IZ AUSPUHA SAMO H2O: Sve više vozila na vodonik
05. 12. 2017. u 23:07
Na velikim tržištima, poput SAD, Nemačke, Kanade, niče sve više "hidrogen pumpi", a ovih vozila je sve više na drumovima

"TOJOTA MIRAI"
PRESKUPE baterije, limitirana autonomija, još skuplja izrada su negativne strane pravljenja elektro-automobila, koji su, bar zasada prva alternativa vozilima koja za pogon koriste motore sa unutrašnjim sagorevanjem.
Zato ima mnogo onih koji smatraju da je, u stvari, vodonik "prvi pik", jer za korišćenje automobila sa "gorivim ćelijama" (koje kao gorivo koriste vodonik, ima ga u neograničenim količinama i relativno je jeftin) nema teško rešivih enigmi kao što je to slučaj sa elektrovozilima.
Rad ovih automobila je u suštini veoma jednostavan. Vodonik iz rezervoara se u gorivoj ćeliji "stapa" sa kiseonikom iz vazduha pri čemu se oslobađa električna energija za pokretanje vozila, a iz auspuha, umesto štetnih gasova, u atmosferu izlazi vodena para!
Naravno, ni proizvodnja ovih automobila nije jeftina inače bi ih već bilo u izobilju. Nije jednostavno ni skladištiti vodonik, nema dovoljno "pumpi", iz jednostavnog razloga što su skupe (potrebni mnogo čvršći, jači rezervoari).
Ipak, u poslednje vreme na velikim tržištima, poput SAD, Nemačke, Kanade, niče sve više "hidrogen pumpi", a ovih vozila je sve više na drumovima.
502 km je domet "tojote mirai"
350 bara je pritisak u vodonik tankovima
Trenutno su u prodaji tri serijska modela. Najpoznatiji "tojota mirai", zatim SUV "hjundai aj iks 35 FCEV" i "honda klariti".
Nedavno, na Salonu automobila u Frankfurtu, "Mercedes -Benc" je predstavio svoj preprodukcijski model GLC koji ima i pogon na vodonik ali i može da se puni električnom energijom (plag-in) iz elektro-mreže. Svoje modele koje kao koncepte prikazuju na salonima imaju i "ford", "leksus", "dženezis", ali i "audi", dok je BMV za 2020. najavio proizvodnju svog hidrogen modela...

"HJUNDAI Iks 35 FJUEL CEL"
Već su na drumovima kamioni, autobusi, vozovi pa čak i bicikli na vodonik! Čuveni "Pininfarina" studio je predstavio svoj "iks 2 spid" koncept, "supersportistu" na vodonik koji ima ubrzanje od 3,2 sekunde do 100 kilometara na čas.
Kad smo već kod brzina, treba naglasiti da je brzinski rekord za hidrogen vozilo 461,038 km na čas koji je postiglo vozilo Univerziteta Ohajo "bakej bulets 2" još u avgustu 2008. Prototip "ford fjužn" je, recimo, "išao" 333,612 km na čas...

"HONDA KLARITI"
nelu
06.12.2017. 02:31
U Kanadi nema nijedan.
@nelu - Tokom Olimpijskih igara u Vankuveru su koristili autobuse sa pogonom na vodonik. Centar za razvoj gorivnih ćelija u automobilima je u istom gradu a osnovali su ga vodeći proizvođači automobila iz Evrope i SAD.
Дизел је дизел. Руси су још 1987 на сајму у Паризу преставили Ладу која се креће без фосилних горива. Научници су сви побијени након месец дана.
Ovde onaj sto te pretice tacno vidi protok goriva i pogon!Saobracajna isto tako!Direktno uvid u stanje vozila.nema tu pokrivanja i sakrivanja!Jos svet nije izmislio to sto mi ne mozemo da objavimo!Naravno u tome je i nas najveci uspeh!Elem,narode moj,pocim na nasim kaldrmama,ova cuda od inovacija,preovladaju,zavrsili smo sa brigom oko magle,rose,rominjanja lagane kisice..I naravno!Dosadnih,suvih puteva!Na daleki put...Bez prelomljene vode u flasama!Samo plasticne case!Stanes iza auspuha i tocis.
...pritisak u vasim"pneumaticima" je oko 2,2 bara=31,908 Psi.Manje vise,u zavisnosti od velicine vozila,ali tu.Pritisak u rezervoarima hidrogena...350 bara!!!Zamislite kakva je to cast voziti se na maloj hidrogenskoj bombi?Tu i Kimu prolupa srcka!Idemo malo dalje.Nema sagorevanja bez kiseonika(bar do sada)?Na svaka dva atoma vodonika,jedan kiseonika i molekulcici ispadaju kao iz stanc masine.Voda se prihvata u poseban sud,svratis na vodonicku,recikliras,napumpas,vozis dalje...Dok ima kiseonika..
Komentari (9)