavaju najbitniji podaci o brzini, navigaciji...
Menjač je visoko postavljen, lak i precizan. Na komadnoj tabli , koja takođe raspolaže obiljen podataka, nalaze se i svetlosni indikatori za blagovremenu promenu stepena prenosa...
U retrovizorima je lampica koja se pali kada vam naiđe vozilo teško uočljivo iz takozvanog "mrtvog ugla".
Ukoliko ne uključite "žmigavac", a nagazite kolovoznu traku ( "neželjeno skretanje") tada će vas volan dobro prodrmati dok se ne ispravite.Tu je i ograničavač brzine za vožnju u gradu i adaptivni tempomat kada se otisnete na duži put.
Klima je sjajna, baš kao i tač-skrin ekran i ceo R-link sistem koji vam omogućuje ne samo da koristite telefon "bez upotrebe ruku" (postoje i glasovne komande) da stignete do željene destinacije (izuzetna navigacija) već i da se povežete sa svojim "smartfonom", gledate fotografije, video materijal...
Vozilo će vas upozoriti i na rizičnu situaciju. Ukoliko ne reagujete zakočiće samo. Sistem za detekciju pešaka već u početnom nivou opreme, jasno govori šta je imao na umu "Reno" kada je pravio novog "senika".
Imate opciju uključenja automatskog dugog svetla koje se , kada naidje vozilo iz suprotnog pravca jednostavno "obori"...Kada počne kiša ne morate čak ni da aktivirate brisače.Automobil će to sam da uradi za vas. Baš kao i kada poželite da se parkirate. Bočno, unazad, pod uglom.Izaberete opciju, da provezete automobil pored željenog mesta i kada senzori i radari odrade svoje i zaključe da ima dovoljno mesta za parking, vaše je samo da odgovorite potvrdno na pitanje "Da li želite da se parkirate"...Lako, precizno, veoma korisno.

Mesta u kabini za sve putnike ima više nego dovoljno. Naravno na zadnjim sedištima su "isofiks" sistemi za postavljanje dečijih sigurnosnih sedišta.Mesta za sitnice, čaše, flaše,konzerve ima na pretek. U naslonima prednjih sedišta su i police koje dobro dodju putnicima na zadnjim sedištima. Prtljašni prostor (sa "dvostrukim dnom") ima 506 litara koje pomeranjem zadnjih sedišta po šinama , naraste ma 572 litra. Ukoliko želite "kombi prostor" jednostavno pritisnete dugme u prtljažniku, ili na "tač-skrin" ekranu i sedišta se , u trenu, sama obore, spakuju...
Sjajnom utisku u kabini doprinosi i panoramski krov.
Motor je tih, dobro ubrzava, a prema podacima sa putnog kompjutera i veoma ekonomičan.
Tome doprinosi i start-stop sistem koji neprimetno gasi i pali motor prilikom zaustavljanja na semaforu.U gradu, nama se potrošnja kretala oko sedam litara , što je tek nešto više od fabrički deklarisane potrošnje, ali smo na otvorenom putu , pomalo sa nevericom gledali u putni računar koji je pokazivao potrošnju znatno nižu od 4,8 litara koliko navodi fabrika.
Lepo, moderno vozilo, sa obiljem prostora,krcato savremenom tehnologijom je veliki adut "Renoa" u segmentu monovolumena.
Najeftinija verzija" reno senika" košta 18.690 evra.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Dužina:4.406 mm
Širina:2.122 mm
Visina:1.653 mm
Masa:1.427 kg
Međuosovinsko rastojanje:2.734 mm
Pneumatici:195/55/R20
Prtljažnik:506 lit/572 lit.
Motor:EnerdžiTCe 160
Zapremina:1.330 ccm
Snaga:163 KS
Obrtni moment:260 nm
0-100 km/č:9,9 sek.
Maksimalna brzina:200 km/č
Potrošnja:Lit/100 km.
Grad:6,8
Van grada:4,8
Kombinovano:5,5
Emisija CO2:127 g/km
Rezervoar:52 lit.