Novi fijat 500l 1,4 pop star: Ekonomičniji i još lepši
25. 10. 2017. u 23:20
Dizajn automobila je pretrpeo najviše izmena, tu su novi svetla, prednja maska, branici...
.jpg)
U "FIJATU" više vole da kažu da je model koji se trenutno proizvodi u Kragujevcu "novi" a ne "restilizovani", i kao dokaz navode oko 40 odsto novih delova koji se, od početka leta, ugrađuju u "fijat 500L".
Posle kratke vožnje u Torinu, gde smo mogli da se uverimo u kvalitete najraskošnijih verzija "šumadinca", isprobali smo i takozvanu baznu verziju sa benzinskim motorom od 1,4 litra i 95 konjskih snaga, sa paketom opreme "pop star", čija je cena od 11.490 evra (ali kako su u toku mnogobrojne akcije "FKA Srbija", najbolje je proveriti cene kod najbližih dilera).
Krenimo od motora. U suštini, to je isti motor kao i kod ranijeg modela, ali je emisija štetnih gasova smanjena u skladu sa najstrožim evropskim propisima, pa sada ispunjava "evro 6" standard. To znači da emisija ugljen-dioksida po pređenom kilometru ne prelazi 143 grama. Iz 1.368 kubika, četiri cilindra, dobija se 95 KS, koji sasvim solidno obavljaju svoj posao. Naravno, ne treba očekivati čudesa od ovog motora, ali je on sasvim dovoljan da od nula do 10 km na čas stigne za 12,8 sekundi i do maksimalnih 170 kilometara na čas. Obrtni momenat je 127 Nm pri 4.500 obrtaja.
Potrošnja, po fabričkim specifikacijama, iznosi 8,2 litra u gradu, pet na otvorenom putu i 6,1 litar na 100 pređenih kilometara u takozvanom kombinovanom režimu vožnje.
Ovaj motor je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem.
Dizajn automobila je pretrpeo najviše izmena. Tu su novi svetla, prednja maska, branici, a sve je urađeno tako da se naglasi da je "500L" deo velike porodice "500".
.jpg)
Izmenjen je i zadnji deo, kao svetlosne grupe, dodati su novi hromirani delovi... Nije mnogo toga menjano, ali dovoljno da se znatno osveži izgled, da "šumadinac" deluje još prijemčivije za oko. Uostalom, italijanskom dizajnu je teško naći neku zamerku.
Ista je stvar i u unutrašnjosti vozila. Najuočljivija je promena na komandnoj tabli, gde sada dominira "tač-skrin" ekran od sedam inča. Promenjena je i ručica parkirne kočnice.
.jpg)
I materijali su znatno moderniji, kvalitetniji, a na sedištima su uočljive oznake "familije 500". I dalje je "fijat 500L" šampion što se tiče preglednosti, što i ne čudi jer su staklene površine velike, a pozicija sedišta idealna.
Rekosmo da smo na testu imali vozilo sa početnim paketom opreme "pop star" (sledeći je "laundž"), pa je red i da nabrojimo šta ovaj paket sadrži.
Vozaču je na raspolaganju upravljač podesiv po visini, a sve komande su na upravljaču presvučenom kožom (i "blutut"). Tu su i centralna brava sa daljinskim zaključavanjem-otključavanjem, elektropodesiva prednja stakla, grejač zadnjeg stakla, siti servo, vozačevo sedište podesivo i po visini (prednja sedišta imaju naslone koji se obaraju), retrovizori koji su u boji vozila, elektropodesivi su i imaju funkciju grejanja, što je sjajno u zimskim uslovima.
.jpg)
Naravno, tu su i klima-uređaj, veoma kvalitetan audio-sistem, USB i AUH utičnice, "aktiv kolor matiks displej", tempomat...
Sasvim dovoljno, čini se, za početni paket opreme, a ko želi da izdvoji više novca, može dodatno da personalizuje svoj automobil, ne samo kada je boja eksterijera ili enterijera u pitanju, već može da sebe obraduje i panoramskim staklenim krovom, kamerom za vožnju unazad...Treba istaći da "FKA Srbija" u ponudi ima i sjajne dizel i agregate koje pokreće metan.
"S ponosom napravljeljeno u Srbiji."
PODACI
* 400 litara je prtljažnik
* 6,1 l/100 km je prosečna potrošnja
* 4,38 m je dužina
Vladimir Bulajic
26.10.2017. 01:41
Kažu da nama u Srbiji od jednog Fijatovog automobila ostane čitavih 50-ak evrica, možda ako povećamo izvoz za Rusiju sa 240-250 ak modela godisnje na i za celih 100?%? ?? Pa gde bi nam kraj bio. A šalili su se na račun YUGA koji je jedan od retkih evropskih auta imao prolaz na američkom tržištu, sa celih 5.000dolara u kasu.
Слаб мотор, плус "Италијански квалитет" , треба бити храбар па купити овај ауто.
@Miki Kontikiу - Brat od žene vozi Fiat 500L u firmi.Privatno vozi VW CC.Kaže da je auto prostran,pregledan,udoban,veoma startan sa motorom 1.4.Ne može da mu nađe nijednu ozbiljnu zamjerku.I to vozač Passat-a CC.???
ružan ostao... i preskup za ono što nudi.
Živela Srbija, živeo FAS, živeo 500L. Treba da volimo i postujemo ali i da kupujemo ono što je. naše.
Komentari (12)