BMW i8: Sportska vožnja na struju
14. 12. 2017. u 23:07
Novi BMW i8 roudster omogućava vožnju "bez krova" u sportskom dvosedu čija eDrive komanda pruža praktično bešumnu vožnju, lišenu emisija štetnih gasova, do brzine od 120 km/č

Novi BMW i8, sportski automobil budućnosti, dostupan je u dve varijante karoserije - roudster i kupe. Oba plagin hibridna modela sadrže dodatno razvijenu BMWeDrive tehnologiju, koja omogućava veći domet i više vremena u čisto električnom modu.
Novi BMW i8 roudster omogućava vožnju "bez krova" u sportskom dvosedu čija eDrive komanda pruža praktično bešumnu vožnju, lišenu emisija štetnih gasova, do brzine od 120 km/č.
Ovaj roudster koncept odlikuje dobra arhitektura vozila i laka konstrukcija BMWi modela. Meki krov ima veliku površinu i potpuno je električan, otvara se i zatvara veoma tiho, pritiskom na dugme, i to za 15 sekundi prilikom vožnje do 50 km/čas. Slaže se u uspravan položaj koji štedi prostor, stvarajući oko 100 litara dodatnog skladišnog prostora iza sedišta.
Plagin hibridni pogonski sistem je sa strogo optimizovanom BMW eDrive tehnologijom, čija je maksimalna snaga elektromotora podignuta za 9 kW/12 KS na 105 kW/143 KS, pojačane dinamičnosti i s primetno uvećanom autonomijom, lišenom emisija štetnih gasova. Vožnja samo elektromotorom dostiže 105 km/č (ranije 70 km/č). Pritiskom na eDrive dugme čisto "električni prag" pomera se do 120 km/č.
Trocilindarski benzinski motor ima nepromenjenu izlaznu snagu od 170 kW/231 KS. Kombinovana potrošnja benzina je 2,1 l/100 km kod roudstera, a 1,9 l/100 km kod kupea, dok su emisije štetnih gasova, CO2, od benzina: 46 g/km CO2 kod prve a 42 g/km kod druge, kupe verzije.
Lansiranje na tržište će biti u maju 2018.